• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • overdose
    nihka skrev 2014-07-08 01:23:47 följande:
    Exakt. Jag tycker inte som invandrare eftersom det inte finns någon grupp benämnd "invandrare" som har en gemensam åsikt om någonting överhuvudtaget.

Men den som klumpar ihop folk efter etnicitet när det gäller allt och inget kvalar väl in som rasist.
    Ja var sätter du mig? Jag vill påpeka att min etnicitet är min egen, som inte delas med någon annan.

Ligger det inte nära till hands att du är rasist?

• nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-07 20:00:39 följande:
    Ja, det där kunde en Sd:are mycket väl ha skrivit...
    Fakta kan nog förmedlas av vem som helst. Fast det är stor skillnad på att tala om att något förekommer - vilket jag gjorde och att alla från ett visst land eller en viss kultur eller religion är barbarer - vilket jag inte gjorde.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-08 01:31:29 följande:
    Men snälla, rara, nån.

Det var inte ens dig jag skrev det där svaret till så om du inte vill käfta är det bara att låta bli att svara på mina inlägg till andra.
    Jag är inte snäll och jag är inte rar. Det inlägget du svarade på kommenterade ett av mina inlägg. Så om du inte vill käfta kan du låta bli att svara på inlägg som är svar på mina inlägg. Alternativt kan du acceptera att folk skriver i ett diskussionsforum även när du inte ber dem.
  • overdose
    nihka skrev 2014-07-08 01:57:09 följande:
    Fakta kan nog förmedlas av vem som helst. Fast det är stor skillnad på att tala om att något förekommer - vilket jag gjorde och att alla från ett visst land eller en viss kultur eller religion är barbarer - vilket jag inte gjorde.
    Säger du någonting då? Det blir väl mest att försvara din blåa bild. Men jag har spelat HOMM3, där det finns blå hjältar som inte säger samma som du.

Du vet att jag har påtalat din rasism i detta förut, men hur tänker du nu.

Som jag tänker står du för rasistisk imperialism - liksom de flesta här - som inte har talat med hjältarna från detta spel, om huruvida de vill delta i ditt spel.

• nihka
    overdose skrev 2014-07-08 01:40:13 följande:
    Ja var sätter du mig? Jag vill påpeka att min etnicitet är min egen, som inte delas med någon annan.

Ligger det inte nära till hands att du är rasist?
    Jag har redan svarat på din fråga men om du har problem med att förstå svaret får du fundera lite till så ger det sig nog till slut.
  • Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-07-07 23:00:47 följande:

Det blev inget svar - därför skall jag svara.

1. Folk hatar SD för att man hatade judarna.

2.Det är dags att vakna och inse att Sverige - politiskt sett - är ett extremt udda land.

1. Godwins lag?

2. Att Sverige är udda är något negativt enligt dig? Nationell särart är något extremt som ska motverkas eller vad menar du?
    Kritiskt tänkande åt folket! Jag såg just en vit korp! Det är alltid en bra start. :)
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-07-08 00:50:04 följande:
    En ganska sorglig bild, i synnerhet lägre förtroende för människor i allmänhet.

Och så vill man ha tillgång till sin porr och kunna köpa sprit på affären. Resten var känt för mig.

Mm, det är synd om sverigedemokraten - men det skulle vara betydligt lättare att tycka synd om dem om det inte var så mycket av "blod ska flyta" och "Sverige ska brinna" innan apokalypsen tar vid.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-08 02:37:28 följande:
    Ja, det är väl där vi kan sammanfatta din förståelse - du tycker det är skitsnack och personangrepp, men jag har inte skrivit något sådant.

Hur kan  det komma sig att det skiljer sig så mycket, att du skall få förtrycka de blå i HOMM3 och bara på ett imperialistiskt vis skall få föra fram din egen sanning?

Du är ju som en folkmördande imperialistisk monark, men vill inte inse - varför?

Vad är det som är fel? Varför skall du få mörda?
    Jepp. Skitsnack och personangrepp. Tyvärr kan man inte med framgång anmäla skitsnacket men dina personangrepp anmäler jag som vanligt. Du har ju fortfarande inte lärt dig hur man har en städad diskussion så du får väl träna ett tag till efter nästa skrivstopp.
  • nihka
    Bajsa skrev 2014-07-08 12:05:31 följande:
    Ehm... Vad har det här med SD att göra?
    Jisses alltså
    Ja, vaaaad har vad SDs riksdagsledamöter har att säga om religionsundervisning och ett återförenande av kyrka och stat att göra med SD???
Svar på tråden Varför hatar folk SD?