• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-05-14 20:19:57 följande:
    Lika regler för alla? Ska vi ta bort exempelvis gratis tandvård för barn och ungdomar och högkostnadskort för besök och mediciner? Själv är jag mer inne på att man ska betala efter förmåga, men det är jag det.
    Kommunist där!! Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:57:38 följande:
    Till och med vänsterpartiets ledare tycker att deras antidemokratiska metoder gått för långt. Inte illa...

Att deras ungdomsparti gjort fel ja. Tänk om Sd kunde ta tydligt avstånd från tex rasism eller HBTQ-fientlighet?

Nej just ja, det är ju partitoppen som sysslar med sånt och de kan ju inte ta avstånd från sig själva. Det vore ju inte så trovärdigt ens för Sd. Och tänk på alla väljare som skulle rösta på andra partier! Sd skulle åka ut ur riksdagen tom..
  • Dorian Ertymexx
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:05:46 följande:
    Alltså jag besvarade just en liknande fråga i en logg på facebook och detta är vad jag skrev:

"Jag fick lära mig att läsa på om alla partiers politik, åsikter, tankar och mål innan jag gjorde mitt första val som myndig. Jag hatar inte SD hat är slöseri med energi. Jag föraktar dom och anser dem vara lågt bemedlade på gränsen till förståndshandikappade och att majoriteten vekar pendla frisk från vardagsrasister till de som öppet är rasister och en skara som ofta använder jag är inte rasist men.... Och så kommer nån harang om blattar, muslimer eller liknande. Lika fascinerande varje gång tycker jag då. Sen tycker jag väl att SvP är en hel del värre än SD. Så enkelt är det för min del iaf."

Lustigt nog gnäller SD-fansen mycket på "vänsterextremisterna", men är märkligt tysta när det gäller SvP...

Svps Stefan Lund vill ta lagen i egna händer

• Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-14 21:14:00 följande:

Här är ett exempel där du insinuerar just att SDare är idioter: "SD kommer aldrig bli stora. Man kan inte bygga på att alla andra är dumma i huvudet när dessa andra är de man vill locka till sitt parti. Bara en idiot låter sig lockas över efter att ha kallats idiot."
    Jag föreslår en kurs i semantik och pragmatik. Vad du uppvisar är en grav oförståelse för det skrivna språket. Nikha säger inte att SD-are är idioter, utan att bara en idiot kalla någon för dum och sedan förväntar sig stöd. Såvida du inte menar att det är SDs strategi (och det menar du väl inte, eller?) så kan du inte tolka det som att Nikha säger något alls om SD; det är ett mer generellt uttalande än så. Det är ett exempel. Att du tar åt dig säger faktiskt mer om dig än om Nikha.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-14 22:16:01 följande:
    Skönt att SD lyckas så bra med att ta avstånd från sitt nazistiska förflutna. Eller inte.

Precis, rasismen har aldrig försvunnit. Samma personer och samma åsikter, bara uniformerna som bytts ut mot kostym.
  • Naranjos
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:26:15 följande:
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.

Sen finns det säkert undantag som bekräftar regeln som med allt annat, så en viss % som röstar på SD är säkert inte rasister, men jag ser dem ändå som mindre bemedlade då de uppenbarligen inte har bättre vett än så.
    Vad har du överhuvudtaget för källa eller annan indikation på att Sverigedemokrater skulle vara fattiga? Jag känner personligen åtminstone 5 personer som är multimiljonärer som röstar på SD (Multimiljonärer 20-100 miljoner).

Och vad har eventuella röstandes finansiella status med det hela att göra?

Snarare förhåller det så att de bemedlade jag känner har mer vett än de flesta då de lyckats arbeta ihop pengarna själva. Välutbildade människor med hög samhällsstatus.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 22:22:19 följande:

Precis, rasismen har aldrig försvunnit. Samma personer och samma åsikter, bara uniformerna som bytts ut mot kostym.
    Fel. Rasistiska uttalanden bestraffas med uteslutning, personerna är inte desamma som tidigare, och de som bar uniform är inte längre kvar i partiet.

Du lyckades alltså med konststycket att ha 100% fel på tre försök.
  • grind
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:26:15 följande:
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.
    Typiskt känslomässigt dravel. Samtliga intelligenta och rationellt tänkande människor är rasister. Dock så är man varsam att uttala sina åsikter i offentligt ljus.
  • grind
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 22:22:19 följande:

Det är sant. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?