• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 21:08:58 följande:
    Jag gav dig första priset för att du direkt påstod att jag inte bara kallar Sdare för idioter utan "gång på gång kallar SD:are för idioter". Detta är så mycket rappakalja från din sida som det kan bli.

Please, säg nu bara "Sorry" och gå ur den meningslösa duellen med någorlunda bevarad heder. Att fortsätta på din inslagna linje "Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
    Duellen? Jag ser inte på detta som en duell. Gör du det? varför då? Tycker du att det är en diskussion vi för du och jag? Eller är vår konversation bara helt irrelevant för tråden?
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-14 21:08:58 följande:
    Jag gav dig första priset för att du direkt påstod att jag inte bara kallar Sdare för idioter utan "gång på gång kallar SD:are för idioter". Detta är så mycket rappakalja från din sida som det kan bli. Please, säg nu bara "Sorry" och gå ur den meningslösa duellen med någorlunda bevarad heder. Att fortsätta på din inslagna linje "Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.

Här är ett exempel där du insinuerar just att SDare är idioter: "SD kommer aldrig bli stora. Man kan inte bygga på att alla andra är dumma i huvudet när dessa andra är de man vill locka till sitt parti. Bara en idiot låter sig lockas över efter att ha kallats idiot."
  • Hmpf
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:14:00 följande:

Här är ett exempel där du insinuerar just att SDare är idioter: "SD kommer aldrig bli stora. Man kan inte bygga på att alla andra är dumma i huvudet när dessa andra är de man vill locka till sitt parti. Bara en idiot låter sig lockas över efter att ha kallats idiot."
    Tack. Jag orkade inte ens anstränga mig för denna människa.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:04:16 följande:
    Och nu kallar du mig för amatör? Snälla du, ge dig.
    Ja, du påstår att du kan ditt parti och deras textningar men har ändå inte en susning om det allra första jag tar upp med dig. Det tycker jag är ganska amatörmässigt med tanke på den publicitet detta med väggbonader och trasmattor fick.

Det verkar inte bättre än att jag kan SD bättre än dig och det kanske är därför jag är emot och du för.
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 21:17:18 följande:
    Ja, du påstår att du kan ditt parti och deras textningar men har ändå inte en susning om det allra första jag tar upp med dig. Det tycker jag är ganska amatörmässigt med tanke på den publicitet detta med väggbonader och trasmattor fick.

Det verkar inte bättre än att jag kan SD bättre än dig och det kanske är därför jag är emot och du för.
    Om du mår bättre av och tro att du är mer insatt i SD:s politik än vad jag är, låt så vara.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:14:00 följande:

Jag insinuerar inget av det slaget.

Tvärtom talar jag om att argumentet många SDare använder sig av att för att förklara varför alla inte röstar på SD är att de inte har bättre vett. Det anser jag inte är en vinnade strategi .
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:18:48 följande:
    Om du mår bättre av och tro att du är mer insatt i SD:s politik än vad jag är, låt så vara.
    Jag inbillar mig inget. Jag drar slutsatser av vad som hittills framkommit.
  • HäckHäxan
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:10:25 följande:
    På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.

En gång i tiden hade SD orden Bevara Sverige Svenskt på sina fina klistermärken och papperslappar, typ 93-94. Så även om man snyggat till den offentliga politiken så känner jag mig övertygad om att grunden ändå finns kvar.

Sen finns det säkert undantag som bekräftar regeln som med allt annat, så en viss % som röstar på SD är säkert inte rasister, men jag ser dem ändå som mindre bemedlade då de uppenbarligen inte har bättre vett än så.

Nu är jag ju inte särskilt engagerad politiskt, jag tycker hela skiten suger för det mesta. Men jag vill inte att SD styr mitt land, men jag har hellre SD än SvP i regeringen.
    Canis meus id comedit
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 21:22:53 följande:
    Jag inbillar mig inget. Jag drar slutsatser av vad som hittills framkommit.
    Har aldrig ens nämnt att du skulle ha inbillat dig. Det var du själv som skrev det nu.. Men du har nog rätt, du svamlar inte....
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:16:21 följande:
    Tack. Jag orkade inte ens anstränga mig för denna människa.
    Sant. Du orkade inte ens kolla upp dina fakta utan började löst påstå felaktiga saker om vad jag har sagt.

Mycket dåligt i synnerhet när du själv gnäller över att andra bara hittar på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?