• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-07-13 10:08:12 följande:
    Ja, det var genomtänkt. Jag tyger att det är ett intellektuellt fattigdomsbevis att så många sverigedemokrater generaliserar utifrån enstaka självvalde exempel och visade hur det blir om man gör likadant mot den gruppen.

Samtidigt utgör ju fenomenet med "utifrån enstaka självvalda exempel"-generaliserande sverigedemokrater ett indirekt erkännande från deras sida att verkligheten är så mycket bättre än vad de vill låta påskina.

Kommer Sverige någonsin att införa särlagstiftning? Nej.

Är det så att SFI-undervisningen är könsuppdelad såtillvida att kvinnor och män hålls frånskilda med ett skynke. Knappast, däremot förekom det i Strömsund för några år sedan - och det blev ett jävla liv om detta när det blev offentligt.

Det går att hitta hur många exempel som helst på sverigedemokrater som ljuger i syfte att skruva till verkligheten så långt att det snarare handlar om overkligheten.

Man skulle nog på goda grunder kunna påstå att lögnaktigheten är SD-sektens främsta kännemärke. Frågan är bara om sekten så till den grad har internaliserat lögnen att det blivit svårt för många av anhängarna att ens för sig själva förmå att skilja sanning från lögn.
    Tyger gör jag nog inte - däremot tycker jag.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-13 10:37:24 följande:
    Men är det du? Du med det där märkliga sekttänkandet? Don´t go there again Tobbe.........
    Tja, nu är jag väl långt från ensam om att anse att SD i mångt och mycket kan betecknas som en sekt. Jag bifogar en länk som du kanske kan läsa och ha synpunkter på och jag kan ta fram åtskilliga fler intressanta artiklar om SD-sekten om du vill diskutera sektbeteendet. 

Men nu gällde ju diskussionen snarare lögnaktigheten bland sektens/partiets anhängare. Vad tror du? Har lögnaktigheten intellektuella eller politiska orsaker?

Eller menar du rentav att det vi här på AP, förlåt FL, får oss serverat av forumets SD-aktivister är den ocensurerade sanningenSkrattande

thegambia.nu/2014/07/05/kronika-jimmie-akesson-som-alskad-och-oomstridd-partiledare/
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-13 16:44:36 följande:
    Vi kan ju åtm. hoppas att muslimernas konservatism på en del områden, smittar av sig på den svenska kulturen, vilken ju i princip bara består av feminism, queer & "genustänk" numera.
    Jo, jag har också i svarta stunder tänkt tanken, att muslimerna kanske är our blessing in disguise... Bara de börjar försörja sig själva, så!  
  • overdose
    nihka skrev 2014-07-12 19:32:24 följande:
    Javisst. Det är precis samma problem med alla reportage om Yetin på Stockholms gator. Desto färre du hittar desto större är mörkningen.
    Vi kan väl konstatera att dina inlägg handlar om en Yeti i Stockholm...

Vad du måste förstå är att mänskligt beteende inte existerar i enskilda bubblor, och det är i det sammanhanget du måste läsa mina inlägg.

Varje tid, och varje plats har sin, den andra. Idag väljer du - och många andra - att korsfästa folk, bara för att de säger att det vore kul med förnuft, och visdom i samhällsutveckling.

Var tid har sina judar, och orsaken till mina inläggs polemitet är för att jag inte vill att människor som du skall döda.

Det finns så många människor som skriver om SD, som vore SD vår tids judar. På samma vis är det i offentliga diskussioner.

Det är det du måste förstå - frågorna är inte desamma som för 80 år sedan, men beteendet.

Med tanke på att du inte har uppvisat någon intelligens, eller någon annan med enkla ord om SD, vore det kanske på sin plats att du funderar över dina ord. Du vet, allt jag har skrivit till dig har bara varit ord, för att visa hur du, och vissa andra här beter sig.

Du måste förstå att SD består av människor, och att man inte bara kan smeta etiketter på dem.

Jag förstår att de som vill gott, inte vill läsa att de är folkmördare, men detta är inte en fråga om vad några gjorde för längesedan.

Så, vänligen, sluta förtrycka känslor, människor, och fiktiva varelser.

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-13 17:08:36 följande:
    Jo, jag har också i svarta stunder tänkt tanken, att muslimerna kanske är our blessing in disguise... Bara de börjar försörja sig själva, så!  
    Frånsett de medeltida utrycken då antar jag.
  • realist14
    overdose skrev 2014-07-14 14:04:03 följande:
    Det finns så många människor som skriver om SD, som vore SD vår tids judar. På samma vis är det i offentliga diskussioner.

Det är det du måste förstå - frågorna är inte desamma som för 80 år sedan, men beteendet.
    Att hata och att säga vi och dem och allt som är på innelistan just nu, gäller inte alla och hela tiden, det går bra att både hata och bete sig illa mot vissa. Kosekvens och förnuft fick visst inte plats när pk-agendan skrevs.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-12 18:38:15 följande:
    Ja, och jag råkar då veta - genom flera SFI-lärare jag känner, både sådana som jobbar nu och sådana som slutat (och i ett fall gått över till Sd i rena ilskan och frustrationen, fast hon var röd som koschenill innan...), att sådana kompromisser är mycket vanliga. För att skolan vill att deras elever ska komma dit till vilket pris som helst, nästan. Det handlar ju tyvärr mycket om vinstintresse - många kommuner har inte längre SFI i egen regi, utan de lägger ut det på olika privata vuxenskolor och studieförbund. Och dessa får betalt efter hur många elever som faktiskt GÅR där...
    Jag noterar att alla explicita omnämnanden av ett enskilt studieförbund som påstods bedriva könssegregerad SFI-undervisning har tagits bort.

Jag antar att det är studieförbundet som reagerat på påståendena. I samband med detta togs även mitt inlägg som citerade påståendena bort.

Det kan vara på sin plats att påpeka att studieförbundet i sin principförklaring poängterar att högerextremistisk rasism, antifeminism och kamp mot jämställdhet  mellan män och kvinnor är sprungna ur samma tänkesätt.

Detta ser man ju också nästan genomgående här på FL - att rasism och antifeminism går hand i hand.
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-14 14:04:03 följande:
    Vi kan väl konstatera att dina inlägg handlar om en Yeti i Stockholm...

Vad du måste förstå är att mänskligt beteende inte existerar i enskilda bubblor, och det är i det sammanhanget du måste läsa mina inlägg.

Varje tid, och varje plats har sin, den andra. Idag väljer du - och många andra - att korsfästa folk, bara för att de säger att det vore kul med förnuft, och visdom i samhällsutveckling.

Var tid har sina judar, och orsaken till mina inläggs polemitet är för att jag inte vill att människor som du skall döda.

Med tanke på att du inte har uppvisat någon intelligens, eller någon annan med enkla ord om SD, vore det kanske på sin plats att du funderar över dina ord. Du vet, allt jag har skrivit till dig har bara varit ord, för att visa hur du, och vissa andra här beter sig.

Du måste förstå att SD består av människor, och att man inte bara kan smeta etiketter på dem.

Jag förstår att de som vill gott, inte vill läsa att de är folkmördare, men detta är inte en fråga om vad några gjorde för längesedan.

Så, vänligen, sluta förtrycka känslor, människor, och fiktiva varelser.
    Korsfästelse och folkmördare. Jag gissar att det börjar bära iväg rätt ordentligt med dina fantasier.

Kan det vara så att du aspirerar på att bli SD-sektens särskilda shamanFörvånad
  • overdose
    FDFMGA skrev 2014-07-14 14:33:10 följande:
    Korsfästelse och folkmördare. Jag gissar att det börjar bära iväg rätt ordentligt med dina fantasier.

Kan det vara så att du aspirerar på att bli SD-sektens särskilda shamanFörvånad
    Du fattar inte - du tror det är ok att stigmatisera och korsfästa och sedan säga nej, att du inte har gjort något, trots att du stödjer politisk journalism.

Kan det vara så att jag inte står för något och att du står för dödens fängelsehålor?

• FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-14 15:00:54 följande:
    Du fattar inte - du tror det är ok att stigmatisera och korsfästa och sedan säga nej, att du inte har gjort något, trots att du stödjer politisk journalism.

Kan det vara så att jag inte står för något och att du står för dödens fängelsehålor?
    Om jag står för dödens fängelsehålorTomte

Tja, det är väl ett halvår sen du fått för dig att det planerades för koncentrationsläger dit sverigedemokrater skulle föras.

Min uppfattning är att SD-sekten saknar verklighetsförankring - och det alldeles oavsett om det fantiseras om dödens fängelsehålor eller om hur SFI-undervisningen fungerar.

Det är på mycket goda grunder man kan kalla SD för en veritabel toksekt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?