• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Runes
    nihka skrev 2014-07-12 02:15:08 följande:
    Jag håller fullständigt med dig på alla punkter här!
    Fat ledningen talar mest om kostnader och där har de rätt
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-11 17:57:03 följande:
    Nu lade jag just ut denna i en annan tråd så jag hade den uppe, den får duga, men antar det finns nyare och annan info om man letar.
    Det finns redan speciella domstolar för muslimer i Storbritannien. Dessa dömer i familjerätt, och brittisk lag är alltså satt ur spel. Giftermål med flera fruar, skilsmässa p.g.a. att bruden inte var oskuld, frågor om hemgiftens återbetalande, olika villkor för män och kvinnor när/om de får initiera skilsmässa, mannen har rätt till barnen efter en skilsmässa... Helt galet!
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-12 02:11:02 följande:
    De flesta har bytt från ett annat parti och förståndsgåvorna hänger antagligen med. De som inte har bytt verkar ha tappat sin.
    Det är som vanligt svårt att tolka dina nattliga övningar.

Jag gissar att du menar att de flesta har bytt till SD och de som inte har gjort det saknar förstånd - men i så fall var dina fantasier natten till idag ovanligt illa relaterade till verkligheten.

Jag upprepar mig: Det finns inget som svenska folket har så lågt förtroende för som Åkessons SD-sekt. Det handlar inte bara om den tydliga rasismen inom sekten - jag gissar att sektens verklighetsfrånvändhet och det faktum att den tenderar att locka till sig de allra svagaste av intellekt och mest obalanserade av psyken också har en tydligt frånstötande effekt.

Ett kul exempel kan vara dialogen här ovan. En centerpartistisk riksdagskandidat som placerats på en garanterat ovalbar plats efter att hon gett uttryck för att män ska ha större arvslott än kvinnor och att imamer borde delta vid rättsliga beslut som rör muslimer - hon blir ett exempel på att Sverige är på väg att införa särlagstiftning.

När sektens riksdagsledamöter däremot inte kan hålla tätt, trots ledarens order om offentlig nolltolerans mot rasism, utan börjar rassa lite sådär typiskt sverigedemokratiskt tankeslappt, ja då är de bara representanter för sig själva och dessutom menade de egentligen inte vad de sa. Tja, det senare skulle ju kunna vara sant - mot bakgrund av förstånd och uttrycksförmåga bland sektens anhängare inte tycks vara särskilt mer utvecklad bland ledarskapet än hos svansen.

Ett annat exempel kan vara den sverigedemokrat som i går undrade vad jag tagit för att mina pk-dimmor skulle skingras tillräckligt för att jag skulle kunna instämma med vitryssens syn på skilda badtider, skadestånd till de som på religiösa grunder vägrar anpassa sig till vanligt folkvett, med mera. Och mitt svar på påståendet. Tja, att sverigedemokraters uppfattning om vad folk utanför sekten har för åsikter saknar relevans. Sektens åsiktskorridor för vad man mässar om att folket utanför sekten tycker är minst lika trång som sektens interna åsiktskorridor.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-12 06:41:52 följande:
    Det finns redan speciella domstolar för muslimer i Storbritannien. Dessa dömer i familjerätt, och brittisk lag är alltså satt ur spel. Giftermål med flera fruar, skilsmässa p.g.a. att bruden inte var oskuld, frågor om hemgiftens återbetalande, olika villkor för män och kvinnor när/om de får initiera skilsmässa, mannen har rätt till barnen efter en skilsmässa... Helt galet!
    Och så många tror att det är helt orimligt att något sådant skulle ske i sverige.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-12 07:35:07 följande:
    Ett kul exempel kan vara dialogen här ovan. En centerpartistisk riksdagskandidat som placerats på en garanterat ovalbar plats efter att hon gett uttryck för att män ska ha större arvslott än kvinnor och att imamer borde delta vid rättsliga beslut som rör muslimer - hon blir ett exempel på att Sverige är på väg att införa särlagstiftning.
    Nej nej så var det inte, inte PÅ VÄG ATT....det var bara ett exempel av flera på att FÖRSÖK redan gjorts ( inspelningen hade några år på nacken) att införa särlagstiftning.

Givevis har fler försök gjort. Givetvis kommer fler försök göras.
    Och givetvis är hon inte den enda.

Och vad tror du sker om muslimer bildar eget parti. Ärligt svar nu. Och ingen rappakalja om att - deeet kommer inte hända- för det har vi ingen aning om i dagsläget någon av oss.
    Av det enkla skälet- varför skulle de inte??????????

• FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-12 09:24:50 följande:
    Nej nej så var det inte, inte PÅ VÄG ATT....det var bara ett exempel av flera på att FÖRSÖK redan gjorts ( inspelningen hade några år på nacken) att införa särlagstiftning.

Givevis har fler försök gjort. Givetvis kommer fler försök göras.
    Och givetvis är hon inte den enda.

Och vad tror du sker om muslimer bildar eget parti. Ärligt svar nu. Och ingen rappakalja om att - deeet kommer inte hända- för det har vi ingen aning om i dagsläget någon av oss.
    Av det enkla skälet- varför skulle de inte??????????
    Jag tror att muslimer är ungefär som kristna, att de kan finnas längs hela den politiska skalan från häger till vänster. Jag tror alltså inte på bilden av den fanatiska muslimen som öppet eller i det fördolda arbetar för att Sverige så småningom ska bli ett muslimskt land och anta en lagstiftning där Koranen är utgångspunkten.

Från min utgångspunkt är tron på en sådan utveckling helt befängd, det kommer aldrig att ske.

Och det är utifrån den synen och andra fundamentala värdegrunder vi tolkar så olika och jag köper inte katastrofskildringar av tillståndet i det samtida Sverige och än mindre skräckscenarier om det framtida Sverige.

Ur mitt perspektiv är islam en religion som i mindre utsträckning än kristendomen har anpassat sig till ett mänskligt sätt att se på människor, men ur mitt perspektiv är det inte en religion vi ger asyl här i Sverige utan enskilda människor - där somliga är muslimer.

Ur mitt perspektiv är det invandrare - precis som svenskar - som ska "anpassa" sig till svensk lagstiftning och grundläggande svenska värderingar, inte tvärtom. Vi har inte gett asyl till medeltida synsätt på män och kvinnor eller barbarisk syn på rättsskipning i form av sharia, utan just enskilda människor med godtagbara asylskäl.

Jag tror inte för ett ögonblick att vi någonsin kommer att få någon särlagstiftning i Sverige - mer än den gamla vanliga informella kulturrelativistiska, som t ex att om du kommer från en gedigen högborgerlig klassbakgrund kommer rättsapparaten att behandla och (be)-döma dig annorlunda än om du är en skitig uteliggare.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01

Att denna tråd är så välbesökt säger mig att SD verkligen behövs. Efter valet i höst får vi veta hur mycket och att SD kommer att göra ett bra val står utom allt tvivel. Jag hjälper till med min röst.

• Gert
    tobbe01 skrev 2014-07-12 10:05:00 följande:

Att denna tråd är så välbesökt säger mig att SD verkligen behövs. Efter valet i höst får vi veta hur mycket och att SD kommer att göra ett bra val står utom allt tvivel. Jag hjälper till med min röst.

SD kommer bli riksdagsvalets stora vinnare, precis som de blev i EU-valet. Jag gissar på 100-150% ökning jämfört med valet 2010.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-07-12 10:01:24 följande:
    Jag tror att muslimer är ungefär som kristna, att de kan finnas längs hela den politiska skalan från häger till vänster. Jag tror alltså inte på bilden av den fanatiska muslimen som öppet eller i det fördolda arbetar för att Sverige så småningom ska bli ett muslimskt land och anta en lagstiftning där Koranen är utgångspunkten.

Från min utgångspunkt är tron på en sådan utveckling helt befängd, det kommer aldrig att ske.

Och det är utifrån den synen och andra fundamentala värdegrunder vi tolkar så olika och jag köper inte katastrofskildringar av tillståndet i det samtida Sverige och än mindre skräckscenarier om det framtida Sverige.

Ur mitt perspektiv är islam en religion som i mindre utsträckning än kristendomen har anpassat sig till ett mänskligt sätt att se på människor, men ur mitt perspektiv är det inte en religion vi ger asyl här i Sverige utan enskilda människor - där somliga är muslimer.

Ur mitt perspektiv är det invandrare - precis som svenskar - som ska "anpassa" sig till svensk lagstiftning och grundläggande svenska värderingar, inte tvärtom. Vi har inte gett asyl till medeltida synsätt på män och kvinnor eller barbarisk syn på rättsskipning i form av sharia, utan just enskilda människor med godtagbara asylskäl.

Jag tror inte för ett ögonblick att vi någonsin kommer att få någon särlagstiftning i Sverige - mer än den gamla vanliga informella kulturrelativistiska, som t ex att om du kommer från en gedigen högborgerlig klassbakgrund kommer rättsapparaten att behandla och (be)-döma dig annorlunda än om du är en skitig uteliggare.
    Jag gjorde en ny tråd om detta nu, hoppas den får liv. Intressant att så många tror att en så stark kultur bara kommer att blekna bort i det svenska solekenet. Gå gärna dit och lägg in detta inlägg om du vill :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?