• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-14 14:36:33 följande:

Är du osäker så lämna urinprov på vc, det är farligt med uvi när man är gravid.

Jag har själv uvi flera ggr om året.

Jag går oxå upp varje natt och kissar, och idag är jag så genom slut, var precis ute och promenerade 40 min och trodde ja skulle somna på vägen :)
    Har sånna stickor hemma (är sjuksköterska) så jag ska kolla imorgon bitti! Har aldrig dom "klassiska" symtomen så de e lite svårt att veta om det är UVI eller inte.
  • såjävlaneggo

Nä fyfan, den här dagen är inte rolig.. Stormöte med chefen på jobbet just nu, och jag sitter inne på toan och spyr.. Inte så kul..

• Pikku Enkeli

Jag är lite avundsjuk på er som sett fram emot att plussa. Jag själv undrar mest när chocken ska släppa...

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Asjak
    LååångVägDit skrev 2013-11-14 14:58:55 följande:
    Har sånna stickor hemma (är sjuksköterska) så jag ska kolla imorgon bitti! Har aldrig dom "klassiska" symtomen så de e lite svårt att veta om det är UVI eller inte.

Åh vad bra att va sjuksköterska nu :)

Irriterande med uvi, jag har aldrig ont utan har bara väldiga trängningar.

Såjvlaneggo usch din stackare :(
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-14 15:11:28 följande:

Åh vad bra att va sjuksköterska nu :)

Irriterande med uvi, jag har aldrig ont utan har bara väldiga trängningar.

Såjvlaneggo usch din stackare :(
    Haha ja de e nog både och att va sjuksköterska nu.. Jobbar på en barnavdelning så får väl se hur nojjig jag blir sen när barnet kommer.. Eller så blir jag lugn för jag har sett så mkt värre saker!
  • LadyGrace

Känns som om jag har träningsvärk i magen. Kan nästan inte dra in den alls längre :).

Nån mer som känner så?

• Turvion

LadyGrace: nope kan inte dra in magen för fem öre haha, har lyckats sova 2h på soffan men har sån huvudvärk och illamående att de känns som om jag är sjuk på riktigt :s

• Asjak

Jag har inte minsta svullnad på magen (är smal)

Jag känner av att jag har växtvärk i livmodern.

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-14 16:47:25 följande:
    LadyGrace: nope kan inte dra in magen för fem öre haha, har lyckats sova 2h på soffan men har sån huvudvärk och illamående att de känns som om jag är sjuk på riktigt :s

Haha samma här, magen rör sig inte en millimeter! Jag har känt mig sjuk hela veckan, har till o med tagit tempen några gånger men ja e inte sjuk, bara gravid ;)
  • Turvion

Malin1985: haha samma här! Tog också tempen för trodde jag va sjuk men den är högre än vad normalt brukar ha, brukar ligga normalt på 36,4-36,6 så har jag över 37,5 har jag verkligen feber men nu va den 37,2.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014