• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-04 18:16:27 följande:
    Jag hade haft samma åsikt vem det än handlade om.
    Nej, det har du inte. Du har sagt att du vill ha tvingande hälsokontroller generellt för icke-svenskar som kommer från områden där det finns sjukdomar som inte är lika vanliga i Sverige, men att svenskar ska vara generellt undantagna. Orsaker du angav var att svenskar i högre grad är vaccinerade och har "bättre koll". Eller har du ändrat dig?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:32:14 följande:
    Ibland krockar det empatiska valet med det som är politiskt korrekt att framföra. Då får man välja.
    Och ibland krockar lusten att käfta med hur man klarar av att läsa rätt. Då får du välja.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:40:08 följande:
    Ge förslag på ett bättre uttryck då.

Innebörden förstår vi ju alla, någonting i stil med: Det man måste säga i dagens klimat för att inte bli sedd som paria. Och det oavsett fråga.
    Nope. Politiskt korrekt här är vad du beskylls för att vara så fort du har en avvikande åsikt från SDare. Inom SD-kretsar kan nämnligen ingen ha en grundad avvikande åsikt. SDare i den här tråden iaf tror sig sitta på "sanningen" som andra "maniplerade" och "svagsinta" inte ser eller orkar framföra av "rädsla".

Jävla märklig världsbild att alla som inte röstar på samma parti är dummma och/eller fega. Och med det resonemanget vill man värva över folk. Som man ropar får man svar i skogen.
  • nihka
    Helhet skrev 2014-07-05 00:39:35 följande:

Inte för att vara den, blev i början lite stött för att man trodde att vissa politiker i tråden mörkade problemen . Men har blivit lite övertygad att de inte fattar bättre : ( Nu är ju inte det en så kul insikt, men men folk börjar nog snart att tänka igen.
    Javisst, de enda tänkande varelserna är sverigedemokrater - en ganska vanlig sverigedemokrtaisk vanföreställning.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-04 23:38:16 följande:
    Vadå inte hänt?.

Vem påstår att det inte har hänt?
    Hänt som att det inte är fastställt om något brott mot svensk lag har begåtts. Och innan du gör i byxorna över tillfället att påstå att jag med det har sagt att jag inte tycker det är fel att könsstympa så TÄNK.
  • nihka
    Hen skrev 2014-07-05 20:46:13 följande:

Haft diskussion på min fb idag med tre sd:are och ingen visste att sd vill att Sverige ska vara kristet ( här på fl har nog aldrig någon sd:are vetat det men jag tar inte det som skrivs här riktigt lika seriöst som på fb, så lite förvånad blev jag ). Håhåjaja.

Inte bara kristet utan man lobbar särskilt för just svenska kyrkan. Det finns även de som vill att det ånyo ska bli obligatorskt att födas in i just svenska kyrkan.

Jag har tidigare i tråden länkat till dokument från SDs representanter i kyrkorådet. Skrämmande bakåtsträvande typer och dessutom inga som företrädare från svenska kyrkan känner de har något gemensamt med:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1959641-svenska-kyrkan-och-sd-s-agenda-passar-inte-ihop 
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-07 19:41:37 följande:
    Är detta ett exempel på att du inte tycker som invandrare? I så fall skulle jag säga att du är rasist.

Vill du fundera över hur man använder ordet rasist i allmänhet och hur det relaterar till dina tankar?
    Exakt. Jag tycker inte som invandrare eftersom det inte finns någon grupp benämnd "invandrare" som har en gemensam åsikt om någonting överhuvudtaget.

Men den som klumpar ihop folk efter etnicitet när det gäller allt och inget kvalar väl in som rasist.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-07-07 23:58:09 följande:
    Och ibland krockar lusten att käfta med hur man klarar av att läsa rätt. Då får du välja.
    Men snälla, rara, nån.

Det var inte ens dig jag skrev det där svaret till så om du inte vill käfta är det bara att låta bli att svara på mina inlägg till andra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?