• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    Ssr skrev 2013-11-13 23:26:23 följande:
    Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.
    Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.
    Förlåt, behövde bara få skriva av mig.

Förstår dig precis, är lika för mig... Rynkar på näsan Jag ringde igår o dom sa att jag ska prova Postafen först, som är receptfritt, innan man får Lergigan utskrivet. Undrar också hur man ska stå ut. Vet att de är för en bra sak man är illamående men lite svårt att tänka så hela tiden också.. Hoppas det lättar snart!
  • malin1985
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:
    Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.
    Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!
    Åh nej va tråkigt :( :( :( Kram till dig!
  • snabelkabel

Åh nej va tråkigt, lider med er som fått missfall:( vet precis hur det känns..

Vill verkligen rekommendera lergigan compen, den tar inte bort allt illamående men iaf dom värsta topparna för mig.

Igår va vi på första Vul och fick se ett fint pickande hjärta, kändes skönt att få se det.. Och en hel natt utan att behöva äta något, och behövde bara kissa två gånger ! :D vakna till och med och mådde bra idag, men mina värsta stunder är vid lunch och på kvällen dock..

• malin1985
    snabelkabel skrev 2013-11-14 09:36:57 följande:
    Åh nej va tråkigt, lider med er som fått missfall:( vet precis hur det känns..

Vill verkligen rekommendera lergigan compen, den tar inte bort allt illamående men iaf dom värsta topparna för mig.

Igår va vi på första Vul och fick se ett fint pickande hjärta, kändes skönt att få se det.. Och en hel natt utan att behöva äta något, och behövde bara kissa två gånger ! :D vakna till och med och mådde bra idag, men mina värsta stunder är vid lunch och på kvällen dock..
    Åå vad härligt :) Gjorde ni VUL privat? Jag ska på hälsosamtal imorgon och om UL dröjer ska jag boka privat. Man vill ju veta att allt ser okej ut!! ;)
  • KristinaS
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:
    Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.
    Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!
    Kramar till dig! Gråter
  • snabelkabel

Ja vi gjorde privat, har inskrivning den 27 november. Men vet att jag kommer få ett ul kring vecka 12 på spec mödravården med. Pga tidigare avbrytandet/missfallet i v15 (fanns fel på fostret då) så nu vill jag bara att det ska bli december så man får se pyret igen.. Kommer även mäta livmodertappen då, då jag gjort en konisering i somras pga cellförändringar..

Jag tycker faktiskt det var väl värda pengar att få se ett tickade ett hjärta där inne, ångrar inte att jag la ut dom pengarna trots att det kostade 700kr:)

malin1985 skrev 2013-11-14 09:47:30 följande:
    Åå vad härligt :) Gjorde ni VUL privat? Jag ska på hälsosamtal imorgon och om UL dröjer ska jag boka privat. Man vill ju veta att allt ser okej ut!! ;)

• mmod

Usch vad hemskt att ni har fått lämna oss pga missfall :( styrkekram till er båda!!!

Jag drömde att jag fick missfall...vaknade i panik och alldeles svettig..sprang till toaletten och kollade om de var blod på pappret men det var som tur var bara en dröm :) drömde efter det att vi fick en välskapt åsna haha sjuka drömmar man kan få och speciellt som gravid ;)

• Svea 123

Hej, hoppar in här:) Plussade idag Bim-2 med 2-3veckor på ett clearblue, hade visst inte jättekoll när jag har ägglossning :) Första barnet och hoppas på tredje gången gillt, missfall v.12 i augusti och v.6 i oktober. Enligt sista mensen är BF 25 Juli :)

• Asjak

Är det någon mer än jag som inte har något illamående (ta i trä) ?

Jag blir nästan nojjig och undrar om jag är gravid, brösten växer och ömmar, ja kissar hus många ggr om dagen som helst och jag har lågt blodtryck, kan inte resa mig snabbt.

Dessutom äter ja oftare nu.

Känns som alla andra mår illa?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014