• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 22:30:42 följande:
    Jo. En norrlänning och en stockholmare kommunicerar i allmänhet bättre med varann bättre än en kines och en gambier.

Dina inlägg är skrattretande.
    Det är vad du tror. Och kommunikation är inte allt. Två sportfans kan säkert kommunicera finfint, ändå blev en ihjälslagen av en annan häromsistens. Inte ofta kineser och gambianer slår ihjäl varandra.

Nej, det är dina inlägg som är sorgligt tydliga i brist på kunskap.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 22:35:14 följande:
    Nä, bättre med: "Om du pröjsar oss 150 000, så ser vi till att du blir smugglad till Sverige; där kan du leva på socialbidrag och allt är gratis."
    Spännande, du tror alltså att någon som har 150 000 offrar allt för att leva som bespottad, ofta hatad person långt, långt i från hem och släkt? Skulle du offra allt du äger för att bosätta dig i, säg, Schweiz och leva på deras bidrag om du kunde?
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:54:14 följande:
    Spännande, du tror alltså att någon som har 150 000 offrar allt för att leva som bespottad, ofta hatad person långt, långt i från hem och släkt? Skulle du offra allt du äger för att bosätta dig i, säg, Schweiz och leva på deras bidrag om du kunde?
    Jag håller med, klar överdrift, 100 lax ligger det på enligt svt.se: http://www.svt.se/nyheter/val2014/flyktingsmugglare-tar-100-000-for-flykten

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 21:18:24 följande:

Du hittade tex på att jag kallat dig för nazist vilket jag inte gjort.
    Och så menar du nu att jag påstått att din länk är påhittad?

Bloggen vi diskuterade hade Migrationsverket som källa, det vet du mycket väl. Där hittade du inte på iallafall, bara undanhöll den väsentliga delen.
    Vi kan ju gå igenom inläggen så får var och en bilda sig en egen uppfattning om din guilt-by-association:

Vår2012 i inlägg 13298:
    "Jag har inte skrivit vilket parti jag sympatiserar med och det är inte SD "

Tät debatt mellan Sjuttifemman och Vår2012 följer.

Sen skriver Sjuttifemman plötsligt i inlägg 13328:

"Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen."

Så detta skulle alltså INTE syfta på Vår2012? Vem skulle det annars syfta på om jag får fråga?

Tycker ni att det är konstigt om Vår2012 känner sig påhoppad som nazist efter detta utspel?

Isf ska jag börja köra med: "Du resonerar precis som Stalin och Hitler men ta inte illa upp."

Sjuttifemman i 13338:

"När kallade jag dig nazist? Helt otroligt hur man kan tolka det så"   Ja visst är det JÄVLIGT otroligt, eller hur...  

• Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:50:35 följande:
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...

Don efter person, ja. Vad skulle du själv göra om ditt hus började brinna om jag får fråga? Påbörja en flykt som kommer ta flera år eller försöka stanna och släcka huset?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:50:35 följande:
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...

Ingen ide att diskutera med hen, det slutar bara med att hen idiotförklarar dig när du ifrågasätter :)
  • Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 23:19:23 följande:

Don efter person, ja. Vad skulle du själv göra om ditt hus började brinna om jag får fråga? Påbörja en flykt som kommer ta flera år eller försöka stanna och släcka huset?
    Jag skulle fly. Jag har inte som ensam person möjlighet att släcka ett helt brinnande hus.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:20:16 följande:
    Ingen ide att diskutera med hen, det slutar bara med att hen idiotförklarar dig när du ifrågasätter :)

Äsch, läste fel. Tyckte först du svarade på philipssons sedvanligt arroganta inlägg!
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 23:15:47 följande:
    Jag vet inte hur de får tag i pengarna. Antagligen lånar de dem.

Finns det ingen trafficking, menar du? Skulle det vara en myt?
    ---
    Jag förstår ärligt inte vad du sysslar med. Du är ju totalt verklighetsförnekande. Ständigt påtänd?

Ständigt dessa personangrepp när du får slut på argumenten. Att du inte blivit svärtad är för mig en gåta faktiskt.

Du duckade min fråga - skulle du betala allt du har för att få leva på bidrag i, säg, Schweiz? Eller Norge?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 23:22:28 följande:

Äsch, läste fel. Tyckte först du svarade på philipssons sedvanligt arroganta inlägg!
    Arrogant är inte det ord jag skulle välja.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?