• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Stjernfelt
    Scsh skrev 2013-11-15 10:47:38 följande:
    Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

Jag är från Skåne ;) Det står även i BF-listan som du hittar i ts var de flesta av oss kommer ifrån :) 
  • Pikku Enkeli
    Asjak skrev 2013-11-14 17:00:24 följande:
    Jag har inte minsta svullnad på magen (är smal)
    Jag känner av att jag har växtvärk i livmodern.

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?
  • Pikku Enkeli
    Asjak skrev 2013-11-14 17:00:24 följande:

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?

Jo! Jag menar; alla andra här verkar ha försökt att bli gravida och gått och mentalt förberett sig på och önskat sig en graviditet. Här kom det helt som en överraskning och vi hade planerat för ett liv utan barn... Så jag känner mig mest chockad och mentalt "flera steg efter" alla som längtat och väntat. Svårt att förklara...
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • malin1985
    effe skrev 2013-11-15 09:13:12 följande:
    Styrke kramar till alla er som fått missfall ! Beklagar verkligen... fick ju också missfall i somras så jag känner med er...
    =( 
    Jag har inte varit här på några dagar nu, åkte in till akuten i måndags.. hade så fruktansvärt ont hela helgen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. kunde inte sitta upp eller röra på mitt högra ben, trodde att det va utomkvedshavandeskap. Väl inne på kk så tog dem massa blodprov och sedan gjordes ett vul.  Allt såg bra ut och dem kunde se hinnsäcken.. då sa dem att jag var i vecka 5+0 och att graviditeten sitter där den ska. anledningen till att jag hade så ont var att jag hade lite blödning/vätska bakom äggstocken på höger sida.. något från gulesäcken tror jag hon sa.. att de kunde hända eftersom att ägglossning skett från höger äggstock. 
    nu är det bättre i allafall, kunde ju inte se något hjärta eftersom att det fortfarande va tidigt.
    min fråga är... när dem ser hinnsäcken och säger att jag nog är i vecka 5+0, hur räknar dem då?? att jag är i vecka 5 eller i vecka 6 men att fostret är i vecka 5 ? blir helt förvirrad..  =)
    Vecka 5+0 är första dagen i graviditetsvecka 6 :) det betyder att du gått 5 hela veckor och 0 hela dagar. 
  • malin1985
    michaelat skrev 2013-11-15 10:13:23 följande:
    Hej alla! Hoppar in här, är i v. 6 tror jag enligt min uträkning :) Får se om det stämmer när jag träffar barnmorskan. Skrev in mig i andra tråden om BF. 

Blev ändå rätt chockad att jag lyckades bli gravid då jag och sambon inte direkt haft ett aktivt sexliv de senaste 2-3 månaderna men jag ser fram emot det och passar bra in i studierna att få barn i juli =) Min sambon längtar verkligen efter att få vara pappaledig och har velat haft barn i 3 år så han är nog mest lycklig över det hela även om jag också är glad så är det väldigt läskigt samtidigt. 

Jag har inga symtom alls nästan förutom att brösten är väldigt ömma och jag inte är sugen på något alls, sötsuget och allt är som bortblåst :S 
    Scsh skrev 2013-11-15 10:47:38 följande:
    Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

Grattis och välkomna :)

• mmod

Gick in i vecka 7 (6+0) idag och shit vad tiden går fort eller ??? Plussade 4 november på bim +2 men visste redan att jag var gravid för hade så mycket symptom haha nu ligger jag i sängen med svagt illamående och en bubblig mage typ som gör både ont och kurrar...

Har varit sjuk onsdag & idag fredag (ledig torsdag) och ser INTE fram emot en jobbhelg men antar det är dags att försöka rycka upp sig och jobba...får ju inga pengar utan att jobba :( har laddat upp med saft, citron & fläder som jag kan tipsa hjälper mot illamåendet pga att den är syrlig :) samt digestive kex vid sängen :)

Ha en fin fredag allihopa :)

• Iness

Hej jag ansluter mig jag med

Är gravid v 4+2 , graviditetsvecka 5
    Har inga speciella graviditetsymptom än, känns inte riktigt som om jag är gravid. Innan jag plussade hade jag ont i magen som mensvärk. Men nu känner jag inget. Inget illamående heller, när kommer det?
    Bröstvårtorna ömmar något det är allt.
    detta är så spännande första barnet och jag kan inte riktigt förstå att jag plussat. Hahaha har tagit 4 test sammanlagt för jag fattar det inte riktigt. Men om alla är positiva så ska vi ha barn
    beräknad 23 Juli :)  

• Pikku Enkeli
    mmod skrev 2013-11-15 12:30:20 följande:
    Gick in i vecka 7 (6+0) idag och shit vad tiden går fort eller ??? Plussade 4 november på bim +2 men visste redan att jag var gravid för hade så mycket symptom haha nu ligger jag i sängen med svagt illamående och en bubblig mage typ som gör både ont och kurrar...

Har varit sjuk onsdag & idag fredag (ledig torsdag) och ser INTE fram emot en jobbhelg men antar det är dags att försöka rycka upp sig och jobba...får ju inga pengar utan att jobba :( har laddat upp med saft, citron & fläder som jag kan tipsa hjälper mot illamåendet pga att den är syrlig :) samt digestive kex vid sängen :)

Ha en fin fredag allihopa :)

6+0  idag för mig också. Har också mått lite illa och haft bubblig mage, ömma bröst, samt "mensvärk" i några veckor. Idag mår jag som en icke-gravid... Känns lite läskigt...
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Asjak

Välkommen Iness och grattis!!

Jag är i vecka 8 7+3 och har ännu inte haft illamående, så det är inte säkert du får ngt men det kan även komma senare.

• effe
    malin1985 skrev 2013-11-15 12:18:22 följande:
    Vecka 5+0 är första dagen i graviditetsvecka 6 :) det betyder att du gått 5 hela veckor och 0 hela dagar. 
    Härligt :) ska dit på måndag igen, hoppas man kan se hjärtat ticka då !! bara längtar efter att få se att allt är bra där inne :) då kommer jag vara i vecka 7 (6+0) på måndag, tror ni det går att se hjärtat då? eller är det fortfarande bara säcken man ser då =/ 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014