• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-20 21:29:46 följande:
    "är förljugen PK-extremvåldsvänster" heter det ju!!

Självklart, i demokratins namn så är ju alla motståndare till Sd extremister! :)
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 21:42:03 följande:
    Ännu en organisation tar avstånd från Sd - hatattacken lär inte vänta på sig

www.svt.se/nyheter/sverige/radda-barnen-nobba...
    Och jag nobbar Rädda barnen, vill inte ha något att göra med en organisation vars företrädare uppmanar kvinnor till att äta bajs.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-20 21:36:56 följande:
    Det står att det kostar 34 miljarder/år. men det kan inte stämma, för enligt Ullenhag är det en myt att invandring kostar tiotals miljarder varje år (www.regeringen.se/sb/d/17468), och enligt den här artikeln (och OECD rapporten) så bidrar invandrare mer till statskassan än de får tillbaka (www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/).

Så jag måste säga att ditt resonemang verkar lite unket.

Nu är det inte jag som skrivit artikeln så jag kan inte försvara den. Men ditt resonemang haltar en del, Ullenhag kan påstå vad han vill. Faktat kommer från en myndighet, varsågod och ifrågasätt om du vill men gör det med fakta från vedertagna källor.

Den artikeln du länkar till räknar uppenbarligen på nettot av invandringen. Texten jag länkar till fokuserar på det Sd tjatar om hela tiden: kostnader.

Att jämföra äpplen och päron brukar sällan vara trovärdigt.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-05-20 13:43:09 följande:
    Det fungerar knappast så. Prova att byta om i samma omklädningsrum som Errol Flynn och påpeka den rätten på grund av att vederbörande har en man på sin avatar. Inte heller språkbrukarens problem att någon får för sig att den "är en hen" bara för att ordet använts - utan det handlar då enbart om att inte hänga med i språkets utveckling. Ett ytterst praktiskt tillägg i språket, detta "hen", det fyller en faktisk funktion. Ska språket fördummas för att icke uppdaterade människor, känner sig illa berörda via språkliga missförstånd?
    Problemet är ju att du och en del andra inte begriper hur denna neologism ska användas.

Jag är man och vill inte bli benämnd med "hen". Kan du respektera det?
  • Philipsson
    maria diaz skrev 2014-05-20 16:51:14 följande:
    Exakt samma nyheter som du hittar på Avpixlat hittar du också på Aftonbladet och Expressen.

Däremot kanske inte Aftonbladet skriver lika öppet om signalement eller liknande.

Men nyheterna är precis samma.
    Låt dem fortsätta. Ju fler av dem som skriver ut sitt Sd-hat på sajter som dessa, desto fler röster och större stöd för Sd.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 21:51:14 följande:

Självklart, i demokratins namn så är ju alla motståndare till Sd extremister! :)
    Och alla som är emot fri invandring, rasister. Problemet är bara att...inget av riksdagspartierna är ju för fri invandring.

Jag förstår liksom inte hur ni får ihop det.

Du t.ex., är du för fri invandring eller inte?
  • Philipsson

Kan det vara så enkelt att anledningen till att inget riksdagsparti är för fri invandring, är att alla vet att fri invandring är inkompatibelt med en fungerande välfärdsstat?

Jag menar, vilken är annars anledningen till att inget av våra riksdagspartier är för fri invandring?

Det vore väl enkelt för dem att säga: Ju fler invandrare, desto bättre ekonomi och desto starkare välfärdsstat, om de nu trodde på det.
    --
    Själv tycker jag att det är bra att Sverige ska fortsätta att hjälpa flyktingar på plats i närområdena, och dessutom ta emot flyktinginvandring. Om Sverige ska kunna fortsätta med det är det nödvändigt att välfärdsstaten fungerar. En ickefungerande stat med stora sociala problem, en f.d. välfärdsstat, kan inte hjälpa några flyktingar alls.

Tänk att ni Sd-hatare inte ens begriper en så enkel sak. Tänk att ni inte inser att förutsättningen för att man ska kunna erbjuda krigsflyktingar någonting, är att välfärdsstaten fungerar. Det var ju för att Sverige hade en fungerande välfärdsstat, i princip utan arbetslöshet, som folk från Baltikum, Italien, Ungern, Tjeckoslovakien, Chile etc, kunde få en dräglig tillvaro i Sverige. Hade Sverige haft fri invandring då, så skulle inga av dessa grupper ha blivit hjälpta av Sverige.

Tänk att ni Sd-hatare inte ens begriper en så enkel sak. Ni begriper ju inte grunden för välfärdssamhället.

• Philipsson

Det råder tydligen krisläge på Migrationsverket, men ingenting skrivs om saken i media. Myndigheten klarar inte verksamheten.

twitter.com/migga_x

Svar på tråden Varför hatar folk SD?