• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 13:47:30 följande:
    Vaddå "hade" - det FINNS sådana grupper! Kryllar ju med uthängningar av folk, till och med barn och ungdomar, på extremhögerinriktade hatsiter, tex Avpixlat! De lade in första kicken. Och andra. Och tredje. RG är rätt nytt jämfört med den långa tradition av uthängningar som SD-fansen pysslar med.

Expo har registrerat och hängt ut högerfolk sedan 90-talet. I samarbete med pressen och i sdamarbete med extremvänstern.

*så fan vet vem som gav första sparken, egentligen*

"En fara för nationen" var en kampanj man körde kring 1999-00 någonting och så satte man upp 40 ansikten och namn på löpsedlarna i alla större tidningar.

Någon tjej som blev uthängd var fd flickvän til någon kusin till någon som någon gång hade varit med i ett högergäng.

Och för att riktigt dramatisera det hela ställde man securitasvakter vid tidningarnas ingångar och tog bilder och förklrade i sina tidningar hur "farlig situationen nu var". 
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:52:59 följande:
    Bidragen är sänkta, ändå jobbar inte fler, utan tvärtom färre svenskar. Det här är en politik förd av Alliansen, med SD som troget stöttar dem i riksdagen.
    Att färre svenskar jobbar är nog inget som stöds av vare sig Alliansen eller SD.
    Dessutom är det FLER som jobbar nu än under de Rödgrönas tid vid maktens köttgrytor.
    Sverige är ett av de länder som klarat Europas lågkonjunktur bäst.
    Du måste förstå att vi lever i en global värld, där antal jobb i Sverige påverkas av ekonomin i hela världen.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:55:10 följande:
    Om detta vore sant, varför har inte horder av arbetslösa greker och spanjorer, som kan flytta hit utan problem tack vare schengen och EU, vält in för att leva på dessa bidrag? Och om invandrare (som jag förstår att du syftar på utomeuropeiska sådana, främst MENA gissar jag) är så glada i bidrag, varför är just de överrepresenterade som entrepenörer och företagsbyggare? De hade ju bara kunnat ligga på soffan och pilla sig i naveln.
    Kul att du nämner just greker.
    39% av 45-65 -åringar födda i Grekland, har någon form av sjukersättning.
    Motsvarande siffra för svenskar är 13%, enligt Försäkringskassan.

Du nämner också "entreprenörer och företagsbyggare", vilket jag ser som mycket positivt.
    MEN, som Tony Irving skulle sagt, det är alldeles för få av dessa kreativa människor när 60% av Försäkringskassans totala utbetalningar av socialbidrag går till människor som inte ens är födda i landet.
    Detta är dock inte bidragstagarnas fel.
    Det är resultatet av en totalt ansvarslös politik, som givetvis inte är hållbar på lång sikt.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-09 09:39:12 följande:
    Hade du varit lika okej om en "researchgrupp" med högerkopplingar hade fört liknande "statistik" och gjort liknande "uthängningar" av t.ex. sådana som deltog i kravallerna i Husby eller sådana som kastar sten mot poliser i Rosengård? Även om dessa inte varit lagförda av polisen?

Nej, det hade du självklart inte. För där är det ju den svenska rasismen som är anledningen till att dessa stackars ungdomar inte vet hur man beter sig. (Att massor av andra lika socialt utsatta ungdomar i lika socialt utsatta områden aldrig skulle drömma om att bränna upp en bil eller sno en iPhone av nån stackars svenne "för att det är kul" verkar inte spela någon roll).

Den där "researchgruppen" har ju för fan tagit kreditupplysningar på mer än 400 privatpersoner helt i strid mot lagen.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rataxes skrev 2014-04-09 17:13:50 följande:

Den där "researchgruppen" har ju för fan tagit kreditupplysningar på mer än 400 privatpersoner helt i strid mot lagen.
    Men det är ju för en god sak! Och SD har minsann tagit kreditupplysningar på minst 800 personer (!), det har jag sett på Twitter och läst i Expo.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Naranjos
    Gert skrev 2014-04-09 17:41:08 följande:
    Sverige gått om Malta. Nu har Sverige störst invandring i hela Europa.

www.friatider.se/sverige-har-storst-invandrin...
    Det är helt för jävla konstigt att inte resten av Europa formligen står på kö för att ta del av de enorma samhällsvinster som invandring från tredje världen innebär. Antingen är dom rasister hela högen eller också saknar dom grundläggande kunskaper om ekonomi och begriper inte sitt eget bästa.

Det är bara att tacka och ta emot så länge det varar.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:30:02 följande:
    Det är brottsligt att hetsa mot folkgrupp, att förtala, att hota eller uppvigla till brottslig handling.

Kolla länken jag gav senast. RG försöker skaffa sig statistik om vilka som sysslar med det här. Som sagt, ingen har åtalats eller dömts, så att jämföra journalistik med lagmannaskap är milt sagt överdrivet.

Då testar vi igen då:

Förtal

Brottsbalken, femte kapitlet

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Det blir liksom till att sila tugget då om det skall hållas inom lagen. Finns inte utrymme där för att raljera om järnrör och fols som flyttar till Ungern och Gud kommer ihåg allt annat hån som varit genom åren.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-09 18:15:56 följande:

Då testar vi igen då:

Förtal

Brottsbalken, femte kapitlet

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Det blir liksom till att sila tugget då om det skall hållas inom lagen. Finns inte utrymme där för att raljera om järnrör och fols som flyttar till Ungern och Gud kommer ihåg allt annat hån som varit genom åren.
    Lustigt, du verkar komma ihåg smädelserna åt ena hållet bra. Du tar inte upp smädelserna från andra hållet, som ofta är mycket, mycket värre.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert

Läsvärt om den nya Pisarapporten med statistik från skolverket. Infödda elever presterar bättre än elever födda i landet med utländsk bakgrund, samt elever födda i utlandet med utländsk bakgrund. Bäst resultat har Finland med den omoderna skolan.

http://www.friatider.se/invandrare-sanke-i-nya-pisa

Svar på tråden Varför hatar folk SD?