• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt

Jag gick in i v 6 idag enligt min app på mobilen, klickade precis hem lite mammakläder då det börjar bli lite tajt, även om byxorna jag hade på mig idag var syrrans gamla mammabyxor :O

• Turvion

Ska på hälsosamtal imorgonbitti och tänkte skriva ner frågor jag haft, och nu kommer jag inte på en enda haha! Någon som har någon bra fråga de kan bra att få veta svar på?:)

• soetnoes

Är de helt säkert att jag är gravid? Haha

Turvion skrev 2013-11-14 23:06:25 följande:
    Ska på hälsosamtal imorgonbitti och tänkte skriva ner frågor jag haft, och nu kommer jag inte på en enda haha! Någon som har någon bra fråga de kan bra att få veta svar på?:)

• godisen
    LadyGrace skrev 2013-11-14 19:43:34 följande:
    Vad gör du för typ av övningar för de djupa magmusklerna? (Är ur kass på att träna styrka) är det typ plankan man kör?

Kniper för fulla muggar ;)

Jag gör bl.a. plankan men även stå på alla fyra och dra in naveln mot ryggradrn, sidoplankan, ligga på rygg och dra in naveln (trycka ryggen mot underlaget) och spänna magen när jag går/springer. Som att hela tiden försöka hålla magen platt.

Hoppas du förstår :)
  • effe

Styrke kramar till alla er som fått missfall ! Beklagar verkligen... fick ju också missfall i somras så jag känner med er...
    =( 
    Jag har inte varit här på några dagar nu, åkte in till akuten i måndags.. hade så fruktansvärt ont hela helgen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. kunde inte sitta upp eller röra på mitt högra ben, trodde att det va utomkvedshavandeskap. Väl inne på kk så tog dem massa blodprov och sedan gjordes ett vul.  Allt såg bra ut och dem kunde se hinnsäcken.. då sa dem att jag var i vecka 5+0 och att graviditeten sitter där den ska. anledningen till att jag hade så ont var att jag hade lite blödning/vätska bakom äggstocken på höger sida.. något från gulesäcken tror jag hon sa.. att de kunde hända eftersom att ägglossning skett från höger äggstock. 
    nu är det bättre i allafall, kunde ju inte se något hjärta eftersom att det fortfarande va tidigt.
    min fråga är... när dem ser hinnsäcken och säger att jag nog är i vecka 5+0, hur räknar dem då?? att jag är i vecka 5 eller i vecka 6 men att fostret är i vecka 5 ? blir helt förvirrad..  =)

• Asjak

Effe usch stackars dig vad orolig du måste ha vart!

Vet tyvärr inte hur dom räknar.

Hade ju själv gallstens attack i tisdags och trodde ngt va fel med bebisen.

• michaelat

Hej alla! Hoppar in här, är i v. 6 tror jag enligt min uträkning :) Får se om det stämmer när jag träffar barnmorskan. Skrev in mig i andra tråden om BF. 

Blev ändå rätt chockad att jag lyckades bli gravid då jag och sambon inte direkt haft ett aktivt sexliv de senaste 2-3 månaderna men jag ser fram emot det och passar bra in i studierna att få barn i juli =) Min sambon längtar verkligen efter att få vara pappaledig och har velat haft barn i 3 år så han är nog mest lycklig över det hela även om jag också är glad så är det väldigt läskigt samtidigt. 

Jag har inga symtom alls nästan förutom att brösten är väldigt ömma och jag inte är sugen på något alls, sötsuget och allt är som bortblåst :S 

• Scsh

Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

• effe
    Scsh skrev 2013-11-15 10:47:38 följande:
    Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

Grattis till plusset :) och välkommen in

japp jag är, från malmö.. :) 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014