• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson

Förlåt, i Strbritannien och Frankrike, skulle jag ju skriva...

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 21:57:20 följande:
    Fast om man tycker att olika kulturer i olika länder är värda att bevaras, istället för att sträva efter smältdegeln, - d.v.s. att olika kulturer samlas på en och samma plats, och förlorar sin karakteristik, eftersom själva betydelsen av en kultur ju är att den innebär GEMENSAMHET inom en population -, så är man ju för mångkultur.
    Wow, vet du, ta upp dina teorier med antropologer och kulturvetare. Du har en del att lära dig om hur kulturer och smältdeglar fungerar. En hel del.

Du menar den magiska gemensamheten mella stockholmare och göteborgare? Den ljuva kärleken mellan skåningar och resten av Sverige? Det ljuva kvittret mellan norrlänningar och "fjollträskare"? Eller kanske du syftar på den fantastiska kärleken mellan AIK-are och Djurgårdare? Eller mellan Sverigedemokrater och, ja, typ alla andra svenskar? Det finns ingen gemensamhet baserad på nation eller kultur. Gemenskap känner man för olika sorters människor beroende på ens personlighet. Vissa gillar lika, andra gillar olika, en del gillar det de prövat, andra vill pröva nytt hela tiden. Men ni SD-fans vill att ALLA ska gilla ENBART lika och beprövat, oavsett vad resten av populationen vill. Och oavsett vad historien förtäljer om hur det går för stater, nationer och kulturer som försöker sig på den sortens vansinnespolitik.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 21:22:35 följande:
    SD vill begränsa mer än flesta andra partier eftersom vi haft en relativt generös invandring under många år. SD vill istället rikta fokus på insatser där akut hjälp behövs, och på så sätt hjälpa ännu FLER människor i nöd. Är det något fel med detta? Sen att det finns massa ulvar i fårakläder inom partiet som säkerligen tycker mer än de borde är en annan femma.

Ja, det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu.

SD vill inte hjälpa. Deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.
  • Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:16:37 följande:
    Vi ska komma ihåg det när det blir översvämning i dina trakter, eller när ditt hus brinner, eller när du har rånare på besök - "nänä, vart ska du ta vägen, stanna där du, så hjälper vi dig på plats!"

Jag skulle gärna ta emot hjälp då! Mycket hellre än att dom som bor i den lilla, men välbärgade, stadsdelen lyckas få en plats på flyktingbåten -medan vi andra tvingas stanna kvar i misären utan hjälp. Men det är ju fascistiskt, kvinnohatande och homofobiskt att tycka så.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:26:48 följande:
     Det finns ingen gemensamhet baserad på nation eller kultur.
    Jo. En norrlänning och en stockholmare kommunicerar i allmänhet bättre med varann bättre än en kines och en gambier.

Dina inlägg är skrattretande.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-22 21:57:20 följande:
    Fast om man tycker att olika kulturer i olika länder är värda att bevaras, istället för att sträva efter smältdegeln, - d.v.s. att olika kulturer samlas på en och samma plats, och förlorar sin karakteristik, eftersom själva betydelsen av en kultur ju är att den innebär GEMENSAMHET inom en population -, så är man ju för mångkultur.
    Du får läsa på om EU. Det finns ingen önskan om att likrikta kulturer utan det handlar om exempelvis sammarbete kring miljöfrågor.
  • Breaking Bad
    nihka skrev 2014-05-22 22:26:59 följande:
    Ja, det är fel att strypa asylinvandringen när trycket är så stort som det är just nu. SD vill inte hjälpa. Deras främsta mål är att hålla människor från MENA-länder härifrån.

Låter som du fick brist på motargument?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-22 22:30:42 följande:
    Du får läsa på om EU. Det finns ingen önskan om att likrikta kulturer utan det handlar om exempelvis sammarbete kring miljöfrågor.
    Aha...så det finns ingen gemensam jordbrukspolitik då? Förvånad

Läs på lite innan du skickar för bövelen. Det blir ju pinsamt.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 22:16:37 följande:
    Vi ska komma ihåg det när det blir översvämning i dina trakter, eller när ditt hus brinner, eller när du har rånare på besök - "nänä, vart ska du ta vägen, stanna där du, så hjälper vi dig på plats!" Obestämd
    Nä, bättre med: "Om du pröjsar oss 150 000, så ser vi till att du blir smugglad till Sverige; där kan du leva på socialbidrag och allt är gratis."
  • Dorian Ertymexx
    Breaking Bad skrev 2014-05-22 22:29:15 följande:

Jag skulle gärna ta emot hjälp då! Mycket hellre än att dom som bor i den lilla, men välbärgade, stadsdelen lyckas få en plats på flyktingbåten -medan vi andra tvingas stanna kvar i misären utan hjälp. Men det är ju fascistiskt, kvinnohatande och homofobiskt att tycka så.
    Så du stannar hellre i din brinnande byggnad, eller i ditt hem fult av potentiellt farliga rånare än flyr?? Tja, don efter person...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?