• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-21 23:40:40 följande:
    300:- per DYGN som Migrationsverket betalar för EN flykting på ett av Bert Karlssons flyktingboenden i Sverige.
    Det var ju riktigt bra priser!
  • nihka
    Prologic2 skrev 2014-05-22 07:47:03 följande:

Ja det är ett rent helvete där och folket är i behov av akut hjälp på plats. Men enligt dig är det bättre att låta en liten andel få komma hit istället.
    Inte i stället för utan man gör både och.

Flyktingmottagning är så mycket mer än jättelika tältläger, men det vet förstås inte den som är emot allt annat och ändå inte har någon som helst erfarenhet av det den förespråkar.
  • nihka
    vår2012 skrev 2014-05-22 10:06:29 följande:
    Mina frågor blev antagligen för svåra för dig och då är det ju vanligt att man börjar snyfta facist/nazist.
    Det är ingen som har kallat dig fascist/nazist. Inte här i allafall.

Du kanske blandar ihop denna diskussion med en tidigare någon annanstans?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 16:42:05 följande:
    Sd bejakar mångkultur? Genom att hindra andra kulturer från att komma hit?

Så du menar att många kulturer på samma ställe tar ut varandra? Ja möjligtvis om Sd får bestämma, i deras värld ska alla assimileras till samma form inkl åsikter.

Vi som gillar mångkultur är ett hot mot mångkulturen? Hur?

Hen var väldigt ivrig att skriva så länge hen kan idiotförklara andra, när hen blir ifrågasatt så blev det tyst. Nuff said.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-22 20:07:20 följande:
    Det är ingen som har kallat dig fascist/nazist. Inte här i allafall.

Du kanske blandar ihop denna diskussion med en tidigare någon annanstans?

Ja den där personen hittade på så mycket eget i sina inlägg att jag inte är förvånad.
  • sjuttiofemman
    instämmer skrev 2014-05-22 19:54:16 följande:
    Ni blandar ju ihop invandring och flyktingar. Flyktingar är sådana som flyr från ett land i krig för att sedan flytta tillbaka när det är fred. Invandring är sådana som emigrerar till ett land för att stanna där och bli medborgare. Tidigare hade vi en arbetsinvandring men idag har vi inte det i lika stor utsträckning. Idag försörjer arbetarna i Sverige, invandringen via skatt. Alltså vi försörjer dom via bidrag.Problemet är ju att en dag kommer ekvationen inte att gå ihop. Ska halva Sveriges befolkning försörja den andra halvan? Det är ju ditt vi är på väg. Och ja, jag är fult medveten om att även svenskar går på socialbidrag och bidrag från försäkringskassan. Men den största delen är invandrare.

Så du menar att invandrarna lever på bidrag och att svenskarna försörjer dem?
  • nihka
    Prologic2 skrev 2014-05-22 11:54:29 följande:

Nej men man kan hjälpa så otroligt många fler, på plats. Vilket du vet om...

På plats. Och vilken plats är tillfrågad av SD och har gått med på det?

Skulle vilja se minerna på SD-folket om Libanon gick ut med att de ska dra ner sin flyktingmottagning med 90 % och att de i stället skulle skicka pengar för att hjälpa flyktingar på plats  - i Sverige.  
  • sjuttiofemman

Alltså seriöst, vad är det för nollor som Sd vill avlöna med 70.000kr per månad?

Tidigare har jag länkat ut en debatt där Peter Lundgren gör bort sig när han inte har den blekaste aning om vad partiet vill med EU.

Nu är det Kristina Winberg som gör om samma bedrift:

www.interasistmen.se/dumheter/sds-eu-topp-gor-bort-sig-svt-fornekar-det-som-star-sds-valplattform/

Det minsta man kan begära är väl att känna till sitt partis politik?

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-22 20:24:29 följande:
    På plats. Och vilken plats är tillfrågad av SD och har gått med på det?

Skulle vilja se minerna på SD-folket om Libanon gick ut med att de ska dra ner sin flyktingmottagning med 90 % och att de i stället skulle skicka pengar för att hjälpa flyktingar på plats  - i Sverige.  

Mm att hjälpa på plats skulle vara en bra lösning håller inte ens UNHCR med om, det var den organisationen som skulle få pengarna. Om inte ens de håller med, då kan det knappast vara en bra ide.
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-22 20:24:29 följande:
    På plats. Och vilken plats är tillfrågad av SD och har gått med på det? Skulle vilja se minerna på SD-folket om Libanon gick ut med att de ska dra ner sin flyktingmottagning med 90 % och att de i stället skulle skicka pengar för att hjälpa flyktingar på plats  - i Sverige.  

De platser som är i störst behov av hjälpinsatser tex.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?