• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    Philipsson skrev 2014-05-20 23:39:16 följande:
    Det råder tydligen krisläge på Migrationsverket, men ingenting skrivs om saken i media. Myndigheten klarar inte verksamheten.

twitter.com/migga_x

För en vecka sedan rapporterade “Migga_X” om att beredskapsläge 3 – det vill säga krisläge – nu råder på Migrationsverket och att ca 700 asylsökande kom till Sverige under vecka 19, en ökning på närmare 80 procent jämfört med veckan innan.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-20 22:30:10 följande:
    Och alla som är emot fri invandring, rasister. Problemet är bara att...inget av riksdagspartierna är ju för fri invandring.

Jag förstår liksom inte hur ni får ihop det.

Du t.ex., är du för fri invandring eller inte?

Åkesson har en vana att kalla alla som protesterar mot hans parti för extremister, hur fredliga protesterna än är.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:
    Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.

Samma dammiga gamla svar.

Är det inte jobbigt att större delen av svenska folket aktivt tar avstånd från ditt älskade rasseparti?
  • Velouria

Det är pinsamt hur dåligt SD passar in i dagens Sverige. Ett rasistparti som försöker armbåga sig själv fram till makten och som missbrukar ordet "deeemookraaatiiii" så fort folk inte vill ha med dem att göra. Fattar de inte att rasism inte har någon jävla plats i Sverige hur förbaskat demokratiskt landet än är?

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:46:40 följande:

För en vecka sedan rapporterade Migga_X om att beredskapsläge 3 det vill säga krisläge nu råder på Migrationsverket och att ca 700 asylsökande kom till Sverige under vecka 19, en ökning på närmare 80 procent jämfört med veckan innan.

Katastroof!!!! Jorden går under, saker ramlar ner, flodvågar sveper in!!

Shocked
    Nästan nolltolerans
  • Bejje
    Velouria skrev 2014-05-21 00:23:53 följande:
    Det är pinsamt hur dåligt SD passar in i dagens Sverige. Ett rasistparti som försöker armbåga sig själv fram till makten och som missbrukar ordet "deeemookraaatiiii" så fort folk inte vill ha med dem att göra. Fattar de inte att rasism inte har någon jävla plats i Sverige hur förbaskat demokratiskt landet än är?

Jag märker att du är antidemokrat. Gissar på att du då avstår från att rösta i kommande val?

Om du inte förstår vad demokrati är så läs på. Men den korta versionen är att alla ska ha rätt att uttrycka sina åsikter. Det gäller även om andra som du inte gillar andras åsikter. Jag t.ex. ogillar verkligen Miljöpartiets åsikter, men eftersom jag respekterar demokratins spelregler så skulle jag aldrig få för mig att störa ut deras torgmöten, förstöra deras valaffischer eller att brula våld mot de som inte tycker som jag tycker.

Det är det som är demokrati. Man låter alla åsikter komma fram även om man inte gillar dom, men under inga omständigheter så använder man våld eller försöker tysta sina motsåndare, för då är det inte längre demokrati.

• Velouria
    maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:
    Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.
    Radda upp dem så vi får se hur mycket mer mänsklig SD är jämfört med Rädda Barnen.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Philipsson skrev 2014-05-20 22:28:06 följande:
    Låt dem fortsätta. Ju fler av dem som skriver ut sitt Sd-hat på sajter som dessa, desto fler röster och större stöd för Sd.
    Men det bör ju ge samma effekt på övriga grupper som SD hetsar mot. Ju mer SD skriver ut sitt hat mot olika grupper som SD inte gillar, desto större och EFFEKTIVARE blir de. Och desto fler muslimer i Sverige Drömmer

Dessutom har vi som inte gillar rasister alltid riktigt mycket kött på benen när vi kommer med anledningar till varför SD inte borde existera. Vad har SD?
    Nästan nolltolerans
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:35:41 följande:
    Invandringen kostar Sverige 1% av BNP. Och vi tar emot 0,09% av världens flyktingar. Och så gnäller vissa över att alla invandrare kommer hit och att vi inte har råd. Fördomar och rasism kallas det. vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../ (Med källhänvisningar)

Alla kommer inte hit men Sverige tar ihop med Tyskland,Frankrike,UK och Belgien emot 70% av alla asylansökningar till EU. (2012) Sverige ligger på tredje plats. Så jämför man med andra europeiska länder så är det faktiskt bara två länder som tar emot fler.(Tyskland (81 milj. invånare ) och Frankrike (63 milj. invånare ) Jämför vi med länder som har ungefär lika stor befolkning som oss så ser det ut såhär: Sverige: 43 865 st Österrike: 17 425 st Ungern: 2155 st Portugal 295 st Tjeckien: 740st Är det inte en ojämn fördelning? epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/3-22032013-BP/EN/3-22032013-BP-EN.PDF
Svar på tråden Varför hatar folk SD?