• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 07:48:43 följande:
    Du känner inte att det blir pinsamt när du inte kan svara på sansade diskussioner utan måste dra guilt by association till nazister? Vår211 eller vad hen heter har väl skrivit fullt sansade kommentarer som du borde kunna bemöta fullt sansat.

Nejdå, bara insåg att när man skriver att man inte är en sverigedemokrat men resonerar som en, då är det sannolikt ingen anhängare till de mer etablerade partierna som skriver.
  • sjuttiofemman
    Prologic2 skrev 2014-05-22 07:47:03 följande:
    Ja det är ett rent helvete där och folket är i behov av akut hjälp på plats. Men enligt dig är det bättre att låta en liten andel få komma hit istället.

Och lösningen enligt dig är att stänga gränserna och låta alla flyktingar ha det lika djävligt?
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 07:24:06 följande:

Äh blir bara pinsamt när ett antal konton skriver "jag röstar inte på Sd" och sen försvarar partiet med näbbar och klor med retorik som är vanligt förekommande inom Sd-SvP-SMR rörelsen.
    Fast jag är faktiskt uppriktigt förvånad (om du menar mig) att du jämför mig med folk inom SvP och SMR rörelsen.

Jag hade lite kritiska frågor angående ett blogginlägg du länkade till. Du kunde inte svara på dem och kallar mig istället facist/nazist!? Helt otroligt men tyvärr inte ovanligt!

Hur skall man kunna diskutera då? Vill du bara prata med folk som "dunkar dig i ryggen" så borde du inte vara på en diskussionssida!
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 08:34:02 följande:

Nejdå, bara insåg att när man skriver att man inte är en sverigedemokrat men resonerar som en, då är det sannolikt ingen anhängare till de mer etablerade partierna som skriver.
    "Resonerar som en" är väl inget färdigt åsiktspaket med fullständig likriktning. Så det tycker jag du har fel i, men du tycker säkert du har rätt så det jämnar ut sig (ingen vann), Vi får se om Vår211 kommer tillbaka, men jag känner mig klar med mina inlägg i denna mini-diskussion för denna gång.
  • vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 08:34:02 följande:

På vilket sätt resonerar jag som en Sverigedemokrat?? Peka på exakt var du fick den uppfattningen! Du kan välja att "Visa endast" på mig så syns bara mina inlägg!

Du länkade till ett blogginlägg där det presenterades siffror att Sverige tar emot pyttelite flyktingar och jag kontrade med lite statistik som visar att vi tar ett mycket större ansvar än övriga Europa.

Jag var kritisk mot det du länkade till och tyckte det var konstigt att du jämför Pakistans invandringsläger med hur vi tar emot våra flyktingar.
    Inga extrema frågor alls och jag har ingenstans skrivit att vi skall minska invandringen!

Mina frågor blev antagligen för svåra för dig och då är det ju vanligt att man börjar snyfta facist/nazist.
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-22 09:56:52 följande:
    Fast jag är faktiskt uppriktigt förvånad (om du menar mig) att du jämför mig med folk inom SvP och SMR rörelsen.

Jag hade lite kritiska frågor angående ett blogginlägg du länkade till. Du kunde inte svara på dem och kallar mig istället facist/nazist!? Helt otroligt men tyvärr inte ovanligt!

Hur skall man kunna diskutera då? Vill du bara prata med folk som "dunkar dig i ryggen" så borde du inte vara på en diskussionssida!

När kallade jag dig nazist?

Helt otroligt hur man kan tolka det så, tyvärr är det inte ovanligt. Hur ska man kunna diskutera när folk hittar på egna "sanningar"?
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-22 10:06:29 följande:
    På vilket sätt resonerar jag som en Sverigedemokrat?? Peka på exakt var du fick den uppfattningen! Du kan välja att "Visa endast" på mig så syns bara mina inlägg!

Du länkade till ett blogginlägg där det presenterades siffror att Sverige tar emot pyttelite flyktingar och jag kontrade med lite statistik som visar att vi tar ett mycket större ansvar än övriga Europa.

Jag var kritisk mot det du länkade till och tyckte det var konstigt att du jämför Pakistans invandringsläger med hur vi tar emot våra flyktingar.

Inga extrema frågor alls och jag har ingenstans skrivit att vi skall minska invandringen!

Mina frågor blev antagligen för svåra för dig och då är det ju vanligt att man börjar snyfta facist/nazist.

Jag har svarat på dina frågor en bit upp.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 10:00:01 följande:
    "Resonerar som en" är väl inget färdigt åsiktspaket med fullständig likriktning. Så det tycker jag du har fel i, men du tycker säkert du har rätt så det jämnar ut sig (ingen vann), Vi får se om Vår211 kommer tillbaka, men jag känner mig klar med mina inlägg i denna mini-diskussion för denna gång.

Pja sektdemokraterna..förlåt sverigedemokraternas förtroendevalda tycks inte hålla med dig. Det enda de rabblar är "jag håller med partiet i denna fråga" och "jag följer partilinjen" utan att ha den minsta koll på vad det är.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 10:14:22 följande:
    Pja sektdemokraterna..förlåt sverigedemokraternas förtroendevalda tycks inte hålla med dig. Det enda de rabblar är "jag håller med partiet i denna fråga" och "jag följer partilinjen" utan att ha den minsta koll på vad det är.

Här är ett exempel på någon som inte har koll på något alls:

www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-sd-toppen-ga-hem-och-las-pa/

Och det ska vara sd's toppnamn till eu-valet..
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 10:09:37 följande:
     Hur ska man kunna diskutera när folk hittar på egna "sanningar"?
    Är du ens medveten om att hitta på egna sanningar är vad du själv ägnar dig åt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?