Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 08:22:31 följande:
    Haha, nej, jag har inget emot Zlatan. Han är värd all framgång och helt enkelt en överjävla bra fotbollsspelare. Det är kvällspressens eviga fjäskande för honom jag inte kan med. Det värsta är att det förmodligen funkar också - skriver man "Zlatans PSG" får man säkert fler läsare än om man skriver bara PSG, för vem bryr sig egentligen om en fransk fotbollsklubb? För övrigt är jag helt säker på att om Zlatan hetat Svenne Svensson och bara haft svenskfödda i släkten i över tjugo generationer tillbaka hade det stått "Svennes PSG" och liknande, vilket hade varit exakt lika störande som nu.

Och det här argumentet att "de andra också är dumma" är precis lika vanligt oavsett vad man kritiserar. Prova t.ex. att säga något till Dorian som inte framställer islam i positivast möjliga ordalag så får du se.
    Men snälla nå'n, man behöver inte framställa islam i positiva ordalag alls. Men ett ensidigt mobbande av islam och försvarande av kristendom är så korkat och hemmablint att det inte finns på kartan. Vettig kritik är en sak, islamofobi en helt annan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-04 09:56:28 följande:
    Vem säger att kristendomen ska försvaras? Den är ju i princip lika förlegad som islam.

Däremot har den haft stort inflytande historiskt, vilket ger den en viss särställning i det här landet.
    SD säger det. SD vill ju återinföra en statskyrka, en kristen skola osv.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-04 10:14:54 följande:

Ok bra så, problemet är bara att Sd och dess lobbyister stör skiten ur sig på zlatan eftersom han inte faller in i mallen för deras syn på människor från rosengård. Därför har det vid flera tillfällen kallat honom för icke svensk. Åkesson kallade honom till och med för legosoldat för sin medverkan i landslaget, pinsamt hur de anstränger sig för att segregera sverige.

Jag kan inte svara för Dorian, det klarar han nog alldeles utmärkt själv. I just denna tråd har det hänt bra många gånger att när jag argumenterar för hur våldsbenägna nazisterna är och att de är på frammarsch i Sverige så blir svaret inte "om det är så, då är det riktigt illa" eller "jag tar avstånd från det" utan "vänsterextrema är största hotet enligt säpo" och "vänstern började" och liknande.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/lakare-utsatta-for-mordhot

Typiskt våldsvänstern att hota folk som kaxar sig mot SD och Åkesson!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-04 13:07:23 följande:
    Sanningen är ju den att man från medias sida alltid har gjort vad man har kunnat för att helgonförklara Zlatan, för att han stämmer in på medias agenda. Att han på toppen har blivit en av världens bästa fotbollsspelare, är liksom bara bonus för svensk press/TV.

Dock, det har sina risker att kanonisera folk. Han är en guldkalv för media men om helgonet börjar säga för många saker som inte stämmer in i PK-agendan, hur gör man då?

Hittills har man vårdat sin guldkalv, som t.ex. när han yppade det där alla som inte är feminister tänker om damfotboll. Hade t.ex. Kim Källström eller Johan Elmander sagt det, då skulle de naturligtvis ha sågats jäms med fotknölarna under åratal.

Zlatan har kloka rådgivare (i första hand säkert hans fru), som vet hur media fungerar.

Medias agenda? Allvarligt? Menar du att högern, tokliberalerna, vänstern och all oberoende media har en gemensam agenda?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-04 13:14:28 följande:
    Det land som allra mest mobbar islam är ju Israel. Fast det får man inte säga  för då blir man kallad antisemit och mer eller mindre offentligt dekapiterad i media. Media domineras nämligen av människor från det folkslag som bebor Israel och ockuperar delar av Palestina.
    Ehm, nej, jag känner många som aktivt arbetar mot Israels fulare politik. Så det får man visst säga, och man får agera mot Israel om man så vill. Vet inte vart du får alla dessa idéer ifrån.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-04 13:22:18 följande:
    Åtminstone saknas bevis på motsatsen.

Ehm, nej.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-04 13:54:25 följande:
    Om några år kommer mångkultursideologin att vara lika utdöd som dinosaurierna.
    Ja, en urgammal och helt självklar del av mänskligheten kommer snart att vara utdöd. Tillsammans med sexlusten, sötsuget och gudstron. Något mer du tror litet magiskt ska försvinna..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?