• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 21:26:36 följande:
    Ditt fel ligger i att SD inte endast vill hjälpa på plats.

I så fall har de ännu en gång ändrat sin politik efter hur mycket kritik de får.

Berätta gärna hur de vill hjälpa i övrigt, gärna med länk till hemsidan.
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 21:18:24 följande:

Du hittade tex på att jag kallat dig för nazist vilket jag inte gjort.

Och så menar du nu att jag påstått att din länk är påhittad?

Bloggen vi diskuterade hade Migrationsverket som källa, det vet du mycket väl. Där hittade du inte på iallafall, bara undanhöll den väsentliga delen.
    Problemet var egentligen att bloggaren läste statistiken som fan läser Bibeln. Du sväljer det med hull och hår. Det är skrämmande.

Jag försökte visa dig lite annan statistik som visar att vi visst tar in mycket flyktingar om man jämför med andra europeiska länder. Alltså statistik som faktiskt går att jämföra. Utan att lägga någon värdering om jag tyckte det var bra eller dåligt vill jag tillägga.

Fast jag har insett att det är helt meningslöst att diskutera med dig.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 18:00:21 följande:
    Jo, men han kallar sig tydligen "etnisk skåning".
    Källa på det?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-22 21:02:22 följande:
    Förvirrat är att påstå att SD är för mångkultur.
    Fast om man tycker att olika kulturer i olika länder är värda att bevaras, istället för att sträva efter smältdegeln, - d.v.s. att olika kulturer samlas på en och samma plats, och förlorar sin karakteristik, eftersom själva betydelsen av en kultur ju är att den innebär GEMENSAMHET inom en population -, så är man ju för mångkultur.
  • Dorian Ertymexx
    instämmer skrev 2014-05-22 19:54:16 följande:

Ni blandar ju ihop invandring och flyktingar. Flyktingar är sådana som flyr från ett land i krig för att sedan flytta tillbaka när det är fred. Invandring är sådana som emigrerar till ett land för att stanna där och bli medborgare. Tidigare hade vi en arbetsinvandring men idag har vi inte det i lika stor utsträckning. Idag försörjer arbetarna i Sverige, invandringen via skatt. Alltså vi försörjer dom via bidrag.

Problemet är ju att en dag kommer ekvationen inte att gå ihop. Ska halva Sveriges befolkning försörja den andra halvan? Det är ju ditt vi är på väg. Och ja, jag är fult medveten om att även svenskar går på socialbidrag och bidrag från försäkringskassan. Men den största delen är invandrare.

Nej det är vi inte. Och skulle vi vara det så spelar det ingen roll om vi har invandring eller inte, för det kommer inte bero på invandringen, utan på jobbpolitiken och marknaden.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 20:33:15 följande:
    Alltså seriöst, vad är det för nollor som Sd vill avlöna med 70.000kr per månad?
    Tidigare har jag länkat ut en debatt där Peter Lundgren gör bort sig när han inte har den blekaste aning om vad partiet vill med EU.

Nu är det Kristina Winberg som gör om samma bedrift:
    www.interasistmen.se/dumheter/sds-eu-topp-gor.../

Det minsta man kan begära är väl att känna till sitt partis politik?
    SD = SverigeDebakleristerna... allvarligt, var HITTAR de alla dessa stackars människor som gör bort sig i TV?
  • Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 20:44:48 följande:

Du talar i nattmössan min vän, eller har du något som styrker ditt påstående att det inte är en bra lösning att hjälpa folk i nöd på plats?
    Vi ska komma ihåg det när det blir översvämning i dina trakter, eller när ditt hus brinner, eller när du har rånare på besök - "nänä, vart ska du ta vägen, stanna där du, så hjälper vi dig på plats!" Obestämd
  • nihka
    vår2012 skrev 2014-05-22 21:16:04 följande:
    Nja
    Det är fortfarande ingen som har kallat dig för fascist/nazist och därför är det fel av dig att påstå det.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 21:03:03 följande:

Klistrar in ett inlägg som jag skrev tidigare:

Genom att de ska bo i flyktingläger där det är brist på sjukvård och möjligheter att tillgodose grundläggande behov? Finns ingen skola, inga arbeten eller framtid. I Sverige och många andra länder kan vi ge människor möjligheter till en framtid och samtidigt behövs dessa människor. UNHCR (som Sd vill ge biståndet till) anser att det inte räcker att endast "hjälpa på plats" à la Sd.

Så om organisationen som vill ha pengar säger "tack men det räcker inte, ni måste ta emot människor på flykt också", då borde det väl vara en stark signal att Sd måste tänka om..?
    Fast allvarligt, tror du att några PK-extremvänster-biståndsarbetare förstår biståndspolitik och humanitär hjälp bättre än den Allvetande Åkesson?? Han behöver ju bara gå in på Affes Blogg för att få nya uppenbarelser!! Drömmer
  • Philipsson

I Storbritannien och England verkar det bli EU-kritiska och nationalistiska partier som tar hem det. EU kommer att upplösas inom 10 år är min gissning (och förhoppning).

Svar på tråden Varför hatar folk SD?