• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 11:36:16 följande:

Är det realistiskt att tala om för en invandrad riksdagspolitiker att det är fräckt av honom att ifrågasätta sd's politik och att det är ett hån mot hela svenska folket..?

Eller att alla som inte är svenskar och även de som är svenskar men inte håller med Sd ska "assimileras" till att göra det?

Vad är realistiskt med det?
    Jag har inte satt mig in i det du säger men jag är för assimilation.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 11:41:34 följande:
    En ljuv syn när företeelsen att vända ryggen mot Sd sprider sig. Äntligen har folk fattat hur man ska motarbeta Sd.

150 pers stod i Eskilstuna med ryggen emot Åkesson vars "upplevelse" var 3-4 personer enligt intervju. Hans verklighetsuppfattning är lika skev nu som när han var liten alltså.
    Vevezuelor och tårtning slår argument alla dagar i veckan. Men om det är ljuvt vet jag inte.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 11:44:04 följande:
    Jag har inte satt mig in i det du säger men jag är för assimilation.

Enligt förteoendebarometern och andra undersökningar så är SD den organisation i hela Sverige som svenskarna har minst förtroende för. Om man förespråkar assimilation så borde det väl innebära att sverigedemokrater som ska assimileras till att tycka mer "svenskt"?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 12:48:39 följande:

Enligt förteoendebarometern och andra undersökningar så är SD den organisation i hela Sverige som svenskarna har minst förtroende för. Om man förespråkar assimilation så borde det väl innebära att sverigedemokrater som ska assimileras till att tycka mer "svenskt"?
    Det komiska är ju att du precis som SD verkar tro att ni sitter inne med svaret på vad som är svensk och inte
    Samma skrot och korn.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-05-09 12:51:17 följande:
    Det komiska är ju att du precis som SD verkar tro att ni sitter inne med svaret på vad som är svensk och inte

Samma skrot och korn.

Haha. Läs igen. OM man förespråkar assimilation tänker man så, skrev jag. Nu gör jag ju inte det :)
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-09 12:51:17 följande:
    Det komiska är ju att du precis som SD verkar tro att ni sitter inne med svaret på vad som är svensk och inte smile2.gif
    Samma skrot och korn.
    Fast det beror väl på att du inte förstått citationstecknens funktion i "svenskt"Skrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:01:46 följande:

Haha. Läs igen. OM man förespråkar assimilation tänker man så, skrev jag. Nu gör jag ju inte det :)
    Du uttalar dig trots allt om vad som är svenskt eller hur. Tydligen är du av åsikten att SD:are inte är svenska tillräckligt precis som SD:are menar att andra inte är svenska tillräckligt.

Men kul att läsa hur du försöker krumbukta dig ur din grodor.
  • Quintus Zebra
    FDFMGA skrev 2014-05-09 13:06:46 följande:
    Fast det beror väl på att du inte förstått citationstecknens funktion i "svenskt"

Precis!
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 12:48:39 följande:

Nej det tycker jag inte.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-09 13:24:50 följande:
    Nej det tycker jag inte.

Hur ska assimilation funka då? Är inte SD ett jättebra exempel på en oliktänkande minoritet som enligt assimaltionstanken (som jag inte stödjer ;) ) borde assimileras till att bli som majoriteten?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?