• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 12:09:56 följande:

Då antar jag att du tar starkt avstånd från sd's politik? Den hjälp "på plats" som Sd vurmar för handlar precis om det du beskriver.

Bra att Sverige tar emot flyktingar, vi har definitivt råd med det och har resurser att ta hand om dessa utsatta människor.
    Ja, jag förstår inte varför Södertäljes kommunstyrelse ordförande står och gnäller framför Ullenhag på Debatt om att de inte har råd med fler invandrare? Man kan ju undra om det är så att hon inte vill ha in fler. Ser hon invandrarna som bara kostnader? 
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 11:58:35 följande:

Sd däremot strävar ideligen efter ett homogent samhälle, baserat på etnicitet. Hur kommer det sig att Sd vill gå ur EU ifall nu båda skulle vilja uppnå samma mål?
    Sd bejakar mångkultur: Olika kulturer på olika områden/regioner/länder, med olika fysiska miljöer och olika historia

De s.k. mångkultursivrarna, förespråkar många kulturer på ett och samma ställe, vilket i praktiken betyder "ingen kultur alls" eftersom en kultur per definition är förenande inom en population. Individerna assimilerar och resproducerar den.

De största fienderna mot mångkultur, är i själva verket mångkultursivrarna, fast de begriper det inte.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-22 10:27:35 följande:
    Sd har lite svårt för att hantera bilder, tydligen har Sd i Tomelilla för vana att fotografera invandrare vid bankomater och sedan spä på med retoriska inlägg. Vad är problemet med invandrare som tar ut pengar?
    wp.me/p2oCcR-3OB
    De har pengar??
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-22 12:18:05 följande:
    Sd bejakar mångkultur: Olika kulturer på olika områden/regioner/länder, med olika fysiska miljöer och olika historia

De s.k. mångkultursivrarna, förespråkar många kulturer på ett och samma ställe, vilket i praktiken betyder "ingen kultur alls" eftersom en kultur per definition är förenande inom en population. Individerna assimilerar och resproducerar den.

De största fienderna mot mångkultur, är i själva verket mångkultursivrarna, fast de begriper det inte.
    Men dåså! Tala då vänligen om för Åkesson att hans "etniskt skånska" kultur inte passar i Stockholm, och att han bör resa hem till sin egen region, med sina egna fysiska miljö och historia.

Nähä, det skulle bara gälla folk med annan hudfärg kanske?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Keiko35 skrev 2014-05-22 12:17:06 följande:
    Ja, jag förstår inte varför Södertäljes kommunstyrelse ordförande står och gnäller framför Ullenhag på Debatt om att de inte har råd med fler invandrare? Man kan ju undra om det är så att hon inte vill ha in fler. Ser hon invandrarna som bara kostnader? 

Ring och fråga henne?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 12:21:51 följande:
    De har pengar??

Ja enligt Sd vore det värsta som kan hända, det kan ju vara ett tecken på att dessa människor kanske lyckats ta sig ur sina socioekonomiska problem vilket i förlängningen minskar kriminaliteten. Då rubbas sd's världsbild om den notoriskt kriminelle invandraren!
  • Kofot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 12:25:41 följande:
    Men dåså! Tala då vänligen om för Åkesson att hans "etniskt skånska" kultur inte passar i Stockholm, och att han bör resa hem till sin egen region, med sina egna fysiska miljö och historia.

Nähä, det skulle bara gälla folk med annan hudfärg kanske?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-22 12:28:46 följande:
    Titta, folk kan foliehatta om SD också!!

Haha förutom att Almqvist är fd sverigedemokrat så är han mest känd för att han inte gillar soran ismail :p
Svar på tråden Varför hatar folk SD?