• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-08 12:14:28 följande:

Jösses. Så om man har vänstersympatier så ska man assimileras till sd's version av svenskhet. Vi ska alltså tryckas ner i samma homogena och konservativa form. Det räcker alltså inte att vara svensk för Sd, man måste vara sverigedemokrat eller ännu längre ut på högerkanten för att passa in i deras mall.

Nu tror jag dessa herrar har fått en kollektiv stroke! Eller försöker dölja sin egen rasism.

Allt är bättre än att vara vänster.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 12:18:25 följande:

Även att vara nazist, fascist och åsiktsförtryckare?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA

Ibland när jag tagit del av åsikter från nätets sverigedemokrater har jag tänkt att svansen måste vifta oberoende av huvudet - men så är det nog inte. Förbindelsen finns och även om svansen viftar lite yvigare så är takten säkert densamma som exempelvis Åkessons och Söders.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 12:18:25 följande:

Så vad tycker du om hans uttalanden?
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-08 09:31:37 följande:
    Samtidigt som de själva diggar nazistsiter.

Litet gulligt när SD-are jämför islam med nazism. Man kan riktigt höra undertonen där: "Islam är som nazism, vi borde veta, vi är eller har varit nazister själv!!"
    Islam eller Nazism... La misma chola con diferente calzón.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 09:52:15 följande:
    Åkesson säger alltså att Sverige i stort är ett tolerant land utan så många rasister, samtidigt som han och partitoppen uppenbart anser att rasism är ett problem inom SD?
    Visst är det så.
    Jag har bott i Sverige i över 30 år och knappast hört talas om någon som blivit särbehandlad pga etnicitet, religion, eller hudfärg.
    Så nog stämmer det att Sverige är ett land med sällsynt lite rasism i samhället.
    Och så hoppas jag det förblir.

Att det sedan finns/fanns personer inom SD med avvikande åsikter, är väl knappast att beteckna som ett samhällsproblem?
    Däremot var det ett problem för partiet, och därför har dessa människor fått sparken, helt enkelt.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 09:30:23 följande:
    Såg ju själv live när Åkesson i Riksdagens talarstol kallade EU för ett förtryck. 

EU är betydligt värre än ett förtryck.

Vi minns alla hur det lät innan vi gick med i detta EU.
    Exporten skulle öka, brottsligheten skulle minska, utbildningen skulle bli bättre, ja, allt skulle bli bättre.
    Med facit i hand så kan vi konstatera att allt blev precis tvärtom.

Lämna skiten innan det är för sent.
  • Velouria
    maria diaz skrev 2014-05-08 17:13:18 följande:
    EU är betydligt värre än ett förtryck.

Vi minns alla hur det lät innan vi gick med i detta EU.
    Exporten skulle öka, brottsligheten skulle minska, utbildningen skulle bli bättre, ja, allt skulle bli bättre.
    Med facit i hand så kan vi konstatera att allt blev precis tvärtom.

Lämna skiten innan det är för sent.
    Jag gillar heller inte EU.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Naranjos skrev 2014-05-08 15:11:56 följande:
    Islam eller Nazism... La misma chola con diferente calzón.
    Nej, nej, nej...det ska vara SD och nazism. Eller Gamla Testamentet och nazism.
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?