• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:37:16 följande:
    Det finns rätt många studier som visar att t,ex, nästan alla mörkhyade människor har utsatts för rasism.  Jag har själv sett det mängder av gånger.

Jag anser inte att det är motsatser. Anser att Sverige är ett av världens mest toleranta länder. Och att det fortfarande finns stora problem med rasism.

Angående Åkesson. Så går det ju inte att tolka på så många sätt.

Han hävdar att rasismen i Sverige i stort INTE är ett problem. Han har däremot många gånger pratat om vikten att rensa ut rasism i SD. Han har flertalet gånger pratat om nolltolerans mot rasism, och har använt ett antal olika strategier för att komma till rätta med detta. Och under hans ledning är SD överlägset det parti som sparkat ut flest medlemmar på grund av rasism.
    Går det att tolka på något annat sätt än att Åkesson håller med de kritiker som hävdar om att problemen med rasism är större i SD än i resten av samhället?
    Har de mörkhyade utsatts för rasism av vita svenskar eller av araber som inte gillar svarta? Bara nyfiken.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 20:44:01 följande:
    Har de mörkhyade utsatts för rasism av vita svenskar eller av araber som inte gillar svarta? Bara nyfiken.
    Vad spelar det för roll? Hade väl varit jättekonstigt om studier om rasism själv fokuserade på hudfärg och delade upp förövare efter etnicitet?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:50:42 följande:
    Vad spelar det för roll? Hade väl varit jättekonstigt om studier om rasism själv fokuserade på hudfärg och delade upp förövare efter etnicitet?
    Jag tycker det är intressant. I debatter i Sverige vinklas allt åt att det är vita kränkta män som står för rasismen.
  • Politisk härdsmälta
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:50:42 följande:
    Vore väl alldeles utmärkt att fokusera på i just en sådan studie. Vill man angripa problemet är det väl rimligt att analysera var det ska angripas. Annas urartar det ju lätt till någon slags Centrum mot rasism-lösning med fokus på kulörta glassar.

Utöver det så är det ju alltid festligt när fel resultat leder till PK syntax error.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:37:16 följande:
    Han hävdar att rasismen i Sverige i stort INTE är ett problem. Han har däremot många gånger pratat om vikten att rensa ut rasism i SD. Han har flertalet gånger pratat om nolltolerans mot rasism, och har använt ett antal olika strategier för att komma till rätta med detta. 
    Om det fanns 10 rasister i SD så skulle de givetvis vara ett problem för partiet.

Om det fanns 10 rasister i det svenska samhället så skulle det inte innebära några problem alls för det svenska samhället.

Hoppas du förstår skillnaden.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-08 20:34:10 följande:
    En stroke? Jag vet inte jag....kan dom le? Säga en enkel mening? Lyfta på armen? I think they´re good.

Ok då var det det andra alternativet:

De försöker dölja sin rasism.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-08 23:55:18 följande:

Ok då var det det andra alternativet:
    De försöker dölja sin rasism.

Jag kan inte tala för dem men jag tror att de endast är realister.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-05-08 23:20:31 följande:
    Om det fanns 10 rasister i SD så skulle de givetvis vara ett problem för partiet.

Om det fanns 10 rasister i det svenska samhället så skulle det inte innebära några problem alls för det svenska samhället.

Hoppas du förstår skillnaden.

Så kan du väl inte räkna. Du får ju räkna i procent efter hur många medlemmar SD har, och sedan jämföra med samhället.

Eller så kan du jämföra med andra partier och se hur många som utesluts för rasism.

Kanske är inte media och andra onda PK-iter som hävdar att SD har större problem med rasism än resten av samhället, om SDs partiledning tycker samma sak?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 06:09:35 följande:
    Jag kan inte tala för dem men jag tror att de endast är realister.

Är det realistiskt att tala om för en invandrad riksdagspolitiker att det är fräckt av honom att ifrågasätta sd's politik och att det är ett hån mot hela svenska folket..?

Eller att alla som inte är svenskar och även de som är svenskar men inte håller med Sd ska "assimileras" till att göra det?

Vad är realistiskt med det?
  • sjuttiofemman

En ljuv syn när företeelsen att vända ryggen mot Sd sprider sig. Äntligen har folk fattat hur man ska motarbeta Sd.

150 pers stod i Eskilstuna med ryggen emot Åkesson vars "upplevelse" var 3-4 personer enligt intervju. Hans verklighetsuppfattning är lika skev nu som när han var liten alltså.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?