• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    unborn skrev 2013-11-15 15:00:09 följande:

Jag räknade ut att ticktick ljudet hade 90slag per min och mitt eget 75... men lyssnade ju inte på båda samtidigt så min egen puls hade ju kunnat gå upp! Men annars så slår ju embryots hjärta 80-85 per minut i denna vecka och v.9 går det upp. Får helt enkelt vänta lite o lyssna igen :)
    Mysigt :) Vad har du köpt för doppler?
  • såjävlaneggo
    Iness skrev 2013-11-15 12:32:45 följande:

Hej jag ansluter mig jag med

Är gravid v 4+2 , graviditetsvecka 5
    Har inga speciella graviditetsymptom än, känns inte riktigt som om jag är gravid. Innan jag plussade hade jag ont i magen som mensvärk. Men nu känner jag inget. Inget illamående heller, när kommer det?
    Bröstvårtorna ömmar något det är allt.
    detta är så spännande första barnet och jag kan inte riktigt förstå att jag plussat. Hahaha har tagit 4 test sammanlagt för jag fattar det inte riktigt. Men om alla är positiva så ska vi ha barn
    beräknad 23 Juli :)  

Första gången jag kräktes var igår, vecka 6+4, Så ta det lugnt, det kommer nog snart ska du se :)
  • Asjak
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-15 14:48:46 följande:
    För att jag och min mamma står varandra jättenära och hon är mitt allra största stöd i livet (min sambo är fantastisk, men graviditeter är inte direkt hans specialområde). Jag vill berätta för henne så att jag kan prata med henne om min oro, mitt illamående och bara få gråta lite när hormonerna far runt i kroppen. Jag pratar med min mamma om ALLT. 

Nu blir jag nyfiken på varför du valt att vänta till v14?   

Dom säger att missfallsrisken är som störst innan v 12, och då valde vi julafton då vi ska fira jul med alla samtidigt :)
  • Stjernfelt

Vi väntar med till julafton att berätta för alla (min mamma vet dock för vi är så nära så vi pratar om allt) Dock är jag i v 11 eller 12 vid jul. Jag väntar också  pga missfallsrisken. 

• malin1985
    Asjak skrev 2013-11-15 15:13:21 följande:

Dom säger att missfallsrisken är som störst innan v 12, och då valde vi julafton då vi ska fira jul med alla samtidigt :)
    Jag skulle helst vilja vänta tills julafton jag med, eller precis innan då vi inte ska fira med min familj i år, för då kommer vi ha gjort kub så vet man att allt ser bra ut och kanske kan ge familjen en fin bild på bebis :) Men får se om jag klarar att vänta, det börjar bli jobbigt att ljuga, speciellt på jobbet då min pappa även är min chef. :/ 
  • mmod

Vi har också tänkt vänta tills julafton :) Är i vecka 12(11+4) då och det är mestadels pga missfallsriske som vi väntar fast det börjar bli jobbigt att ljuga nu...svärföräldrarna kommer nästa helg och har planerat att vi ska dricka vin & äta gott och det känns som jag sviker svärmor när jag kommer tacka nej till ens ett litet glas...(kommer självklart inte dricka en droppe alkohol) speciellt nu när de ser fram emot att komma hit och ha det trevligt med oss! Tänkte smsa svärmor nästa fredag och säga att jag inte är sugen på vin så köper istället en cola eller något :) dock känns det som hon fattar när jag alltid annars brukar ta ett glas :)

• LååångVägDit

Först tänkte vi vänta till jul men de kändes så länge. Så vi bestämde v 10. Men eftersom jag mår så himla dåligt så ska vi nog berätta för dom närmaste redan nu. Orkar inte ens prata i telefonen.. Den här dagen har jag spenderat på badrumsgolvet/sängen/soffan.. Har fått lergigan comp nu så jag hoppas det ska hjälpa!

• mariasmimmie

Vad roligt att höra om alla gravida :) jag är i vecka 6, och är jättenervös över hur allt kommer bli :) jag och min fästman har försökt att skaffa barn sen ett år till baka och nu äntligen tog det sig :)

• Asjak

Malin1985 oj ja om din pappa är din chef så träffas ni ju väldigt mycket, dom är luriga dom där föräldrarna dom anar saker fort ;)

Mmod kan du inte dra en vit lögn att du fått uvi tex och käkar penicillin så du får inte dricka alkohol?

Lååångvägdit jag förstår att du vill berätta tidigare din stackare, då förstår ju omgivningen oxå varför du mår som du gör!

Mariasmimmie grattis och välkommen :)

Visst är det spännande!!

Jag kommer på mig själv att skydda magen i alla lägen ( håller på med hästar) min make tror ja kommer ha bubbelplast runt bebisen sen :)

• unborn
    malin1985 skrev 2013-11-15 15:12:01 följande:
    Mysigt :) Vad har du köpt för doppler?

Caremaxx :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014