• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Hmpf
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:26:15 följande:
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.

En gång i tiden hade SD orden Bevara Sverige Svenskt på sina fina klistermärken och papperslappar, typ 93-94. Så även om man snyggat till den offentliga politiken så känner jag mig övertygad om att grunden ändå finns kvar.

Sen finns det säkert undantag som bekräftar regeln som med allt annat, så en viss % som röstar på SD är säkert inte rasister, men jag ser dem ändå som mindre bemedlade då de uppenbarligen inte har bättre vett än så.

Nu är jag ju inte särskilt engagerad politiskt, jag tycker hela skiten suger för det mesta. Men jag vill inte att SD styr mitt land, men jag har hellre SD än SvP i regeringen.
    Mina frågor kvarstår dock. Jag fick inte svar på en enda.

På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 21:26:34 följande:
    Sant. Du orkade inte ens kolla upp dina fakta utan började löst påstå felaktiga saker om vad jag har sagt.

Mycket dåligt i synnerhet när du själv gnäller över att andra bara hittar på.
    Jag ansåg inte att jag behövde det eftersom att både du och jag visste om att du använt ordet "idiot" mer än en gång.
  • BengtH

Populistiskt enfrågeparti som leds av lågutbildade. De får inte min röst.

• Hmpf
    BengtH skrev 2014-05-14 21:31:10 följande:
    Populistiskt enfrågeparti som leds av lågutbildade. De får inte min röst.
    Nej det är klart, man måste ju vara högutbildad för att kunna något om livet. Drömmer
  • HäckHäxan
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:27:30 följande:
    Mina frågor kvarstår dock. Jag fick inte svar på en enda.

På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
    Helt ärligt jag skrev inte för att diskutera, det var mer en impulsiv grej för jag tyckte det var lustigt att det var det första jag var denna tråden direkt efter att jag postat inlägget på FB. Så man kan säga att jag helt enkelt var klantig.

Som jag skrev så är säkert inte alla rasister.

Så jag ber om ursäkt för att jag stoppade näsan i blöt när jag egentligen inte är ett dugg sugen på att diskutera skiten alls, det var dumt och onödigt helt enkelt.
    Canis meus id comedit
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-14 21:21:35 följande:
    Jag insinuerar inget av det slaget. Tvärtom talar jag om att argumentet många SDare använder sig av att för att förklara varför alla inte röstar på SD är att de inte har bättre vett. Det anser jag inte är en vinnade strategi .

Okej. Anta att du har rätt i ditt påstående. Då gäller 1. SDare tycker alla andra som inte röstar på SD är dumma i huvudet. 2. Dessa idioter vill man locka in i partiet. 3. SD som parti har nästan fördubblats i procent sedan senaste valet. 4. Bara idioter lockas av idioter. Detta leder obönhörligen till slutsatsen att minst hälften av alla SDare måster vara idioter. Detta enligt ditt egna påstående. Så antingen har du fel i ditt påstående, eller så menar du att SDare är idioter.
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-14 17:47:45 följande:
    Just nu kanske den är det och hur tror du den blir i framtiden om ryktet går att "Sverige bjuder på vård om du tar dig hit illegalt?"

Med tanke på att det varit så lääääääääääänge, och vi inte haft sju miljarder sökande hit, så är jag inte så värst orolig för det. Brukar du söka dig till andra länder som har andra fördelar bara för att snylta på dem? Om inte, varför tror du att andra skulle göra det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-14 18:21:05 följande:
    Nu fabulerar du. Livsuppehållande är att ta i. Är du under 18 har du rätt till samma vård som svenska medborgare. Är du över 18 har du rätt till vård som "inte kan anstå" men den definitionen är väldigt luddig.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Propositionen var ganska tydlig med att det inte bara är fråga om att man ska få akut eller omedelbar vård, utan att det ska vara mer än det.
    Åh vad sött, ett parti som inte bara misstror invandrare, utan även hela den samlade läkarkåren!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?