• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 18:29:14 följande:
    Det är möjligt att du också ändrar uppfattning - även om detta! - den dag du får en dotter...
    Nej, det gjorde jag inte.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Esoada
    Jeaninne skrev 2014-07-19 18:26:19 följande:
    Fast nu tror jag att du är någon som bara vill protestera. Du måste veta likaväl som jag, att de barn som föds i v. 24 har goda överlevnadschanser. Ska man låta dem självdö då, menar du..?
    Då kan man väl lägga den i kuvös?
  • Jeaninne
    Esoada skrev 2014-07-19 18:35:46 följande:
    Men det får man ju inte om det ska räknas som en abort.
  • Jeaninne
    Esoada skrev 2014-07-19 18:35:46 följande:
    Och dessutom: om man får detta barn att överleva, vad ska man göra med de sedan..? Tvinga på modern det? Och senare i livet kommer barnet att få veta vad hon gjort, och att detta är orsaken till de hälsoproblem som mycket för tidigt födda nästan alltid får dras med, i någon omfattning..?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-19 18:34:43 följande:
    Nej, det gjorde jag inte.
    När hon blir tonåring då, och hon kommer hem och berättar om hur de utländska killarna behandlar henne i skolan och på discot...
  • Godnatt
    nihka skrev 2014-07-19 18:13:28 följande:
    1 miljon barn är fast i Syrien. Där dom är faller bomberna, barn och till och med spädbarn dödas eller sargas av granatsplitter och krypskyttar. Gravida kvinnor skjuts i magen. Läs artkeln jag länkade till.
    Lättare att titta på Liveleak och söka på The Most Intense Videos From Syria
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:05:44 följande:
    När hon blir tonåring då, och hon kommer hem och berättar om hur de utländska killarna behandlar henne i skolan och på discot...
    Hm. Det finns en intressant tråd där en sverigedemokratiskt tänkare formulerat hur han ser på kvinnor som inte röstar på SD. Lite kul för att han som så många andra sverigedemokrater inte kan räkna till mer än tio och intressant för att det finns så många svar från alldeles vanliga kvinnor som har synpunkter på sverigedemokratens "kvinnosyn" och SD.

Jag såg att du kallar dem "batikhäxor" i den tråden.

Det är klart att en flicka kan bli attackerad av sverigedemokrater, kallad batikhäxa eller hora som på Kungsgatan då partiledningen roade sig med att knuffa på småflickor.

Jag får väl ta ett samtal med henne så småningom och varna henne för nattens faror - men man säger ju att blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe. Kungsgatan i Stockholm kanske kan vara en plats där småtjejer inte riskerar att bli attackerade av berusade sverigedemokrater och kallade horor.

Vad tror du?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:05:44 följande:
    Det gjorde inte jag när hon var tonåring.
    Och hon kom inte heller hem och berättade att hon blivit behandlad på något speciellt sätt från skolan
    Disco var inget hon var intresserad av
    Hon hade vänner både svenskar och dom från andra kulturer som hängde i samma gäng.
    Dom var här rätt mycket och dom var trevliga allihop
    Inga problem där.
    Du tror inte du målar fan på väggen en del här?
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:28:09 följande:
    Jag hoppas att du inte kommer att behöva sätta skrattet i halsen, när din dotter verkligen råkar illa ut... VET du ens hur många svenska kvinnor som blivit våldtagna av svarttaxichaufförer och även en del vittaxichaufförer..? Samtliga utlänningar... Så inte ens om du ger din dotter pengar till taxi när hon ska ut, så går hon säker idag.
    Att vara förälder är inte det lättaste, helst skulle man vilja omge barnen med ett metertjockt skyddande lager bomull - men det vore en aning begränsande.

Nej, jag varnar varken för sverigedemokrater eller invandrare med en taskig kvinnosyn.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-19 22:57:10 följande:
    Jisses så komiskt ensidig du är men har alltså en dotter som jag, men du skriver aldrig om familjeliv?
    Batikhäxor är väl de som är förståndshandikappade.
    Din kollega SD-hataren Soran och 2 andra provokatörer började näbba kl. 3 en sommarnatt, huruvida han hade en hora med sig är inte verifierat men invandrare brukar kalla tjejer horor och Soran är en invandrare.
    Hur gammal är din dotter?
    Nja, batikhäxor är en benämning som inte är helt ovanlig inom SD-sekten - även om den är mer använd av dem som är mer uttalade rasister än SD.

Tror du har missförstått händelserna när ledningen för SD babbade på Kungsgatan. Som du vet så dokumenterade peeping-Ekeroth det hela och sen lämnades filmen över till Expressen som kunde visa upp SD-slöddrets aktiviteter för oss alla.

Jag hoppas du varnar din dotter för att det kan finnas sverigedemokrater på våra gator och torg om nätterna. De tycks ha för vara att attackera småtjejer med knuffar och kalla dem hora. Man kan ju tycka att polisen borde ha haft bättre koll på buset.

Hursomhelst. Ser du några figurer som smyger omkring och filmar med mobilerna, samtidigt som de vevar med aluminiumrör och brölar babbe och hora, kan det vara SD:s ledning som har fria aktiviteter på schematSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?