• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Minnie7 skrev 2014-04-22 22:33:29 följande:
    Gärna engelska för mig
    Yes
    Fuck swedish
  • nihka
    Minnie7 skrev 2014-04-22 22:26:15 följande:
    Daxare- SD hade aldrig blivit så stora som de är idag om riksdagspartierna hade behandlat dem som alla andra demokratiskt valda partier, ta sig en funderare på VARFÖR så många ändå väljer att rösta på dem, bjudit in till diskussion etc etc. Men- de stoppar huvudet i sanden och vägrar tala invandringspolitik istället. Och de funkar ju bevisligen... not... SD kommer fortsätta växa tills de inser det.
    SD har vuxit för att främlingsfientlighet tyvärr är på frammarch generellt. I Sverige har vi en stark solidaritetstradition så därför har de främlingsfientliga grupperna mindre stöd i Sverige än i vår omgivning. Det är en SD-myt att SD är de enda som diskuterar invandringspolitik. SD är däremot de enda som diskuterar SDs invandringspolitik. Den är ingen annan intresserad av. De 5,7% av väljarna som representeras av SD får vackert acceptera det. De blir något fler efter valet, men fortfarande gäller att det handlar om en minoritet som inte har stöd hos majoriteten. 
  • nihka

Swedish. Det blir ju inte ens rätt där, så det är nog bäst att hålla sig till svenska.

• oOOo  oOOo
    nihka skrev 2014-04-22 22:44:33 följande:
    Swedish. Det blir ju inte ens rätt där, så det är nog bäst att hålla sig till svenska.
    Fuck it. Who needs it
    Eller varför inte mandarin, vi kan alla anställa kineser som kan tolka åt oss, eller köra google translate.
    瑞典報廢
  • daxare
    nihka skrev 2014-04-22 22:33:05 följande:
    Jag tror jag förstår hur du tänker, men jag ser det som att det är en demokratisk rätt att protestera mot det man inte gillar. Många protesterar mot SD och vill inte associeras med dem. Det är inte roligt för den som låter sig fotograferas tillsammans med en SD representant och sedan får läsa att man är en samarbetspartner.

Det är också en demokratisk rättighet att välja sina samarbetspartners och ingen av de andra riksdagspartierna vill samarbeta med SD och ingen vill bilda regering med SD. Svensk politik är inte som i förskolan där alla får vara med och får man ändå inte det så försöker fröken styra upp det så ingen blir själv.

Det är lite väl omfattande och handfast, än mot normala protester andra partiers politik.

Jag gillar inte den utvecklingen, känns som bara dåliga saker kan komma ur detta.

Sen säger jag inte emot att man inte vill arbeta tillsammans med vissa partier och så.

Men SD fått en särställning, som man anser man kan behandla hur man vill.

På ett sätt man inte ens skulle drömma om att hantera andra partier på.

Sen är detta beteende kontraproduktivt också.

För vad älskar folket mer än en "under dog".

Men tyvärr så fattar inte de flesta vilket jävla skit politik i övrigt de vill bedriva.

Hade dom vanliga JÄVLA partierna, fattat att de måste återerövra invandrarpolitiken.

Med det menas då att man, det inte bara är klappa med hårs varianten.

Vi har ju historiskt haft tex Folkpartiet, som vilja ha krav på invandrare.

Men då har medier stått och skrikit sig hesa att det är rasism.

Så nu har man ett sämre alternativ i SD, som enda parti som har annan politik än klappa med hårs.

Var någon utländsk riksdagspolitiker, som sa exakt samma.

Att vi måste återerövra invandrarpolitiken, men 1-2 val till och inget händer.

Så är SD här för att stanna.

Detta tänker tyvärr för få för, utan det viktiga är att ha kvar ett status quo, och ett kravlöst samhälle på invandrare.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 22:30:30 följande:
    ...

Nej, det farliga är att rasistiska och fascistiska idéer får fotfäste och normaliseras, DET är farliga tankegångar!

Måste svara på denna också.

Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Dagens partier och media, har skapat SD från grund och botten till toppen idag.

Det är dessa som har ansvaret till SD´s framgångar.

De flesta jag pratar med om SD, röstar på SD av en enda orsak.

Och det är pga de vill nått annat med invandrarpolitiken.

Inte nödvändigt så mycket som de proklamerar, men helt klart en ändring.

Detta erbjuder inga andra partier idag.

Sen att de i övrigt ogillar/hatar resten av deras politik, är nått de kan leva med.

Så jävla illa är det hos en del SD väljare, varför kan inte partier och media enas.

Om att nu ska vi äga tillbaka invandrarpolitiken.

Sen vad denna ska vara, det kan man diskutera.

Men en grund princip vore för mig, att man ska kunna ta hand om de som kommer och integrera dom i samhället på alla plan.

nu är det så illa i min stad, som aldrig haft problem med lägenheter innan.

Då det gått fått en lägenhet på rätt kort tid 6-12månader.

Till vara helt omöjligt att hitta nått, om man inte är student och kan ta ettor för 5k i månaden.

Eller köpa svin dyra bostadsrätter eller hus.

Inte så enkelt för ensam och 2 barn att få lån till sånt.

Och detta är en del som retar upp folk, i alla fall de som är runt mig.

Dock kommer inte denna irritation få mig att rösta SD.

• sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-22 23:06:13 följande:
    Måste svara på denna också.Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Ännu ett uttalande från en "inte sverigedemokrat, men" (det vill säga, en sverigedemokrat som vill ge sken av en allmänt utbredd upprördhet). En petitess i sammanhanget men lite komiskt hur deras retorik går.

Har någon påstått att Sd´s vilja att förändra invandringspolitiken skulle göra dem till rasister..? Det är snarare så att partiets företrädare inte kan låta bli att uttala sig rasistiskt samt att de anstränger sig till det yttersta för att polera fasaden som många ändå ser igenom. Tex tidigare stod det i partiprogrammet att de ville ta bort den möjligheten för papperslösa att få livsuppehållande vård medan de befinner sig i Sverige, detta har hux flux tagits bort. Har svårt att tro att åsikterna har förändrats inom partiet vilket gör att vem som helst kan fatta att det inte är äkta utan en polering av fasaden. Frågan är när partiet ska börja bli ärliga mot väljarna? En vindflöjel är mer konsekvent än Sd...
  • Naranjos

Och då kommer det inte att bli någon ändring till det bättre heller - åtminstone inte på bostadsfronten. Snarare tvärtom. 
  • daxare
    Naranjos skrev 2014-04-22 23:39:35 följande:
    Och då kommer det inte att bli någon ändring till det bättre heller - åtminstone inte på bostadsfronten. Snarare tvärtom. 

Man kan kräva att andra partier tar upp frågan, eller hur.
    Eller är folk så dumma och tror att SD är enda lösningen.

i så fall är vi snart helt köra som land.

Egentligen är ju även SD syn på invandra politiken lite väl "bra".

Precis som deras andra över konservativa tankegångar.

De har helt enkelt en vedervärdig människosyn.

Och dom spelar vi rätt i händerna, genom att vägra prata om en ändring av invandrarpolitiken i andra partier.

Här skyller jag mycket på medier, men även partierna själva.

Som vikit ner sig som pudlar, när media kommit ropa rasister å liknande.

De skulle stått upp och sagt, tar vi nu inte upp denna fråga NU.

Så kommer vi bjuda in Sverige Demokrater och liknade "pack-partier".

Skulle gissa på att det är minst 75% av de som röstar på SD, håller inte med dom i en enda fråga mer än invandrarpolitiken.

Hade alla partier haft exakt samma invandrarpolitik och reviderad med lite tanke bakom(utom SD), så hade knappast SD kommit över 1%.

Det är rätt roligt att de som hatar SD inte fattar detta.

• Dorian Ertymexx

Måste svara på denna också.

Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Dagens partier och media, har skapat SD från grund och botten till toppen idag.

Det är dessa som har ansvaret till SD´s framgångar.

De flesta jag pratar med om SD, röstar på SD av en enda orsak.

Och det är pga de vill nått annat med invandrarpolitiken.

Inte nödvändigt så mycket som de proklamerar, men helt klart en ändring.

Detta erbjuder inga andra partier idag.

Sen att de i övrigt ogillar/hatar resten av deras politik, är nått de kan leva med.

Så jävla illa är det hos en del SD väljare, varför kan inte partier och media enas.

Om att nu ska vi äga tillbaka invandrarpolitiken.

Sen vad denna ska vara, det kan man diskutera.

Men en grund princip vore för mig, att man ska kunna ta hand om de som kommer och integrera dom i samhället på alla plan.

nu är det så illa i min stad, som aldrig haft problem med lägenheter innan.

Då det gått fått en lägenhet på rätt kort tid 6-12månader.

Till vara helt omöjligt att hitta nått, om man inte är student och kan ta ettor för 5k i månaden.

Eller köpa svin dyra bostadsrätter eller hus.

Inte så enkelt för ensam och 2 barn att få lån till sånt.

Och detta är en del som retar upp folk, i alla fall de som är runt mig.

Det finns sju partier med litet olika syn på invandrINGSpolitiken (inte invandrarpolitiken). SD kan ju inte ens stå för sin politik, utan de säger litet olika saker efter vad som verkar mest PK för stunden. I alla fall offentligt; på Avpixlat är det desto tydligare att deras ursprungliga politik och ideologi inte alls är borta, utan bara dolts bakom lager på lager av fina texter.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?