• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 14:32:22 följande:
    Vilsna och inte så lite rädda tror jag..
    Det är ju vad som kännetecknar SDare. Det har redan länkats till undersökningar som visar att den låga tilltron till människor generellt är en del av profilen hos de som röstar på SD.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 15:55:29 följande:

Man skulle låta alla politiker se den fantastiska filmen "Avatar" som en liten lektion i hur vacker integration kan se ut :)

Ja, iaf hur integration kan se ut när man låter den skötas av exempelvis fascister och rasister.
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-12 18:43:51 följande:
    Jepp påhittat: " t.ex. finns det många SFI-klasser med enbart muslimska kvinnor"

Bara för att något har förekommit eller förekommer betyder det inte att det är vanligt.
    Hur många artiklar vill du ha?
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-12 18:55:30 följande:
    Ja, iaf hur integration kan se ut när man låter den skötas av exempelvis fascister och rasister.
    är den filmen rasistisk?
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-12 18:49:03 följande:
    Det är ju vad som kännetecknar SDare. Det har redan länkats till undersökningar som visar att den låga tilltron till människor generellt är en del av profilen hos de som röstar på SD.
    Tilltro allmänt behöver de väl inte ha, hur mycket förtroende SKA man ha att människor som idkar en medeltida kultur, överger den i samma sekund som den kliver på svensk mark?

• tobbe01
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

"Neeej, skrek mitt lilla hjärta"..........hahahahahahahahaha
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-12 18:24:44 följande:
    Jag hittar inte på. Det förekommer inte på alla studieförbund som erbjuder SFI, nej, men på många.
    Jo, du hittar på. Detta förekommer inte på många studieförbund, bara för att det stämmer med din bild av hur det ser ut överallt. Du får lära dig att skilja på statistik och dina nojor.
  • tobbe01

Tipsar om Avpixlat och Exponerat för alla som vill ha en alternativ synvinkel.

• nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 18:32:05 följande:
    Två exempel, ska vi hitta ett till? ;) ( begreep fortfrande inte varför det var så otroligt att det skulle vara påhittat)
    Javisst ta ett till du. Det blir säkert sant att det ser ut så på många studieförbund idag om du goolgar fram ytterligare en artikel från förra decenniet.
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-12 19:17:42 följande:
    Javisst ta ett till du. Det blir säkert sant att det ser ut så på många studieförbund idag om du goolgar fram ytterligare en artikel från förra decenniet.
    Haha, såå gamla behöver de inte vara men det var ett tag sen som pressen började att sila sina reportage
Svar på tråden Varför hatar folk SD?