• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka

maria diaz skrev 2014-05-14 22:54:06 följande:
    Fel. Rasistiska uttalanden bestraffas med uteslutning, personerna är inte desamma som tidigare, och de som bar uniform är inte längre kvar i partiet.
    Exakt. Inte ens JÅ är samma person som han var tidigare eller åtminstone är hans UPPLEVELSE annorlunda än hur det faktiskt såg ut i hans ungdom. SD har ju städat i partiet och blivit rumsrena fast enligt JÅ var SD rumsrent redan från starten. Det är iaf är hans UPPLEVELSE idag av hur det var när han gick med. Hahahaha.

Det är ju bra med en ledare som UPPLEVER att han i praktiken har uppnått noll och ingenting med sitt parti och att det sett likadant ut sedan 90-talet.

Så alla busar är borta och då ska det väl vara slut på alla dessa uteslutningar nu? Nej, själv tror jag Thoralf är nästa man från toppen till stupstocken och tillgången på uteslutningskandidater på kommunal nivå tycks aldrig sina.
  • Prologic2
    nihka skrev 2014-05-15 00:49:47 följande:
    Nope. Nihka säger själv att "Tvärtom talar jag om att argumentet många SDare använder sig av att för att förklara varför alla inte röstar på SD är att de inte har bättre vett. Det anser jag inte är en vinnade strategi." Vet du hur många SDare som bara i den här tråden har påstått att den som inte röstar på SD är mindre vetande?  Nä, inte jag heller. Jag har tappat räkningen och med tanke på de många svarta nicken är det svårt att veta om det verkligen är en ny person varje gång någon påstår samma sak. 

Nej du sa idioter, fan vad du slingrar dig.
  • Prologic2

Skulle vara kul att se vad som händer om man har två länder bredvid varandra med en stor mur på gränsen. Ena landet består av sverigedemokrater och det andra av vänsterextremister. Låt det gå 20 år. Vilket land är bäst att bo i?

• sjuttiofemman
    jenniferjenifer skrev 2014-05-15 00:20:47 följande:
    Helt rätt! Bara vända ryggen! Inga rasister på våra gator tack!

Precis, det är så de ska bemötas :)
  • Philipsson

Ju mer av överstatlighet från EU, desto mindre av mångkultur i EU.

D.v.s. de som hävdar mångkultur och är för Sveriges medlemsskap i EU, är hycklare.

• Philipsson

När Sd vill skydda förvärvsarbetare i Sverige, med avtalsenliga löner, då kallas de av Alliansen för "nationalister" och "rasister".

Det visar hur urvattnade dessa begrepp är.

Faktiskt tycker ju S och V precis samma sak.

Mp slirar däremot betänkligt (Mp är ju nämligen, i grunden,  ett borgerligt parti)

Allians-partierna däremot, vill ju ha ett system med "minimilöner". Alla länder med stora skillnader mellan samhällsklasserna har systemet med minimilöner istf att arbetsmarknadens parter gör upp om lönerna.

• Philipsson

Sd är ett demokratiskt parti.

De som hindrade Sd från att ha valmöte i Göteborg, är icke-demokrater, vänsterligister, -extremister, som inte låter andra komma till tals, och som med våld, i grupp, gör allt för att förhindra rätten att framföra sin åsikt.

Det är ju denna grupp som hotar demokratin, inte det parti som håller möte för att få röster i demokratiska val.

När ska 'vanligt folk' inse det?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?