• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Esoada

Ingen behöver ta hand om fostret, det lägger man väl i en hink?

• nihka
    Solrosens skrev 2014-07-17 15:09:35 följande:
    Ja och fortfarande är Sverige det ENDA landet som gått ut och lovat varenda en ett permanent uppehållstillstånd! Är det lösningen på all världens problem?
    Nej, fler borde naturligtvis följa Sveriges exempel hjälpa till mer.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-18 09:18:24 följande:
    Hur många kan Sverige hjälpa sen när t.ex. socialbidragen (numera: "ekonomiskt bistånd") försvinner? Eller tror du att det allmänna kommer att kunna betala ut socialbidrag till miljontals flyktingar? Vem ska betala?

Man kan liksom inte ta pengarna från luften!
    Vi klarar iaf av att hjälpa betydligt fler än SD vill hjälpa.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-18 09:22:33 följande:
    Precis. Samhället går ju redan på knäna. En annan sak jag retar mig på: vänsterfolket, som skriker mest om att vi hjälpa hela världen med våra skattepengar - är vanligen dom som själva arbetar minst och betalar in minst i skatt... Det är lätt att vara generös med andras pengar!
    Fördomar, fördomar och fler fördomar. Du MÅSTE lära dig någon gång att dina fördomar och åsikter inte är fakta och statistik.
  • nihka
    Runes skrev 2014-07-18 09:34:03 följande:
    Därför är SD förslag bäst att man satsar där dom är, inte där vi är, då räcker en bråkdel av pengarna till fler.
    1 miljon barn är fast i Syrien. Där dom är faller bomberna, barn och till och med spädbarn dödas eller sargas av granatsplitter och krypskyttar. Gravida kvinnor skjuts i magen. Läs artkeln jag länkade till.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 14:42:22 följande:
    Sverigedemokrater tror inte att svarta eller semitiska folk föds med någon gen som gör dem mer brottsbenägna. Dock måste man få säga, att vissa KULTURER främjar vissa typer av brott. Och när det sedan dessutom visar sig vara så, att denna typ av brott begås just av personer ifrån denna kultur - ta överfallsvåldtäkterna och gruppvåldtäkterna t.ex. - så måste man ha rätt att strypa invandringen av den gruppen. ÄVEN om varje enskild man i den gruppen inte kommer att våldta någon svensk kvinna, om han får komma in här. För att det är VIKTIGARE att vi skyddar våra egna unga kvinnor än flyktingar från andra länder.

Precis. Din uppfattning är mycket vanlig bland sverigedemokrater och rimligen skälet till att så många anser att SD är rasistiskt.

Officiellt skulle naturligtvis SD aldrig ge uttryck för uppfattningen att enskilda människor från vissa kulturer aldrig ska ha möjlighet att få asyl i Sverige - men inofficiellt...
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jeaninne
    Esoada skrev 2014-07-19 16:50:57 följande:

Till vecka 24 utan socialstyrelsens godkännande Glad

Fast nu tror jag att du är någon som bara vill protestera. Du måste veta likaväl som jag, att de barn som föds i v. 24 har goda överlevnadschanser. Ska man låta dem självdö då, menar du..?
  • Jeaninne
    Esoada skrev 2014-07-19 16:52:50 följande:

Ingen behöver ta hand om fostret, det lägger man väl i en hink?

Nä. Om de lever läggs de på en hylla i sköljrummet, där de får självdö... Gråter
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-19 18:24:34 följande:
    Precis. Din uppfattning är mycket vanlig bland sverigedemokrater och rimligen skälet till att så många anser att SD är rasistiskt.

Officiellt skulle naturligtvis SD aldrig ge uttryck för uppfattningen att enskilda människor från vissa kulturer aldrig ska ha möjlighet att få asyl i Sverige - men inofficiellt...
    Det är möjligt att du också ändrar uppfattning - även om detta! - den dag du får en dotter...
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-07-19 18:26:19 följande:
    Fast nu tror jag att du är någon som bara vill protestera. Du måste veta likaväl som jag, att de barn som föds i v. 24 har goda överlevnadschanser. Ska man låta dem självdö då, menar du..?
    Det skulle stå "provocera" i första meningen. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?