• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-22 21:41:33 följande:
    Hur många är dövstumma? Jag har aldrig träffat någon men däremot använder vi språktolk varje vecka där jag arbetar.
    Och? Det är väl bra att tolkarna får jobb.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 21:34:27 följande:
    Och jag frågar igen - hur har de missgynnats?

Missgynnas?

Jag pratar om demokratin urholkas, i att man utesluter SD från vissa sammanhang inom politiken.

Och att detta accepteras från vissa håll, detta på ett sätt vi inte sett innan.

Här kan otrevliga saker ske.

Det är så enkelt SD har valts av väljarna, detta är var demokratis skyldighet att acceptera.

Detta är givetvis inte samma som att stå upp att prata för SIN sak.

Riksdagspartier och kommunpartier, beter sig som små barnrumpor på vissa ställen i landet gent emot SD.

Det som är allra bäst av allt, är att jag ogillar SD och skulle aldrig någonsin rösta på dom.

Anser man måste vara helt blind och inte se detta.

Men tankarna är väl, det är ju SD så skit samma om demokratin urholkas, det är ju bara ett gäng äckliga rasister ändå.

Farliga tankegångar.

• Minnie7

Dorian- hahaha. Du är för rolig du . Du tycker alltså det är ok att inte lära sig språket i det land man bor. Intressant!

• oOOo  oOOo
    Minnie7 skrev 2014-04-22 22:22:09 följande:
    Dorian- hahaha. Du är för rolig du . Du tycker alltså det är ok att inte lära sig språket i det land man bor. Intressant!
    Det mest pragmatiska hade nog varit att gå över till engelska(eller kanske kinesiska) och skrota svenskan. Man kan ju fråga sig varför vi hänger kvar vid detta minoritetsspråk.
  • Minnie7

Daxare- SD hade aldrig blivit så stora som de är idag om riksdagspartierna hade behandlat dem som alla andra demokratiskt valda partier, ta sig en funderare på VARFÖR så många ändå väljer att rösta på dem, bjudit in till diskussion etc etc. Men- de stoppar huvudet i sanden och vägrar tala invandringspolitik istället. Och de funkar ju bevisligen... not... SD kommer fortsätta växa tills de inser det.

• Minnie7

Varför inte engelska? Men, nu är det ju svenska som är modersmål här. Om alla talade samma språk i världen hade det varit väldigt praktiskt

• oOOo  oOOo
    Minnie7 skrev 2014-04-22 22:27:20 följande:
    Varför inte engelska? Men, nu är det ju svenska som är modersmål här. Om alla talade samma språk i världen hade det varit väldigt praktiskt
    Vi kan ju byta modersmål. Kunde ju vara ett föregångsland och gå över till engelska. Som storföretag som tar engelska snarare än svenska som koncernspråk. De flesta svenskar kan ju engelska, de övriga kan ju anställa tolkar.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-22 22:18:25 följande:

Missgynnas?

Jag pratar om demokratin urholkas, i att man utesluter SD från vissa sammanhang inom politiken.

Det är så enkelt SD har valts av väljarna, detta är var demokratis skyldighet att acceptera.

Riksdagspartier och kommunpartier, beter sig som små barnrumpor på vissa ställen i landet gent emot SD.

Det som är allra bäst av allt, är att jag ogillar SD och skulle aldrig någonsin rösta på dom.

Men tankarna är väl, det är ju SD så skit samma om demokratin urholkas, det är ju bara ett gäng äckliga rasister ändå.

Farliga tankegångar.

Från vilka sammanhang har SD uteslutits?

Knappast, partierna agerar mot SD så som de agerar mot varandra. V har varit utmobbade, och är det fortfarande (till och med av SD), inte tusan gör de stor sak av det. Det är så det fungerar - Alliansen kommer inte vilja jobba med V någonsin, och S är också tveksamma då de är ett höger-centerparti numer. Skillnaden på V och SD är hur de hanterar det - V tar det med ro, SD gnäller som sandlådeungar och iklär sig offerkoftor. Är man med i den politiska leken får man den politiska leken tåla - och där ingår att folk inte leker med alla.

Nej, det farliga är att rasistiska och fascistiska idéer får fotfäste och normaliseras, DET är farliga tankegångar!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    daxare skrev 2014-04-22 22:18:25 följande:

Missgynnas?

Farliga tankegångar.

Jag tror jag förstår hur du tänker, men jag ser det som att det är en demokratisk rätt att protestera mot det man inte gillar. Många protesterar mot SD och vill inte associeras med dem. Det är inte roligt för den som låter sig fotograferas tillsammans med en SD representant och sedan får läsa att man är en samarbetspartner.

Det är också en demokratisk rättighet att välja sina samarbetspartners och ingen av de andra riksdagspartierna vill samarbeta med SD och ingen vill bilda regering med SD. Svensk politik är inte som i förskolan där alla får vara med och får man ändå inte det så försöker fröken styra upp det så ingen blir själv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?