Jeaninne skrev 2014-07-22 13:02:32 följande:
Så måste det ha gått till...
Alltså, jag blir så jävla less. Förutom de stora, övergripande konsekvenserna av invandringen - utarmningen av våra resurser som drabbar främst våra egna svaga grupper, samt den ökande kriminaliteten, gängkrigen, våldtäkterna o.s.v.. Så sker det massor av sådana här "mindre", men ändå tillräckligt obehagliga, incidenter överallt i Sverige nu, som vi skulle ha sluppit med stängdare gränser.
Bajs, nedskräpning, stora barnaskaror som tar över gårdar och lekplatser så att våra egna barn inte kan leka där, allmän oreda, rökning på allmän plats (där även vårt eget WT hjälper till, men invandrarna är överrepresenterade), slemmiga grabbgäng som antastar unga svenska tjejer på nattklubbar...
Här i mitt bostadsområde t.ex., ser jag PRECIS vilka det är som struntar i att sopsortera, och bara slänger soppåsarna med alla slags sopor i, i vilken av containrarna som helst. Dessa andra containrar - som inte är för hushållssopor - töms mera sällan, och då ruttnar matresterna där och det blir stank och larver och flugor. Just nu i sommarhettan är det så obehagligt att man man måste hålla andan och gå ut och andas emellan, när man ska sortera sina sopor. En annan sak är, att dom kör in sina bilar på gårdarna - vilket är förbjudet.
Skulle kunna ta tusentals exempel på sådana "mindre" saker som sätter ner livskvaliteten för oss svenskar. Varje dag, om man är tvungen att bo i ett sådant område. Är man inte det, utan kan bo i ett rasrent område, så kan man ju ha en naivare bild.
Ja, för sådant är såklart inte oket som dras uti "mindre finare områden" rent generellt eller så. Fru Backlund på Östermalm upplever såklart det samma med sina grannar ifrån Irak (eller för all del muslimer) som du gör.. med dina grannar.. ifrån Irak (eller som för all del kan vara muslimer).
"- Tja, jag kommer ifrån Fittja - jag vet hur araber fungerar. Jag bryr mig inte om pengar, samhällsklasser eller samhällsmiljöer, men jag kan allt om araber - för jag bor i Fittja, jag ser massor av araber, varje dag."
Kanske dags att inse att Sverige förändras och påverkas utav mer än enbart invandring och invandrare? Klyftorna mellan de så kallade samhällsklasserna växer och växer, men det har ingenting med saken att göra, mer än att det - för en sverigedemokrat - har sina outtröttliga rötter i invandringen.
För en vänsterpartist så har samna fenomen rötterna i privatesering och skattelättnader, för en moderat i beskattning och statlig reglering, för en FI:are i patriarkat och genus och så vidare..
Och för ett Sverige, med över 40 år utav aktiv immigration, så har äntligen Sverigedemokraterna kommit underfund med att allt negativt beror på invandringen (och inte på privatiseringar och skattelättnader, inte på statlig reglering och inte på patriarkatet).
Det är bara löjligt. Vill ni inte ha fler främlingar här så säg detta, det är helt ok i min mening (och de som har problem med detta har, ja, problem). Dock inte lönt att fabricera ihop hur Sverige går under om inte Sverigedemokraterna får sitt partiorogram igenom - för de är knappast ensamma eller osynliga om självintressen och överdriver lika förmätet som någon annan, inom politiken.
Ni spelar i ett spel och förlorar genom att överhuvudtaget ställa upp.