• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    grind skrev 2014-05-14 22:57:00 följande:
     Samtliga intelligenta och rationellt tänkande människor är rasister. 
    Så mer utbildning ger fler rasister??
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-14 22:54:06 följande:
    Fel. Rasistiska uttalanden bestraffas med uteslutning, personerna är inte desamma som tidigare, och de som bar uniform är inte längre kvar i partiet.

Du lyckades alltså med konststycket att ha 100% fel på tre försök.
    Riiiight.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18881432.ab

Och, allvarligt, alla vet vid det här laget att rasistiska uttalanden bara leder till reprimand om du också sagt något emot Åkesson eller hans gäng. Är man i hans "crew" är man immun mot nolltoleransen. I praktiken är det alltså en nolltolerans mot åsiktsavvikare inom partiet, inte mot rasistiska uttalanden. Annars skulle både Söder, Ekeroth, Jomshoff och många andra rykt för läääääänge sedan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • grind
    maria diaz skrev 2014-05-14 23:04:31 följande:
    Så mer utbildning ger fler rasister??
    Om du skulle utbildat människor om hur olika människor från olika delar av världen presterar på diverse uppgifter så givetvis ja.

Dagens Sverige är svårt att leva i då det krävs extremt hög nivå av kritiskt tänkande. Något om de flesta människor saknar.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:11:57 följande:
    Duellen? Jag ser inte på detta som en duell. Gör du det? varför då? Tycker du att det är en diskussion vi för du och jag? Eller är vår konversation bara helt irrelevant för tråden?

Nej, det är absolut ingen diskussion utan du som kommer med helt grundlösa påståenden om att jag "gång på gång kallar SD:are för idioter" när jag aldrig någonsin påstått något dyligt överhuvud taget.

Dåligt. Mycket dåligt och så gnäller du om att andra hittar på saker. Lite självkritik skulle inte skada och du får ha upphört med falsk ryktesspridning innan jag ens överväger att diskutera något med dig.

Nu kan jag lägga till en ny sak i den långa listan om varför SD och SDare är så impopulära - förnekelse av flagranta lögner .
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:26:26 följande:
    Har aldrig ens nämnt att du skulle ha inbillat dig. Det var du själv som skrev det nu.. Men du har nog rätt, du svamlar inte....
    Jag har heller inte sagt att du har nämnt "inbillat". JAG skrev "inbillar" Du uttyckte dig med "tro". Jag har totalkoll på vad jag skriver medan du trasslar in dig alltmer istället för att bara erkänna att du fantiserade ihop uttalanden från min sida. Det går inte bara att ljuga och sedan tro att andra ska godta det.
  • nihka
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:28:38 följande:
    Jag ansåg inte att jag behövde det eftersom att både du och jag visste om att du använt ordet "idiot" mer än en gång.
    Jag förslår att du läser i vilket kontext ett ord används alternativt läser hela meningar innan du blommar ut i omotiverade påhopp.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:37:09 följande:

Okej. Anta att du har rätt i ditt påstående. Då gäller 1. SDare tycker alla andra som inte röstar på SD är dumma i huvudet. 2. Dessa idioter vill man locka in i partiet. 3. SD som parti har nästan fördubblats i procent sedan senaste valet. 4. Bara idioter lockas av idioter. Detta leder obönhörligen till slutsatsen att minst hälften av alla SDare måster vara idioter. Detta enligt ditt egna påstående. Så antingen har du fel i ditt påstående, eller så menar du att SDare är idioter.
    Nej, det betyder att om man talar om för någon att de är en idiot men att den kan upphöra att betraktas som idiot bara den börjar rösta på SD och personen tror på det är personen en idiot.

De flesta förstår att vilket parti man röstar på normalt inte har med intelligens att göra. Sedan glömmer du en vikig aspekt och det är att bara för att (en) SDare påstår att den som inte röstar på SD är en idiot så är ju det ingen sanning utan bara pinsamt.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-14 22:22:00 följande:
    Jag föreslår en kurs i semantik och pragmatik. Vad du uppvisar är en grav oförståelse för det skrivna språket. Nikha säger inte att SD-are är idioter, utan att bara en idiot kalla någon för dum och sedan förväntar sig stöd. Såvida du inte menar att det är SDs strategi (och det menar du väl inte, eller?) så kan du inte tolka det som att Nikha säger något alls om SD; det är ett mer generellt uttalande än så. Det är ett exempel. Att du tar åt dig säger faktiskt mer om dig än om Nikha.

Jag vägrar tro att någon är så korkad att man inte förstår precis det du skriver. Det måste i stället handla om ett djupt rotat behov av att leka offer.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-14 23:07:38 följande:
    Riiiight. www.aftonbladet.se/nyheter/article18881432.ab

Och, allvarligt, alla vet vid det här laget att rasistiska uttalanden bara leder till reprimand om du också sagt något emot Åkesson eller hans gäng. Är man i hans "crew" är man immun mot nolltoleransen. I praktiken är det alltså en nolltolerans mot åsiktsavvikare inom partiet, inte mot rasistiska uttalanden. Annars skulle både Söder, Ekeroth, Jomshoff och många andra rykt för läääääänge sedan.

Med andra ord måste även sverigedemokrater assimileras. Imponerande!
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-14 22:54:06 följande:
    Fel. Rasistiska uttalanden bestraffas med uteslutning, personerna är inte desamma som tidigare, och de som bar uniform är inte längre kvar i partiet.

Du lyckades alltså med konststycket att ha 100% fel på tre försök.

Haha yeah right, hade nollvisionen var en riktig sådan så skulle Sd snart inte ha några politiker kvar..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?