• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-12 12:39:50 följande:
    Det skulle väl gå som med ett parti för kristna - alla kristna skulle väl rösta på det. Hahahahaha.

Det finns/fanns ett parti för invandrare - invandrarpartiet. De fick en stycken röst då det begav sig.
    Fast man måste förstå, att för de flesta muslimer som kommer hit nu är islam något väldigt centralt i deras liv. Inte för alla - de som kommer från Iran är rentav oftast emot teokratin (det är därför de flyttar därifrån), de som kommer från Turkiet (och som inte är kurder) samt de som kommer från de nordafrikanska länderna brukar vara mera "vardagstroende" muslimer.

MEN för de stora grupper som kommer nu - t.ex. somalier, syrier och afghaner - är islam det allenarådande... Självklart är risken stor att dessa människor röstar på ett islamistiskt parti, när de får rösträtt.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-12 12:39:50 följande:
    Det skulle väl gå som med ett parti för kristna - alla kristna skulle väl rösta på det. Hahahahaha.

Det finns/fanns ett parti för invandrare - invandrarpartiet. De fick en stycken röst då det begav sig.
    Och angående din första mening så råkar jag veta, att de djupt troende och i synnerhet de frireligiösa ofta röstar på Kd, ja.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-12 16:14:02 följande:
    Fast man måste förstå, att för de flesta muslimer som kommer hit nu är islam något väldigt centralt i deras liv. Inte för alla - de som kommer från Iran är rentav oftast emot teokratin (det är därför de flyttar därifrån), de som kommer från Turkiet (och som inte är kurder) samt de som kommer från de nordafrikanska länderna brukar vara mera "vardagstroende" muslimer.

MEN för de stora grupper som kommer nu - t.ex. somalier, syrier och afghaner - är islam det allenarådande... Självklart är risken stor att dessa människor röstar på ett islamistiskt parti, när de får rösträtt.
    Man får ju räkna med att det dessutom pågår en ständig påverkan på de unga i dessa grupper, och vilken påvekan är störst tror du, den från deras egna allsmäktiga ledare eller lilla sveriges små pip ?
    Detta säger ju somalierna själva är det största hotet mot integration.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-12 16:22:39 följande:
    Man får ju räkna med att det dessutom pågår en ständig påverkan på de unga i dessa grupper, och vilken påvekan är störst tror du, den från deras egna allsmäktiga ledare eller lilla sveriges små pip ?
    Detta säger ju somalierna själva är det största hotet mot integration.
    Japp. De unga männen lockas till Koran-cum-terrorskolor utomlands, där de radikaliseras. I bästa fall slutar det "bara" i att de åker till hemlandet och krigar, men i värsta fall slutar det i att de spränger av en bomb i lunchrusningen - i det land som fött upp dem...
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-12 14:35:58 följande:
    Hahahahahaha ja vi säger väl så "nihka" ha ett bra liv och rösta med hjärtat i höst.
    Var tanken att människor röstar på det parti vars politik passar dem bäst så jävla rolig. OKObestämd.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:39:38 följande:
    Ja, men har det skett i Storbritannien - som också är ett politiskt korrekt land, men betydligt mindre politiskt korrekt än Sverige - så kan det såklart ske här också. Det som kan leda oss dit, är just uppfattningen att invandrare inte ska integrera sig i vår kultur, utan att vi ska leva sida vid sida som olika kulturer. För i så fall är ju inte steget stort, till olika lagar och olika domstolar HELLER.
    En till som inte fattar skillnaden mellan brittisk och svensk lag och då har ändå Dorian förklarat.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-12 18:10:06 följande:
    En till som inte fattar skillnaden mellan brittisk och svensk lag och då har ändå Dorian förklarat.
    Dorian vet INGET. Men DU får gärna förklara om du nu är insatt i juridik. LÄSTE du länken jag la in ifrån dagens "Daily Mail"? Här är den igen annars:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2587215/Sharia-Law-enshrined-British-legal-lawyers-guidelines-drawing-documents-according-Islamic-rules.html
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:49:04 följande:

Idag jamsar vi med - t.ex. finns det många SFI-klasser med enbart muslimska kvinnor, för att deras manliga förmyndare (make, bror, far etc.) inte tillåter att de går i en blandad klass. I datasalen sätter skolan upp skärmar mellan kvinnornas del och männens del, så att inte män och kvinnor ska kunna titta på varandra... sådana saker. 

Det spelar ingen roll vad du kallar dig för här på FL - djur eller kvinnonamn - så känns du alltid igen på dina vidlyftiga påhittehistorier.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-12 18:19:19 följande:

Det spelar ingen roll vad du kallar dig för här på FL - djur eller kvinnonamn - så känns du alltid igen på dina vidlyftiga påhittehistorier.
    Jag hittar inte på. Det förekommer inte på alla studieförbund som erbjuder SFI, nej, men på många. Du kan läsa här t.ex. (SvD, inte Avpixlat om det spelar roll):

http://www.svd.se/kultur/kulturdebatt/med-tackta-ansikten-kan-vi-inte-motas_5205649.svd

"...Samtidigt som Alia strider för sin niqab strider Miriam, född i Guatemala och nyss kommen till Sverige, på sitt håll. Miriam DO-anmäler Hjalmar Strömerskolan i Strömsund för att den gör för lite åt den diskriminering och de trakasserier som muslimska män utsätter kvinnliga klasskamrater ? i vuxenutbildning för invandrare (SFI) ? för. Männen tvingar kvinnorna att sitta längst bak i klassrummet, tvingar muslimska kvinnor att bära niqab och tillåter dem inte att tala för sig själva.

Skolan säger: Muslimska män från främst Uzbekistan har i flera år åberopat sin trosfrihet för att ?kräva särskilda klasser för män respektive kvinnor?, för att ?deras kvinnor skulle få bära ansiktsslöja? och för att ?kvinnorna ej fick tala när andra män lyssnade?. Skolledningen tog inte strid. Männen skulle nog ändra sig med tiden.

Hösten 2006 blev klasserna könsuppdelade men vårterminen 2008 kunde de muslimska männen tänka sig en medelväg: gemensamma klassrum på villkor att skolan satte upp skärmar bakom vilka kvinnorna, helst också de icke muslimska, skulle sitta.

Skärmar sattes upp och kvinnorna placerades bakom skärmarna. Lärarna var emellertid missnöjda. Undervisningen blev omöjlig när kvinnorna satt bakom skärmar och därtill inte fick delta i samtalen. Varje fråga som lärarna ville diskutera måste först tas upp med männen. Muslimska kvinnor fick aldrig ?vistas i enrum med manliga lärare?. Icke muslimska elever var illa berörda av denna ordning.

Skolledningen lyckades nå fram till ytterligare en kompromiss: skärmarna skulle tas bort om kvinnorna istället placerades längst bak.
    ..."

Svar på tråden Varför hatar folk SD?