• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Prologic2
    nihka skrev 2014-05-21 20:15:09 följande:
    Absolut och särskilt med tanke att Pakistan hör till gruppen jordens fattigaste länder och Sverige till gruppen jordens rikaste länder (15e plats). Kongo som inte bara tillhör gruppen jordens fattigaste länder utan ÄR jordens fattigaste land ligger på tredje plats när det gäller antal mottagna flyktingar sett till BNP. Uppenbarligen gäller devisen: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.

Japp, se bara på Kongo, där är dom snälla mot varandra eftersom integrationen är så lyckad.
  • sjuttiofemman
    Absolut och särskilt med tanke att Pakistan hör till gruppen jordens fattigaste länder och Sverige till gruppen jordens rikaste länder (15e plats).

Kongo som inte bara tillhör gruppen jordens fattigaste länder utan ÄR jordens fattigaste land ligger på tredje plats när det gäller antal mottagna flyktingar sett till BNP.

Uppenbarligen gäller devisen: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.

Precis :)
  • sjuttiofemman
    vår2012 skrev 2014-05-21 16:30:47 följande:
    Lilla vän?

Ja när argumenten tryter så brukar det bli så ;)

Jag förvanskar inte alls fakta. Det är ju du som jämför äpplen och päron.

Tycker du att det är okej att jämföra Sveriges flyktingmottagande med Jordanien och Pakistan?

Att jämföra rakt av hur många flyktingar vi tar in.

Jag är inte det minsta upprörd utan tycker det mest är komiskt när du inte alls kan svara på frågor eftersom du uppenbart inte har någon koll på vad du själv skriver.

Och i vanlig ordning åker både "rasistkortet" och härskartekniker fram. Inte det minsta förvånad faktiskt!

Nej bara tröttnar när vissa här försöker styra om fokus till att handla om något annat snarare än det som diskuteras.

Nej jag är inte för fri invandring. Men vad har det med saken att göra?

Ja det är okej att jämföra olika länders flyktingmottagande när någon med en viss agenda försöker påstå att Sverige tar emot flest flyktingar i världen.

Var det något mer du undrade?
  • sjuttiofemman

Väldigt många "jag är inte sverigedemokrat, men.."

Börjar bli lite tjatigt, kan inte du/ni byta fras lite? Det är ingen som går på det ändå.

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 21:51:11 följande:
    Börjar bli lite tjatigt, kan inte du/ni byta fras lite? Det är ingen som går på det ändå.
    Du vill kunna stämpla alla som säger emot dig som sverigedemokrater för att kunna sluta med alla andra argument än "är du kränkt eller! Släpp offerkoftan nu jävla SD:are!"
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Uppenbarligen gäller devisen: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.
    Du jämför primitiva flyktingläger i fattiga afrikanska länder med det som nyanlända ges tillgång till i Sverige? På riktigt? Bara "stjärterum" räcker liksom inte om man ska upprätthålla illusionen av en problemfri och livsnödvändig mångkultur, det krävs mer än så.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Prologic2 skrev 2014-05-21 21:31:10 följande:

Japp, se bara på Kongo, där är dom snälla mot varandra eftersom integrationen är så lyckad.
    Nope. Där råder inbördeskrig över landets väldiga naturtillgångar. Belgiens rovdrift av landet har fortfarande återverkningar. Så går det när man försöker styra ett land med ett herrfolkstänk. Det är mycket suffering där och på toppen på det en flyktingström, men ett gnäll som matchar SDs hör man inte därifrån: "Vi får dra ner flyktingmottagandet med 90% för Kongo har inte råd". Hahahaha.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    kenneth768768 skrev 2014-05-21 22:13:53 följande:
    Du vill kunna stämpla alla som säger emot dig som sverigedemokrater för att kunna sluta med alla andra argument än "är du kränkt eller! Släpp offerkoftan nu jävla SD:are!"
    Det är så sjuttiofemman jobbar. Sedan inlägg ett, faktiskt. Blandat med klagosånger om hur hotad vederbörande hade blivit om han/hon skrivit under sitt eget namn.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 21:51:11 följande:

Synnerligen genomskinligt.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-21 22:50:53 följande:
    Du jämför primitiva flyktingläger i fattiga afrikanska länder med det som nyanlända ges tillgång till i Sverige? På riktigt? Bara "stjärterum" räcker liksom inte om man ska upprätthålla illusionen av en problemfri och livsnödvändig mångkultur, det krävs mer än så.

Jepp. Jag jämför. När riktigt fattiga länder gör så gott de kan är det det minsta vi kan göra som har det så mycket bättre.

Ibland är det inte så stor skillnad på hur människor i primitiva flyktingläger i fattiga afrikanska länder lever i jämförelse med lokalbefolkningen. Den typen av indignerade kommentarer om att "Alla får faktiskt inte plats här" som kommer från SD-håll känns pinsam med tanke på de enorma volymer flyktingar som finns i just fattiga länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?