• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-12 15:49:04 följande:
    Nu låter du ju riktigt vettig igen!

Jo men OM vi ska få dem att anpassa sig efter våra regler och lagar, så måste vi vara mycket tydligare och hårdare från början.

Idag jamsar vi med - t.ex. finns det många SFI-klasser med enbart muslimska kvinnor, för att deras manliga förmyndare (make, bror, far etc.) inte tillåter att de går i en blandad klass. I datasalen sätter skolan upp skärmar mellan kvinnornas del och männens del, så att inte män och kvinnor ska kunna titta på varandra... sådana saker.

Vi ska inte jamsa med på det sättet, utan väldigt tydligt säga på en gång, att "vill ni bo här så får ni finna er i att göra saker på svenskt sätt, och får inte er fru gå till skolan så blir det inga mer bidrag förrän hon börjar gå dit. Inte heller blir det några fler bidrag om er fru nekas arbete för att hon bär niqab. I skolan har vi idrott i speciella lätta idrottskläder som därefter tvättas. Detta gäller även er dotter".
    Utifrån ett enskilt exempel kan man till exempel påstå att alla sverigedemokrater springer omkring på stan på fyllan, beväpnade med aluminiumrör och rasistiska uttryck. De förklarar vilka som kommer att vara icke önskvärda i Sverige när SD tagit makten, går med den feges självförtroende till fysisk attack mot småtjejer eller kallar dem horor. Men det vore ju osant, dessutom är det ju bara den lismande lögnaktige  Peeping-Ekeroth som är kvar i partitoppen av slöddret som härjade på Kungsgatan.

Man skulle också utifrån ett enskilt exempel kunna påstå att män och kvinnor hålls åtskilda av ett skynke vid SFI-undervisningen utifrån exemplet i Strömsund för några år sedan, jag antar att det är detta du syftar på. 

I Sverige är alla sverigedemokrater slödder som går till attack mot småflickor när de är på fyllan och kallar dem horor och vid alla SFI-undervisning hålls kvinnor och män åtskilda med ett skynke.

Kan det vara vistelsen på avpixlat som gör att sverigedemokrater förlorat förmågan att generalisera på vettiga grunder?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-12 22:05:08 följande:
    Utifrån ett enskilt exempel kan man till exempel påstå att alla sverigedemokrater springer omkring på stan på fyllan, beväpnade med aluminiumrör och rasistiska uttryck. De förklarar vilka som kommer att vara icke önskvärda i Sverige när SD tagit makten, går med den feges självförtroende till fysisk attack mot småtjejer eller kallar dem horor. Men det vore ju osant, dessutom är det ju bara den lismande lögnaktige  Peeping-Ekeroth som är kvar i partitoppen av slöddret som härjade på Kungsgatan.

Man skulle också utifrån ett enskilt exempel kunna påstå att män och kvinnor hålls åtskilda av ett skynke vid SFI-undervisningen utifrån exemplet i Strömsund för några år sedan, jag antar att det är detta du syftar på. 

I Sverige är alla sverigedemokrater slödder som går till attack mot småflickor när de är på fyllan och kallar dem horor och vid alla SFI-undervisning hålls kvinnor och män åtskilda med ett skynke.

Kan det vara vistelsen på avpixlat som gör att sverigedemokrater förlorat förmågan att generalisera på vettiga grunder?
    Jo, och man skulle ju utifrån några enskilda exempel kunna hävda att moderater är rasister (valstugereportaget) och tjänar blodspengar i Sudan (Bildt) miljöpartister är sexköpare (den när MP:aren i Gbg) & kör bil på fyllan (Gahrton), feminister är alkoholister (Schyman) & våldtäktsmän (Kapten Klänning), sosseministrar använder regeringens kontokort till privata inköp (Sahlin), o.s.v.

Du är inte speciellt konsekvent när du sågar enskilda Sd-anslutna för deras göranden och låtanden... Du får ju bestämma dig: Antingen diskuterar du politiken, eller så håller du dig till enskilda politikers göranden & låtanden...
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-12 23:11:17 följande:
    Jo, och man skulle ju utifrån några enskilda exempel kunna hävda att moderater är rasister (valstugereportaget) och tjänar blodspengar i Sudan (Bildt) miljöpartister är sexköpare (den när MP:aren i Gbg) & kör bil på fyllan (Gahrton), feminister är alkoholister (Schyman) & våldtäktsmän (Kapten Klänning), sosseministrar använder regeringens kontokort till privata inköp (Sahlin), o.s.v.

Du är inte speciellt konsekvent när du sågar enskilda Sd-anslutna för deras göranden och låtanden... Du får ju bestämma dig: Antingen diskuterar du politiken, eller så håller du dig till enskilda politikers göranden & låtanden...
    Fast nu påstår jag ju inte att alla sverigedemokrater springer omkring på fyllan på stan beväpnade med rör i lättmetall, knuffar på småtjejer och brölar hora och blatte. Jag har svårt att tro att den genomsnittlige sverigedemokraten uppvisar samma slöddermentalitet som exempelvis Ekeroth.

Jag valde exemplet som en motbild för att någon här i tråden hade fått uppenbarelser om att SFI-undervisningen är organiserad så att kvinnor och män hålls åtskilda av skynken.

Det är vanskligt att generalisera utifrån ett enstaka självvalt exempel - men jag har sett företeelsen så pass många gånger hos sverigedemokrater på nätet att jag dristar mig till att påstå att det är ett av SD-sektens kännetecken.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-07-12 22:05:08 följande:

Du skriver ett inlägg till en person här på AP och menar att hon representerar alla SD:are? genomtänkt.
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2014-07-13 07:20:08 följande:
    Du skriver ett inlägg till en person här på AP och menar att hon representerar alla SD:are? genomtänkt.
    *FL förstås
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-12 21:32:40 följande:
    Om man inte kan läsa sig till det så får man väl springa runt till alla SFI-lokaler och räkna själv och det har väl både du och madam gjort?
    realist14 skrev 2014-07-12 19:41:43 följande:
    Man behöver ju inte överdriva åt något håll, det är väl lika sannolikt att det är vanligt som att det inte är det fram tills vi VET.

Men inte helt otroligt eller hur.
    Ja, du har alltså ingen aning - inte mycket att bygga ett case på. Det är så mycket "fakta" som tycks ihop.

Hittade snabbt två artiklar som bekräftade detta så jag kunde utgå från att det hade hänt och mer än en gång och eftersom beteendet understödjer den kultur som många gånger finns på sfi så är det väl inte helt orimligt att tro att det finns fler fall, men ok vi släpper den.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-13 08:47:40 följande:
    Bara datasalen är gemensam, men där finns det som sagt avbalkningar så att de kvinnor som vill ska kunna sitta i fred för mäns blickar.
    Detta är pga att eleverna önskar ha det så får man förmoda och inget lösryckt påhitt från lärarna.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-13 08:52:22 följande:
    Detta är pga att eleverna önskar ha det så får man förmoda och inget lösryckt påhitt från lärarna.
    Ja, det är ju förutsättningen för att vissa kvinnor i SFI-grupperna ska kunna gå dit.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-13 07:20:08 följande:
    Ja, det var genomtänkt. Jag tyger att det är ett intellektuellt fattigdomsbevis att så många sverigedemokrater generaliserar utifrån enstaka självvalde exempel och visade hur det blir om man gör likadant mot den gruppen.

Samtidigt utgör ju fenomenet med "utifrån enstaka självvalda exempel"-generaliserande sverigedemokrater ett indirekt erkännande från deras sida att verkligheten är så mycket bättre än vad de vill låta påskina.

Kommer Sverige någonsin att införa särlagstiftning? Nej.

Är det så att SFI-undervisningen är könsuppdelad såtillvida att kvinnor och män hålls frånskilda med ett skynke. Knappast, däremot förekom det i Strömsund för några år sedan - och det blev ett jävla liv om detta när det blev offentligt.

Det går att hitta hur många exempel som helst på sverigedemokrater som ljuger i syfte att skruva till verkligheten så långt att det snarare handlar om overkligheten.

Man skulle nog på goda grunder kunna påstå att lögnaktigheten är SD-sektens främsta kännemärke. Frågan är bara om sekten så till den grad har internaliserat lögnen att det blivit svårt för många av anhängarna att ens för sig själva förmå att skilja sanning från lögn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?