• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:41:07 följande:

När Åkesson deltog i visan hade det gått drygt 20 år. Ja det är ett grövre övertramp än att få lite grädde i ansiktet, genom att håna mordet så visar man sin inställning och rättfärdigar det.
    Aha - du menar den där gamla MUF-visan. "Olof Palme gick på bio"? Ursprunget är alltså Moderata Ungdomsförbundet. 
    Osmakligt och Åkesson har bett om ursäkt. Men alltså - äras den som äras bör. MUF således.
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 20:12:11 följande:
    Din känsla känns säkert sann för dig, men den som inbillar sig att majoriteten av sina motståndare är oinsatta och vilseledda är illa förberedd att möta motstånd.

SDs textningar om var man står i olika frågar förändras såpass ofta och är inte sällan motstridiga att de egna får svårigheter att hålla ordning på vad partiet står för. Det har visats ett antal gånger bara i den här tråden. Det är bara att börja läsa i kapp.
    Det kan du hävda om du vill. Det är trots detta du som gång på gång kallar SD:are för idioter. Är inte det att dra alla över en och samma kam? Man kan väll knappast idiotförklara en människa för var den lägger sin röst?

Jasså? Konstigt, jag är ganska ofta inne och läser partiprogrammet men har ändå inte sätt några större förändringar. Men du kanske gör som diverse andra och bildar din uppfattning efter "interasistmen.se"?

Sluta snälla och svamla och kom med något konkret. Det funkar inte att hela tiden kalla folk för idioter, påstå att det rör sig om rasism och att därefter svamla om "förändringar".
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-14 20:12:11 följande:
    Din känsla känns säkert sann för dig, men den som inbillar sig att majoriteten av sina motståndare är oinsatta och vilseledda är illa förberedd att möta motstånd. SDs textningar om var man står i olika frågar förändras såpass ofta och är inte sällan motstridiga att de egna får svårigheter att hålla ordning på vad partiet står för. Det har visats ett antal gånger bara i den här tråden. Det är bara att börja läsa i kapp.

Hmpf har rätt, särskilt när man läser den här tråden. Majoriteten av SDmotståndarna här slänger ur sig massa lösa rykten om vad SD står för. Varför inte vara konkret? Då kanske man nästan kan komma nån vart...
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 20:26:52 följande:
    Det kan du hävda om du vill. Det är trots detta du som gång på gång kallar SD:are för idioter. Är inte det att dra alla över en och samma kam? Man kan väll knappast idiotförklara en människa för var den lägger sin röst?

Jasså? Konstigt, jag är ganska ofta inne och läser partiprogrammet men har ändå inte sätt några större förändringar. Men du kanske gör som diverse andra och bildar din uppfattning efter "interasistmen.se"?

Sluta snälla och svamla och kom med något konkret. Det funkar inte att hela tiden kalla folk för idioter, påstå att det rör sig om rasism och att därefter svamla om "förändringar".
    Jag tror det är du som svamlar tämligen rejält. Jag har aldrig någonsin kallat SDare för idioter. Jag avhåller mig faktiskt totalt från att kommentera mina meningsmotståndares intellektuella kapacitet och varför du har fantiseat ihop annorlunda är för mig en gåta.

Resten av ditt inlägg är pepprat med liknade felaktiga påståenden och antaganden. Jo, SD ändrar ofta i sina textningar. Det var nästan synd att de tog bort den med "väggbonader" och "trasmattor" för att beskriva "svenskhet". Skrattade gott åt det! Nu går det vad jag förmodar bra att kalla sig svensk utan väggbonader och trasmattor. Hahahahaha!
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 20:37:07 följande:

Hmpf har rätt, särskilt när man läser den här tråden. Majoriteten av SDmotståndarna här slänger ur sig massa lösa rykten om vad SD står för. Varför inte vara konkret? Då kanske man nästan kan komma nån vart...
    Hmph får av mig första pris i att slänga ur sig en massa antaganden i innehållet i sin kommunikation med mig iaf.
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 20:54:55 följande:
    Hmph får av mig första pris i att slänga ur sig en massa antaganden i innehållet i sin kommunikation med mig iaf.
    Konstigt att du ger mig förstapriset för antagandet direkt efter att jag påstod att allt du skriver är rappakalja. Du har fortfarande inte kommit med något konkret och du gör det inte nu heller. Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
  • Hmpf
    nihka skrev 2014-05-14 20:51:45 följande:
    Jag tror det är du som svamlar tämligen rejält. Jag har aldrig någonsin kallat SDare för idioter. Jag avhåller mig faktiskt totalt från att kommentera mina meningsmotståndares intellektuella kapacitet och varför du har fantiseat ihop annorlunda är för mig en gåta.

Resten av ditt inlägg är pepprat med liknade felaktiga påståenden och antaganden. Jo, SD ändrar ofta i sina textningar. Det var nästan synd att de tog bort den med "väggbonader" och "trasmattor" för att beskriva "svenskhet". Skrattade gott åt det! Nu går det vad jag förmodar bra att kalla sig svensk utan väggbonader och trasmattor. Hahahahaha!
    Har du någon källa på detta påstående?
  • HäckHäxan

Alltså jag besvarade just en liknande fråga i en logg på facebook och detta är vad jag skrev:

"Jag fick lära mig att läsa på om alla partiers politik, åsikter, tankar och mål innan jag gjorde mitt första val som myndig. Jag hatar inte SD hat är slöseri med energi. Jag föraktar dom och anser dem vara lågt bemedlade på gränsen till förståndshandikappade och att majoriteten vekar pendla frisk från vardagsrasister till de som öppet är rasister och en skara som ofta använder jag är inte rasist men.... Och så kommer nån harang om blattar, muslimer eller liknande. Lika fascinerande varje gång tycker jag då. Sen tycker jag väl att SvP är en hel del värre än SD. Så enkelt är det för min del iaf."

Canis meus id comedit
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 20:57:47 följande:
    Konstigt att du ger mig förstapriset för antagandet direkt efter att jag påstod att allt du skriver är rappakalja. Du har fortfarande inte kommit med något konkret och du gör det inte nu heller. Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
    Jag gav dig första priset för att du direkt påstod att jag inte bara kallar Sdare för idioter utan "gång på gång kallar SD:are för idioter". Detta är så mycket rappakalja från din sida som det kan bli.

Please, säg nu bara "Sorry" och gå ur den meningslösa duellen med någorlunda bevarad heder. Att fortsätta på din inslagna linje "Det blir ju bara tröttsamt i längden och framförallt svårt att föra en diskussion.
  • Hmpf
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:05:46 följande:
    Alltså jag besvarade just en liknande fråga i en logg på facebook och detta är vad jag skrev:

"Jag fick lära mig att läsa på om alla partiers politik, åsikter, tankar och mål innan jag gjorde mitt första val som myndig. Jag hatar inte SD hat är slöseri med energi. Jag föraktar dom och anser dem vara lågt bemedlade på gränsen till förståndshandikappade och att majoriteten vekar pendla frisk från vardagsrasister till de som öppet är rasister och en skara som ofta använder jag är inte rasist men.... Och så kommer nån harang om blattar, muslimer eller liknande. Lika fascinerande varje gång tycker jag då. Sen tycker jag väl att SvP är en hel del värre än SD. Så enkelt är det för min del iaf."
    På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?