• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Melan666

Ja, jag är också där på gränsen mellan juni/juli. Vet inte riktigt själv när. Enligt mensen så skulle bf ha varit 25 Juni. Men när jag gjorde vul för två veckor sen så sköt dom fram det minst en vecka. Så hoppas jag får ett lite säkrare svar på vulet på torsdag :)

Känns skönt att det är flera som inte mår illa.. Då är det inte helt ovanligt iaf.

Kissnödig ja.. Jag behövde gå rätt ofta redan innan jag blev gravid, men aldrig på natten. Nu blir det 1-2 ggr per natt :/

• Turvion

Åh de känns som om jag varit på partyresa på Magaluf.. Mår sååå illa, kräktes senast igårkväll efter middagen när jag vart ute med min hund på promenad. Idag bara heeeelt slut och så trött att ögonen går i kors men så fort jag blundar känns de som om jag åker karusell och ska spy. Och huvudvärk ;(
    Imorgon hälsosamtalet så något att se fram emot!

• LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-14 12:26:09 följande:

Grattis och välkomna alla nya :) Skriv gärna in er i bf-listan (länk finns i ts).

Nån mer än jag som är kissnödig hela tiden men så kommer det bara lite grann? Innan idag har jag kissat ungefär varannan timme både på dagen och natten men nu springer jag på toa 1 gång i halvtimmen typ!
    Måste bero på att livmodern växt och trycker på mer nu (är i v 8)...

Känner igen det där med kissandet. Å idag har det varit extra jobbigt för vi har rörmokaren här som håller på inne på vår enda toa :S.

Är oxå i v. 8 nu och läste att livmodern skulle växa till en storlek av en apelsin så det är kanske inte konstigt att man blir mer och mer kissnödig. :)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-14 13:55:51 följande:
    Känner igen det där med kissandet. Å idag har det varit extra jobbigt för vi har rörmokaren här som håller på inne på vår enda toa :S.
    Är oxå i v. 8 nu och läste att livmodern skulle växa till en storlek av en apelsin så det är kanske inte konstigt att man blir mer och mer kissnödig. :)
    Ja exakt, det måste ju vara därför ;) Känns dock som att min blåsa krymt så att det enbart ryms en liten skvätt nu. Nu blir jag kissnödig igen efter 15 min. ;) Kommer bli jobbigt om det fortsätter såhär eftersom att det tar 40 min för mig att köra till och från jobbet :/
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-14 14:24:57 följande:
    Ja exakt, det måste ju vara därför ;) Känns dock som att min blåsa krymt så att det enbart ryms en liten skvätt nu. Nu blir jag kissnödig igen efter 15 min. ;) Kommer bli jobbigt om det fortsätter såhär eftersom att det tar 40 min för mig att köra till och från jobbet :/

Kissar också oftare nu och sen igår kväll har jag ont så lågt i magen, nästan som trängningar när man har UVI.. Har ganska lätt att få UVI men nu vet man ju inte vad som är vad. Kanske är "växtvärk" bara..
  • Flip12

Jag hoppas också in här. Beräknat till 2/7. Jag mår väldigt illa. Är sjukskriven nu då jag inte kunde sköta jobbet. Försöker med sea-band och lite mat ofta. Alla ni som önskar att ni mådde illa, jag lovar att ni inte önskar det...

• Asjak
    LååångVägDit skrev 2013-11-14 14:32:16 följande:
    Kissar också oftare nu och sen igår kväll har jag ont så lågt i magen, nästan som trängningar när man har UVI.. Har ganska lätt att få UVI men nu vet man ju inte vad som är vad. Kanske är "växtvärk" bara..

Är du osäker så lämna urinprov på vc, det är farligt med uvi när man är gravid.

Jag har själv uvi flera ggr om året.

Jag går oxå upp varje natt och kissar, och idag är jag så genom slut, var precis ute och promenerade 40 min och trodde ja skulle somna på vägen :)
  • Asjak
    Flip12 skrev 2013-11-14 14:34:57 följande:
    Jag hoppas också in här. Beräknat till 2/7. Jag mår väldigt illa. Är sjukskriven nu då jag inte kunde sköta jobbet. Försöker med sea-band och lite mat ofta. Alla ni som önskar att ni mådde illa, jag lovar att ni inte önskar det...

Välkommen och grattis!!

Jag önskar det verkligen inte, jag lider med er som mår illa.

Min mor mådde väldigt illa och hon tipsade om att ha kex och mjölk vid sängen på morgonen så man kunde ha det innan man gick upp
  • LååångVägDit

Håller helt med! Förstår att ni som inte mår illa vill ha det för att känna er säkrare på att allt står rätt till. Men att knappt kunna resa sig, inte kunna äta, va sjukskriven, inte ens kunna röra ett lillfinger när det är som värst för att man mår så illa.. Det skulle jag aldrig önska! Vill bara att de ska gå över..
  • malin1985
    Grattis och välkommen! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014