• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-04-22 20:44:13 följande:
    Det är ingen fara. Inte ens Wilhelmsson själv räknar med att förslaget går igenom. Han ville bara väcka debatt och lyfta frågan om alternativ tíll hyresrätter.

Stod att läsa om i Hallandsposten.
    Jo, jag vet. Men alltid väcker det någon do-gooder's lusta. Vi har trots allt yttrandefrihet (eller något liknande) men idén är ungefär lika korkad som frågan om Chemtrails. Så förhoppningsvis får förslagsställaren veta att han skitit i det blå skåpet.

Min poäng var hursomhelst att visa att när det gäller vissa frågor finns det tydligen inga moraliska gränser och inga funderingar på om det kanske finns andra och bättre lösningar. T.ex. minska invandringen under en period - eller öka bostadsbyggandet för att nämna två.
  • daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 20:54:24 följande:
    Exakt hur menar du att SD utsätts för något "demokratiskt livsfarligt"? Exakt vad är det som SD utsätts för som inte alla andra partier också utsätts för?

Inte SD som så, utan samhället, där man anser att det demokratiska är inte så noga längre när det kommer till SD.

Ska tillägga att jag har inget övers för SD, så inbilla dig inget.

Skulle ALDRIG rösta på dom, fast jag är med på att invandrarpolitiken suger hästballe.

• daxare
    Gert skrev 2014-04-22 20:57:41 följande:
    Jag tycker helt ärligt att svarta människor har bättre musikalitet än vita människor. Speciellt inom rytm.  Svarta är även snabbare och starkare än vita. Det är alltså enligt dig rasistiskt att säga dessa saker. Jag blir ju verkligen inte förvånad. 

Dom har även större kuk, det brukar en del gå i taket över och kalla en rasist pga detta.

Sen skickar man Kinsley studien i ansiktet på dom, så är det slut snackat.

• Minnie7

Dorian- vem har pratat om korrekt svenska? Jag talar om att klara sig utan tolkhjälp efter fem år. Att behärska språket så att du själv kan gå till läkaren tex. Döva och stumma är oftast läskunniga. Det är inte per automatik det verbala språket som är huvudsaken. Språket är fortfarande svenska och de kan göra sig förstådda utan tolk. Det antal döva som behöver dövtolkar är en annan sak. De har inget val, invandrare elle inte. En icke döv invandrare har ett val att lära sig svenska eller inte. Ja, det tar längre tid för vissa men de flesta har ändå förmågan att lära sig ett främmande språk.

• nihka
    Gert skrev 2014-04-22 21:10:27 följande:
    Om det är rasistiskt att säga positiva saker så måste ju rasism vara någonting bra. 

Världens snabbaste man är svart. Svarta vinner alla Marathons och alla löpgrenar i friidrottssammanhang. Se, jag har fullt med statistik som bevisar att svarta är snabbare än vita. Snabbhet och styrka går även hand i hand i dessa sammanhang.
    Nej, rasism är inte bra. Det är inte bra att häfta på grupper av människor varken positiva eller negativa egenskaper de inte har.

Världens snabbaste man är inte alltid "svart". Det varierar. Man blir bra på det man tränar på.

Men visst finns det många snabba "svarta" män. Statistiskt, vet du hur många "svarta" män det finns i världen jämfört med "vita" män? 
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-22 21:20:53 följande:

Inte SD som så, utan samhället, där man anser att det demokratiska är inte så noga längre när det kommer till SD.

Ska tillägga att jag har inget övers för SD, så inbilla dig inget.

Skulle ALDRIG rösta på dom, fast jag är med på att invandrarpolitiken suger hästballe.

Och jag frågar igen - hur har de missgynnats?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-22 21:25:59 följande:
    Dorian- vem har pratat om korrekt svenska? Jag talar om att klara sig utan tolkhjälp efter fem år. Att behärska språket så att du själv kan gå till läkaren tex. Döva och stumma är oftast läskunniga. Det är inte per automatik det verbala språket som är huvudsaken. Språket är fortfarande svenska och de kan göra sig förstådda utan tolk. Det antal döva som behöver dövtolkar är en annan sak. De har inget val, invandrare elle inte. En icke döv invandrare har ett val att lära sig svenska eller inte. Ja, det tar längre tid för vissa men de flesta har ändå förmågan att lära sig ett främmande språk.
    Kan de? Jag möter ofta dövstumma i mitt jobb, och vi kan inte kommunicera utan tolk.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Minnie7

Hur många är dövstumma? Jag har aldrig träffat någon men däremot använder vi språktolk varje vecka där jag arbetar.

• Gert
    nihka skrev 2014-04-22 21:30:21 följande:
    Nej, rasism är inte bra. Det är inte bra att häfta på grupper av människor varken positiva eller negativa egenskaper de inte har.

Världens snabbaste man är inte alltid "svart". Det varierar. Man blir bra på det man tränar på.

Men visst finns det många snabba "svarta" män. Statistiskt, vet du hur många "svarta" män det finns i världen jämfört med "vita" män? 
    De senaste 100 åren har svarta män varit överlägsna vita män i löpgrenar, allt från 100 m till Marathon. Visst har det funnits några vita som har vunnit någon tävling för länge sen. Men i dessa sammanhang räknar man på tider. Och de allra flesta rekord inhavs av svarta. Även svarta damer är överlägsna vita damer.

Nej, vet du?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-22 21:41:56 följande:
    De senaste 100 åren har svarta män varit överlägsna vita män i löpgrenar, allt från 100 m till Marathon. Visst har det funnits några vita som har vunnit någon tävling för länge sen. Men i dessa sammanhang räknar man på tider. Och de allra flesta rekord inhavs av svarta. Även svarta damer är överlägsna vita damer.

Nej, vet du?
    Världrekordet i maraton innehas av en svart man och en vit kvinna. Damernas rekord 2:15.25 av Paula Radcliffe 2003 har inte slagits av någon i något sammanhang, inte ens OS. Det är ändå över 10 år sedan...

Jag har inte kollat det men det torde finnas fler "svarta" män än "vita".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?