• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MuppinCowboy
    Oboy skrev 2014-08-02 18:42:18 följande:
    Mina påståenden är källbelagda med forskning och berör en statistisk population. Ditt påstående handlar om mig och saknar fullständigt grunder.

Här är en källa på att människor påverkas av medias vinklade rapportering/stigmatisering av SD: www.dn.se/valet-2014/darfor-valjer-kvinnor-bort-sd/
    Nej dina påstående är grundade på dina personliga åsikter och fördomsfullhet och stämmer inte in på alla människor.
    Oboy skrev 2014-08-02 18:44:09 följande:
    Undersökningen är gjord av Göteborgs universitet i samarbete med journalistfacken. Det har inte gjorts någon kartläggning. Alla deltagande har naturligtvis varit anonyma. Däremot håller jag med om att kartläggning av personer begrundad på politiska åsikter är obehagligt, men det är inte vad denna undersökning handlar om.

Du nämner fortfarande inte med ett ord de avslutande orden in rapporten du hänvisade till dvs:
    " Folkpartiet är överrepresenterat både i journalistkåren i sin helhet och bland journa-lister med stort inflytande. Socialdemokraterna är däremot underrepresenterat både ijournalistkåren i sin helhet och bland journalister med stort inflytande."
    Dumhet diskriminerar inte
  • Kunigunda
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:17:34 följande:

Tack för att du påpekar ett beteende som vissa inte vill låtsas om finns

Ja när det framkommer att det är svenskar då är ursprunget inte så viktigt men tvärtom ja då tar det hus i h-e och ska påpekas.

När serievåldtäktsmannen på Kungsholmen togs, och visade sig vara svensk, valde Avpixlat att slå upp en nyhet om ett ofredande (tafsande) på en bensinstation i Danmark i stället för att, som övrig "PK-media" skriva om häktningen.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-02 18:56:20 följande:
    När serievåldtäktsmannen på Kungsholmen togs, och visade sig vara svensk, valde Avpixlat att slå upp en nyhet om ett ofredande (tafsande) på en bensinstation i Danmark i stället för att, som övrig "PK-media" skriva om häktningen.
    Alltså, om PK-media visade gärningsmannens ansikte och namn, så fanns det ju inget att avpixla. Eller..?
  • Oboy
    Jeaninne skrev 2014-08-02 19:01:35 följande:
    Alltså, om PK-media visade gärningsmannens ansikte och namn, så fanns det ju inget att avpixla. Eller..?
    Du har gjort en korrekt observation. Hade media rapporterat sanningsenligt hade det för övrigt inte funnits någon marknad för Avpixlat att sälja på.
  • Oboy
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:52:38 följande:
    Nej dina påstående är grundade på dina personliga åsikter och fördomsfullhet och stämmer inte in på alla människor.
    Oboy skrev 2014-08-02 18:44:09 följande:
    Undersökningen är gjord av Göteborgs universitet i samarbete med journalistfacken. Det har inte gjorts någon kartläggning. Alla deltagande har naturligtvis varit anonyma. Däremot håller jag med om att kartläggning av personer begrundad på politiska åsikter är obehagligt, men det är inte vad denna undersökning handlar om.

Du nämner fortfarande inte med ett ord de avslutande orden in rapporten du hänvisade till dvs:
    " Folkpartiet är överrepresenterat både i journalistkåren i sin helhet och bland journa-lister med stort inflytande. Socialdemokraterna är däremot underrepresenterat både ijournalistkåren i sin helhet och bland journalister med stort inflytande."
    Jag har mig veterligen inte gjort uttalanden om en specifik person, däremot har jag gjort uttalanden om en grupp. Att alla inte faller in i denna generalisering är något jag håller med om. Beträffande ditt citat förstår jag inte din poäng. Att Fp är överrepresenterat betyder inte att högerblocket är det.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-02 19:01:35 följande:

Det gjorde de inte. Flera tidningar gick inte ens ut med etnisk tillhörighet.
  • Oboy
    Kunigunda skrev 2014-08-02 19:12:45 följande:
    Det gjorde de inte. Flera tidningar gick inte ens ut med etnisk tillhörighet.
    Det var ju beklagligt att Avpixlat inte rapporterade om fallet, som tur var var DN tidigt ute med att berätta att det för en gångs skull var en svensk man det rörde sig om.
  • MuppinCowboy
    Kunigunda skrev 2014-08-02 18:56:20 följande:
    Ja och självklart är det ju en 'slump' och 'olyckligt' och 'inte alls med avsikt' att det blir så, igen.. och igen.. och igen..

Alla bildade människor vet för övrigt att det inte alls är så sällan som man försöker göra gällande att det visar sig vara en svensk man som begått övergrepp mot både kvinnor och barn, eller när det gäller kvinnomisshandel och mord på exfruar osv.
    Med andra ord avpixlat och deras anhängare gör precis samma sak som man anklagar media för att göra, att mörka och undanhålla sanningen.

För de flesta av oss är det handlingen som är avskyvärd och hemsk inte faktumet att det har gjorts av en mörk man eller en blond man, våldtäkt är alltid fel punkt slut.
  • MuppinCowboy
    Oboy skrev 2014-08-02 19:12:16 följande:
    Jag har mig veterligen inte gjort uttalanden om en specifik person, däremot har jag gjort uttalanden om en grupp. Att alla inte faller in i denna generalisering är något jag håller med om. Beträffande ditt citat förstår jag inte din poäng. Att Fp är överrepresenterat betyder inte att högerblocket är det.
    Problemet är att man aldrig visar hela sanningen utan väljer ut endast det som passar ens åsikt, man berättar alltså inte hela sanningen utan försöker få saker att framstå som något helt annat,

Det bästa är att visa all fakta som finns så att folk får dra sina egna slutsatser, på det viset påverkas inte ens egna trovärdighet som alltså försvinner lika mycket som de fakta man väljer att inte för fram
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-02 17:29:40 följande:
    Lite tröttsam är du allt när du kinkar som värst, lilla prinsen.

Du trodde att att motsatsen till invandring var utvisning och sen prålade du lite med att använda antonym i stället för motsats

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om var jag har påstått att SD inte borde vara välkomna i skolan till skillnad från övriga riksdagspartier.

Jag är helt övertygad om att du inte kan belägga mitt påstående, att det bara var strålning som tagit emot som viskade detta till dig.

Där har du förresten en märklig skillnad mellan SD-kramarna och oss svenskar. Vi svenskar står för vad vi säger och har vi fel erkänner vi detta medan den söndercurlade kramaren låtsas som ingenting.

Tänk som du gått an i den här tråden utan att våga stå för dina uttalanden.
    .
    Och dina diagnoser skiljer sig heller knappast från övriga sektens, lilla prinsen. Psykologer har jag för övrigt mer än tillräckligt av i släkten - vill du att jag ska be någon av dem att klicka på "visa endast Philipsson" och komma med ett försiktigt utlåtande. Min gissning är att ditt svassande om att detta är ditt sista inlägg i tråden skulle ses som av central betydelse. Vad tror du?

Annars kan du väl fundera lite över motsatsen till utvisning - jag lovar att det inte är invandring, som många inom toksekten tycks tro.
    Le Petit Prince är översatt till svenska med titeln "Lille prinsen". Fick du inte lära dig i plugget att adjektiv i svenskan böjs efter referensens kön, när huvudordet har ett sådant?

I vanlig ordning flyr du sakfrågan, att pk-media (och du och andra amatör- pekåister) älskar att använda "mass-", så länge det inte handlar om invandring förstås.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?