• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-12 20:41:19 följande:

Nu börjar illamåendet bli ännu värre :( har haft världens migrän på jobbet idag...ringde 1177 om rådgivning men jag fick inte ens ta Alvedon nu när det är i utvecklingsfasen...har legat i sängen sedan halv fem, mått dåligt, huvudet känns som det ska explodera...hängt över toaletten utifall att men har som tur är inte kräkts....ännu "roligare" är det att det är min födelsedag idag som jag spenderar i sängen....vet inte ens om jag orkar dra till jobbet imorgon, vet ju inte hur jag mår då och det värsta som finns är att sjukanmäla sig på morgonen :( har iaf fått i mig överkokta nudlar haha!

Enligt min doktor kan man ta Alvedon även i början! Krya på dig o grattis på födelsedagen!!
  • Turvion

KristinaS: okej det är fasiken inte kul när man inte får hjälp :/ håller alla tummar och tår för er!
    Ja självklart, det är de vi ät till för här :) anonyma och kan blaska på om allt och veta att andra är i samma sits eller har varit!

• Stjernfelt

Och  nu upptäckte jag att min sista passbara Bh är för liten nu :( Och jag som redan hade en stor D-kupa, vad ska jag nu ha för storlek? :( Ah, får väl gå till en sån underklädesaffär där dom kollar ordentligt efter kupa o sen får jag gå o beställa en på nätet efter det då dom brukar vara svindyra :P

• LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-12 20:35:52 följande:
    Skrev man in några personliga uppgifter när man skaffade appen? Kommer inte ihåg. För egentligen kan den väl inte va kopplad till min fb utan att man godkänner det?

Haha, nej, det gör man inte. Man fyller bara i födelsedag och BF/senaste mens. Ingen skada skedd söta du! ;)
  • LovisaC

Jag provade mammabyxor idag!! Två vänner som kommit en bit längre än jag (en till v20 och en av dem har en bebis på 10 v) rådde mig att köpa så tidigt som möjligt för det kan underlätta illamåendet i början. Inget tryck :)

De sa båda samma sak, H&M har snyggast byxor.

Sagt och gjort, jag gick dit. Kände mig halvvilse i avdelningen men provade två par jeans. Men herre min skapare vad sköna de var!! Magen fick liksom avlastning samtidigt som inget tryckte.

Däremot är det assvårt med storlekar! 36 var för stort (normala storleken för mig) men hur sitter de om säg 20 veckor?!?

• Eveliina11

Hoppar in här nu efter att ha "tjyvläst" ett bra tag :)

Är i vecka 7 (6+1) nu och har bokat in vul privat imorgon för att förhoppningsvis få se ett hjärta.
    Har haft ett ma tidigare och ett avbrytande/missfall v15 pga avvikelser på fostret, det dog dock dagen innan avbrytandet 
    Känner mig ändå inte orolig den här gången av någon anledning. 

Har jätte problem med illamående främst vid lunch och på kvällen :( Fått lergigan utskrivet, de håller iaf kräket borta, och så att jag kan få i mig lite mat osv, blir helt skakig och svettig ibland när ja får en illamåendeattack..

Sen får ja kliva upp ungefär 4 ggr på natten, kissa, äta försöka sova om. Får jätte ont i magen om jag inte äter, precis sådär de kan va om man inte ätit på jätte länge och är jättehungrig även fast ja ätit bara någon timme innan, någon annan som får så? Kan ni somna om utan att äta något?

Lever typ på smörgåsrån, riskakor och risifrutti om kvällarna/nätterna..  Annars är det halstabletter, tuggummi och turkiskpeppar godisar som håller bort det värsta ¨på dagen :)      

Har även riktigt jobbig molvärk till och från, mest på natten, kan vakna ibland av att det molar så mycket :S inte så roligt..   

• snabelkabel

Kunde inte byta användaruppgifter adresser osv, så gjorde en helt ny användare istället :) Jag är alltså ovanstående om någon undrar sen :)

• LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 21:33:42 följande:

Haha, nej, det gör man inte. Man fyller bara i födelsedag och BF/senaste mens. Ingen skada skedd söta du! ;)
    TACK!!! Puh....
  • LååångVägDit

Igår o inatt har inte varit kul. Mådde illa hela dagen igår men kunde iaf äta lite mat, de kunde jag inte i förrgår. Men har vaknat 2 ggr inatt o mått så illa så jag inte ens kan röra mig. Bad min sambo gå ner o hämta en hink ifall att bara.. Usch! Nu när ja vaknade var det likadant, sitter med en kopp te nu som ja ska försöka få i mig. Har varit hemma från jobbet några dagar men hade tänkt gå dit idag för vi har ett möte jag skulle behöva va med på. Men jag vet inte om jag pallar det. Måste iaf prata med min chef o berätta för henne. JÄVLA ILLAMÅENDE!!!

• Asjak

Igår vid 22.30 tiden fick jag en krampande brinnande smärta i ryggen, den kom så snabbt, jag skrek efter min make som kom rusande och på den korta stund hade smärtorna ökat enormt.

Jag log i sängen och skrek och var genom svettig, ja trodde att nu får ja missfall, och var samtidigt jätte ledsen och panik slagen..

Efter ca 20 min var allt över igen, det var dom värsta smärtorna jag ngnsin vart med om med häst längder.

Idag mår ja bra förutom en jkla träningsvärk i hela ryggen, det visade sig att jag fick ett gallstens anfall.

Jag är väldigt lättad och tacksam att det iaf inte va missfall, min stackars make va livrädd och trodde ja höll på att dö medans ja skrek att nu mister vi bebisen... Detta vill ja aldrig mer uppleva ;(

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014