• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-14 17:46:19 följande:
    Malin1985: haha samma här! Tog också tempen för trodde jag va sjuk men den är högre än vad normalt brukar ha, brukar ligga normalt på 36,4-36,6 så har jag över 37,5 har jag verkligen feber men nu va den 37,2.

Ja min temp brukar vara 36,8 men sedan äl har den legat på 37,0-37,5 så feber nu är väl om det är 38.
  • Svea 123

Någon mer som har som jag? Plussade 2 dagar innan Bim och clearblue digitala testet visar redan 2-3v?

• Turvion

Malin1985: ja då kanske det är normalt att få högre temp som preggo då:p men fryser som attan nu, sen svettas jag om jag rör på mig haha..

• mmod

Hade svärföräldrarna på besök nu och de ska komma hit nästa helgen så sa svärmor att jag & hon kan dricka vin medan killarna lagar maten...sen när de åkte sa jag till min sambo att vi kanske ska berätta snart men han sa bara att det var bara att jag sa nej till vinet också men det är lättare sagt än gjort tycker jag när de väljer att spendera en helg med oss och ser fram emot att äta god mat och dricka lite vin & öl så kommer jag stå där och tacka nej till ens ett glas....usch mår dåligt bara jag tänker på hur elak jag kommer känna mig när de kommer....

• godisen

Jag lider verkligen med er som fått missfall! Oron ligger som ett litet svart moln och mardrömmarna är konstanta! Hoppas allt det bästa för er och att det går vägen snart igen Hjärta

Asjak - vad skönt att det finns någon mer som inte har varken mage eller symtom. Jag vill inte överanalysera allt och känner därför inte alls att jag r gravid.
    Jag har plattare mage än på ganska länge och mår riktigt bra.
    Stundtals lite illamående och stora, lite ömma tuttar (sambon älskar det, jag är lite mer tveksam) 

Jag har blivit väldigt noga med knipövningar och bålstabilitetsträning (djupa muskler i magen), jag tänker att jag ska göra allt jag kan för att inte "se gravid ut" innan jag faktiskt har en liten kula. Och för att jag helst vill klara mig tills vi har berättat.

Knip när ni kommer ihåg det tjejer, det är toppen både under och efter graviditeten Gravid

• Humlan26

Blir mer och mer svullen om dagarna. På kvällen syns det ganska mycket även om jag försöker att dra in magen. 

Ska på jobbfest på lördag. Alla är jättetaggade och det kommer bli superkul, men det känns svårt att klara sig undan alkoholen. Gick in i v 8 idag så vill inte berätta något ännu. 

• Humlan26

I morgon bitti skall jag till labb och ta blodprov till kub och till alla tester inför inskrivningen.

• nyttliv2014
    undrande03 skrev 2013-11-14 10:49:38 följande:
    hej! 
    fick tid idag för inskrivning/hälsosamtal om 2 veckor.. är då i vecka 7 ca. (6+4 enligt egen uträkning)
    känner mig väldigt orolig för mf igen.. när kan man kolla med vul och se ett hjärta slå?

har värk på kvällarna, och även illamående när jag inte ätit på ett tag. även ömma bröstvårtor..
    är allt detta normalt? 

jättenojig...! 
    Du och jag verkar ha ganska lik historia, jag fick också missfall nyligen. Är också jätteorolig för ett till men jag försöker att ta en dag i taget, även om man är jättelycklig och vill planera.

Jag testade mig positivt efter att ha mått illa två kvällar i rad. Var då gravid i vecka 5 ungefär. Efter det mådde jag alltid illa när jag inte ätit på länge och sen övergick det till att jag mådde illa i stort sett hela tiden. Nu tror jag det börjar bli bättre igen (ta i trä). Kände också värk fast bara korta stunder då och då, nu var det några dagar sen sist. Ömma bröst har jag fortfarande samt öm mage.

Så det du känner är nog helt normalt =) jag tror inte du behöver oroa dig för någonting just nu
  • LadyGrace
    godisen skrev 2013-11-14 18:47:19 följande:

Jag lider verkligen med er som fått missfall! Oron ligger som ett litet svart moln och mardrömmarna är konstanta! Hoppas allt det bästa för er och att det går vägen snart igen Hjärta

Asjak - vad skönt att det finns någon mer som inte har varken mage eller symtom. Jag vill inte överanalysera allt och känner därför inte alls att jag r gravid.
    Jag har plattare mage än på ganska länge och mår riktigt bra.
    Stundtals lite illamående och stora, lite ömma tuttar (sambon älskar det, jag är lite mer tveksam) 

Jag har blivit väldigt noga med knipövningar och bålstabilitetsträning (djupa muskler i magen), jag tänker att jag ska göra allt jag kan för att inte "se gravid ut" innan jag faktiskt har en liten kula. Och för att jag helst vill klara mig tills vi har berättat.

Knip när ni kommer ihåg det tjejer, det är toppen både under och efter graviditeten Gravid

Vad gör du för typ av övningar för de djupa magmusklerna? (Är ur kass på att träna styrka) är det typ plankan man kör?

Kniper för fulla muggar ;)
  • undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-14 19:18:02 följande:
    Du och jag verkar ha ganska lik historia, jag fick också missfall nyligen. Är också jätteorolig för ett till men jag försöker att ta en dag i taget, även om man är jättelycklig och vill planera.

Jag testade mig positivt efter att ha mått illa två kvällar i rad. Var då gravid i vecka 5 ungefär. Efter det mådde jag alltid illa när jag inte ätit på länge och sen övergick det till att jag mådde illa i stort sett hela tiden. Nu tror jag det börjar bli bättre igen (ta i trä). Kände också värk fast bara korta stunder då och då, nu var det några dagar sen sist. Ömma bröst har jag fortfarande samt öm mage.

Så det du känner är nog helt normalt =) jag tror inte du behöver oroa dig för någonting just nu
    tusen tack för ett lugnande svar :) 
    hur långt har du kommit nu? :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014