• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Bajsa
    nihka skrev 2014-07-08 12:52:09 följande:
    Ja, vaaaad har vad SDs riksdagsledamöter har att säga om religionsundervisning och ett återförenande av kyrka och stat att göra med SD???
    I princip ingenting, det är en enskild ledamot, precis som en enskild muslim som begår brott. Exakt samma princip.
    Han representerar inte SDs allmäna synpunkt på den frågan, utan enbart sin egen.
    Lär dig fakta hur samhälle fungerar tack!
  • Lindir
    Bajsa skrev 2014-07-08 13:15:01 följande:
    I princip ingenting, det är en enskild ledamot, precis som en enskild muslim som begår brott. Exakt samma princip.
    Han representerar inte SDs allmäna synpunkt på den frågan, utan enbart sin egen.
    Vad en riksdagsledamot säger kan aldrig vara exakt samma som när random snubbe säger samma sak. De representerar sitt parti och bör självklart vara jävligt försiktiga när de uttalar sig. Med det sagt så tror knappast jag heller att hon representerar SD:s allmänna synpunkt. Det borde SD vara tydliga med.
    Rude and not ginger
  • Digestive
    Bajsa skrev 2014-07-08 13:15:01 följande:

Med den liknelsen så menar du alltså - att det inte är någon politisk skillnad alls mellan en politisk medborgare och en riksdagsledamot? Antingen menar du det eller så blev det en aning fel, alternativt så tror du konstiga saker angående samhällsstatusen "muslim".

Rikstadsledamoten representerar inte Sverigedemokraterna allmämt eller med veto - skulle dock vilja höra talas om en riksdagsledamot som inte har något som helst stöd av och i sitt parti. Riksdagsledamotens åsikter är ett åsiktselement inom Sverigedemokraterna, punkt.
  • realist14
    overdose skrev 2014-07-07 23:00:47 följande:

Det blev inget svar - därför skall jag svara.

Folk hatar SD för att man hatade judarna.

Idioterna idag - ursäkta uttrycket - tror att man gör gott bara man säger att man är emot något som det allmänna tycker är ont.

Samtidigt säger de att man måste lära av det förgångna - och det är förstås sant - men de har inte vett på att dra rätt lärdomar.

För de förtryckta då är de förtryckta nu, och de förtryckta nu är i mångt och mycket SD-människor, vars enda fel är att de säger att något är fel, men de får inte komma till tals.

Etablissemanget är därför som Hitler, och det är därför som de skriker så mycket om att andra är Hitler. Vem bryr sig därför om den onde SD-aren?

Jeaninne och andra här är totalt ovetande om vad godhet egentligen betyder, och totalt ovetande om funktioner i vårt samhälle.

Vad man måste förstå är att reaktionerna bottnar i tankar om att det finns något svenskt - och i dess förlängning - något regionalt. Man är inte ond bara för att man tycker att olika folk i Sverige skall få överleva. Tvärtom, ondskan kommer ifrån att man säger att det inte finns något i Sverige att värna om.

Och ja, det hade varit enkelt att ställa upp på det rådande paradigmet, ifall bara politikerna hade kunnat tala om visionen och varför vi måste offra så mycket.

Hittills har vi inte fått se något sådant, och inte heller från debattörer som vill ge sitt stöd till vad som händer.

Kort sagt, det är dags att smaka hitlerkortet från det andra hållet, och Jeaninne och andra är hitlermänniskor - på sitt eget lilla vis.

För att komma ifrån sådana tankar måste man fundera över de ideologiska grundtankar som ligger bakom mycket av olika människors idévärld.Gör man det kommer man att finna att SD inte alls är några väldigt onda människor. Samtidigt kan man ha glädjen av att se att man kanske själv inte är så ond.

Hur som helst - ett parti som SD är idag i mittfåran - i framtiden kommer vi att få se hur extrema partier växer, liksom i det senaste valet, och det kommer att ske både till höger och till vänster.

Det är dags att vakna och inse att Sverige - politiskt sett - är ett extremt udda land, och att kitteln är nära kokpunkten.

• realist14
    nihka skrev 2014-07-07 23:54:05 följande:
    Nej, det har du inte. Du har sagt att du vill ha tvingande hälsokontroller generellt för icke-svenskar som kommer från områden där det finns sjukdomar som inte är lika vanliga i Sverige, men att svenskar ska vara generellt undantagna. Orsaker du angav var att svenskar i högre grad är vaccinerade och har "bättre koll". Eller har du ändrat dig?
    Ok, om du menar att de kommer från samma plats och riskerar föra med sig samma sjukdomar så självklart. Det är givetvis risken för ev smitta jag inte ville föra in i landet, och den är givetvis lika illa vem den än kommer ifrån.
    Hu....då förstår jag att du reagerade..det vore lite väl hemsk att bara vissa skulle tvingas i det läget.

Ibland drabbar det en svensk, givetvis lika självklart det,

www.expressen.se/nyheter/svart-sjuk-svenska-holl-plan-i-karantan/

• Rataxes
    Velouria skrev 2014-07-08 01:05:11 följande:
    Så jävla korkad smile2.gif Det går nog inte att dumförklara sig mer än såhär. Till och med Kristdemokraterna skäms nog för att vistas i samma rum som det här stolpskottet.

www.interasistmen.se/religion/sd-topp-forneka.../
    Stollar finns i alla partier. Vänsterpartister som ifrågasatt termodynamiken, miljöpartister som beställt utredningar om chemtrails etc. Denne Kronlid skulle dock passa bättre i det kristna stolliga värdepartiet.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Bajsa
    Lindir skrev 2014-07-08 13:57:32 följande:
    Vad en riksdagsledamot säger kan aldrig vara exakt samma som när random snubbe säger samma sak. De representerar sitt parti och bör självklart vara jävligt försiktiga när de uttalar sig. Med det sagt så tror knappast jag heller att hon representerar SD:s allmänna synpunkt. Det borde SD vara tydliga med.
    Nej, de är folkvalda att representera partiet, men om en folkvald inte lever upp till det så kommer den med allt att döma inte att stå med på den valbara listan vid nästa val, det är därför vi har val vart 4e år kära du. Just för att kunna rensa ut såna som kommer med korkade uttalanden och vridna åsikter
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-07-08 02:13:16 följande:
    Jag är inte snäll och jag är inte rar. Det inlägget du svarade på kommenterade ett av mina inlägg. Så om du inte vill käfta kan du låta bli att svara på inlägg som är svar på mina inlägg. Alternativt kan du acceptera att folk skriver i ett diskussionsforum även när du inte ber dem.
    Men du ...

Du får självklart skriva som du vill, jag kan ju inte hindra dig, men vill du nu verkligen inte "käfta" kan du ju bara låta bli att hoppa in i mina meningsutbyten med andra signaturer.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-08 08:39:10 följande:
    Mm, det är synd om sverigedemokraten - men det skulle vara betydligt lättare att tycka synd om dem om det inte var så mycket av "blod ska flyta" och "Sverige ska brinna" innan apokalypsen tar vid.
    Var läser du detta..?
  • Digestive
    droppel skrev 2014-07-08 19:00:21 följande:

Det ryktas om att du anmäler väldigt många inlägg eftersom du saknar argument och enligt säkra källor är mycket svagbegåvad.

Du går visst under smeknamnet tokanmälerskan.

Smickrande /-:

Du får nog leva med att barnsliga utspel inte är välkomna i dessa forum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?