• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

Sd har lite svårt för att hantera bilder, tydligen har Sd i Tomelilla för vana att fotografera invandrare vid bankomater och sedan spä på med retoriska inlägg. Vad är problemet med invandrare som tar ut pengar?

wp.me/p2oCcR-3OB

• vår2012
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 21:41:48 följande:

Nej bara tröttnar när vissa här försöker styra om fokus till att handla om något annat snarare än det som diskuteras.

Nej jag är inte för fri invandring. Men vad har det med saken att göra?

Ja det är okej att jämföra olika länders flyktingmottagande när någon med en viss agenda försöker påstå att Sverige tar emot flest flyktingar i världen.

Var det något mer du undrade?
    Var det detta inlägg du menade?
    Vem påstår att Sverige tar emot flest flyktingar i världen? Det argumentet har jag faktiskt aldrig hört från någon.

Jag kan väl inte kalla detta ett svar på mina frågor. Du skriver ju bara att det är okej att ljuga om det helgar dina medel. Precis så som många inom Sd-SvP och SMR-rörelsen tänker. Det är faktiskt små skillnader mellan hur vänster och högerextremister agerar och du visar det rätt tydligt!
  • Philipsson

Låt oss bejaka mångkultur. Låt oss vända EU - som strävar efter likformighet, homogenitet - ryggen.

Låt folk bygga sina hus i sten, om de vill det - det är kulturen i många länder -, men i trä om de vill det, det är kulturen i andra länder. Detta hänger samman med den fysiska miljön, historien och sedvänjor.

Allt detta vill EU förbjuda. Ju större makt åt EU, desto fler dekret om att allt ska vara lika. Det är ju det som är MONOKULTUR, i motsats till mångkultur.

Det där med många olika kulturer på en och samma plats, är inte mångkultur utan ingen kultur alls! En kultur förutsätter ju gemensamhet INOM en population.

• sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-22 10:28:33 följande:
    Var det detta inlägg du menade?

Vem påstår att Sverige tar emot flest flyktingar i världen? Det argumentet har jag faktiskt aldrig hört från någon.

Jag kan väl inte kalla detta ett svar på mina frågor. Du skriver ju bara att det är okej att ljuga om det helgar dina medel. Precis så som många inom Sd-SvP och SMR-rörelsen tänker. Det är faktiskt små skillnader mellan hur vänster och högerextremister agerar och du visar det rätt tydligt!

Ljuger..? Hur är jag extremist?

Så vad ska jag svara på för att det ska passa dig?
  • Prologic2
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 08:35:40 följande:
    Och lösningen enligt dig är att stänga gränserna och låta alla flyktingar ha det lika djävligt?

Nej men man kan hjälpa så otroligt många fler, på plats. Vilket du vet om...
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-22 11:43:59 följande:
    Låt oss bejaka mångkultur. Låt oss vända EU - som strävar efter likformighet, homogenitet - ryggen.

Låt folk bygga sina hus i sten, om de vill det - det är kulturen i många länder -, men i trä om de vill det, det är kulturen i andra länder. Detta hänger samman med den fysiska miljön, historien och sedvänjor.

Allt detta vill EU förbjuda. Ju större makt åt EU, desto fler dekret om att allt ska vara lika. Det är ju det som är MONOKULTUR, i motsats till mångkultur.

Det där med många olika kulturer på en och samma plats, är inte mångkultur utan ingen kultur alls! En kultur förutsätter ju gemensamhet INOM en population.

EU strävar efter likformighet i många avseenden men så vitt jag vet gäller detta inte människor som bor i eu. Har du något konkret exempel på detta?

Sd däremot strävar ideligen efter ett homogent samhälle, baserat på etnicitet. Hur kommer det sig att Sd vill gå ur EU ifall nu båda skulle vilja uppnå samma mål?
  • sjuttiofemman
    Prologic2 skrev 2014-05-22 11:54:29 följande:
    Nej men man kan hjälpa så otroligt många fler, på plats. Vilket du vet om...

Genom att de ska bo i flyktingläger där det är brist på sjukvård och möjligheter att tillgodose grundläggande behov? Finns ingen skola, inga arbeten eller framtid. I Sverige och många andra länder kan vi ge människor möjligheter till en framtid och samtidigt behövs dessa människor. UNHCR (som Sd vill ge biståndet till) anser att det inte räcker att endast "hjälpa på plats" à la Sd.

Så om organisationen som vill ha pengar säger "tack men det räcker inte, ni måste ta emot människor på flykt också", då borde det väl vara en stark signal att Sd måste tänka om..?
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 00:26:35 följande:
    Så världsbilden att det finns 2 typer av människor, SD:are och icke-SD:are, och inom respektive grupp har alla exakt samma åsikter om exakt allting, ungefär som 2 mega-sekter med Hans Scheike som ledare?

Det är så SD-are ser världen, i min erfarenhet, ja...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 11:58:35 följande:

EU strävar efter likformighet i många avseenden men så vitt jag vet gäller detta inte människor som bor i eu. Har du något konkret exempel på detta?
    Sd däremot strävar ideligen efter ett homogent samhälle, baserat på etnicitet. Hur kommer det sig att Sd vill gå ur EU ifall nu båda skulle vilja uppnå samma mål?
    Ta t.ex. sv.wikipedia.org/wiki/Bolognaprocessen
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-22 07:48:43 följande:

Du känner inte att det blir pinsamt när du inte kan svara på sansade diskussioner utan måste dra guilt by association till nazister? Vår211 eller vad hen heter har väl skrivit fullt sansade kommentarer som du borde kunna bemöta fullt sansat.
    Vi ÖNSKAR att det var "guilt by association" snarare än ren och skär association. Läs det här, om SDs gosepolare i EU, och bedom själv!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?