• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-02 19:37:50 följande:

Le Petit Prince är översatt till svenska med titeln "Lille prinsen". Fick du inte lära dig i plugget att adjektiv i svenskan böjs efter referensens kön, när huvudordet har ett sådant?

I vanlig ordning flyr du sakfrågan, att pk-media (och du och andra amatör- pekåister) älskar att använda "mass-", så länge det inte handlar om invandring förstås.

Ja. Som massidioti.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 19:37:50 följande:
    Le Petit Prince är översatt till svenska med titeln "Lille prinsen". Fick du inte lära dig i plugget att adjektiv i svenskan böjs efter referensens kön, när huvudordet har ett sådant?

I vanlig ordning flyr du sakfrågan, att pk-media (och du och andra amatör- pekåister) älskar att använda "mass-", så länge det inte handlar om invandring förstås.
    Jo, det fick jag - men jag försöker anpassa mig så att mina ibland lite obsoleta kunskaper inte nödvändigtvis ska behöva framstå som vore de normgivande.

Men självklart att jag reflekterat över om huruvida det är mer rätt att kalla dig lille prinsen än lilla prinsen - och anpassat mig till nutida grammatiska uttryck.

Egentligen tycker jag precis som du ett lille prinsen är mer passande - men språket är ju inte statiskt och jag vill ogärna framstå som rigid i fråga om anpassning till språkets utveckling.

Hur går det förresten med ditt påstående om att jag anser att SD:s representanter,till skillnad från övriga riksdagspartiers inte ska var välkomna i skolan?

Var det bara något som råkade ha fastnat i din blöja - eller kan du belägga var jag påstått dettaSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-02 19:41:01 följande:
    Ja. Som massidioti.
    Eller varför inte det mer relevanta "massutvisning"? Utan sarkasm-smiley, märk väl.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-02 20:59:16 följande:
    Jo, det fick jag - men jag försöker anpassa mig så att mina ibland lite obsoleta kunskaper inte nödvändigtvis ska behöva framstå som vore de normgivande.

Men självklart att jag reflekterat över om huruvida det är mer rätt att kalla dig lille prinsen än lilla prinsen - och anpassat mig till nutida grammatiska uttryck.

Egentligen tycker jag precis som du ett lille prinsen är mer passande - men språket är ju inte statiskt och jag vill ogärna framstå som rigid i fråga om anpassning till språkets utveckling.

Hur går det förresten med ditt påstående om att jag anser att SD:s representanter,till skillnad från övriga riksdagspartiers inte ska var välkomna i skolan?

Var det bara något som råkade ha fastnat i din blöja - eller kan du belägga var jag påstått dettaSkrattande
    Att beslöja sin obildning bakom truismer som att man skulle ha anpassat sig till "nutida grammatiska uttryck", är så...vekt. Och det är så obildat att skriva "lilla prinsen" utan att ens fatta att man då alluderar till den så kända lilla boken, ett klavertramp som ju just avslöjas av att man använder fel form.

Hur går det förresten med ditt påstående om att jag inte skulle känna antonymen (grattis till att du fick lära dig ett nytt ord) till "invandring"?

Oavsett det var det ju bra att veta att du tycker att Sd ska vara välkomna till skolorna.

Själv tycker jag emellertid att politiska partier inte hör hemma på skolor öht.
  • Philipsson

Motståndet mot massinvandringspolitiken är utbrett bland sympatisörer till flera riksdagspartier. Läs vad docent Anders Sannerstedt skriver (angående utfallet i den stora SOM-undersökningen):

Samtidigt ska sägas att det långtifrån är enbart sympatisörer till Sverigedemokraterna som är kritiska till invandringspolitiken. Av dem som tycker att det är ett mycket bra förslag att ta emot färre flyktingar i Sverige är det visserligen 31 procent som sympatiserar med sverigedemokraterna, men de andra 69 procenten sympatiserar alltså med andra partier.

www.som.gu.se/digitalAssets/1487/1487698_445-458-anders-sannerstedt.pdf

sympatiserar alltså med andra partier.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 23:26:33 följande:
    Att beslöja sin obildning bakom truismer som att man skulle ha anpassat sig till "nutida grammatiska uttryck", är så...vekt. Och det är så obildat att skriva "lilla prinsen" utan att ens fatta att man då alluderar till den så kända lilla boken, ett klavertramp som ju just avslöjas av att man använder fel form.

Hur går det förresten med ditt påstående om att jag inte skulle känna antonymen (grattis till att du fick lära dig ett nytt ord) till "invandring"?

Oavsett det var det ju bra att veta att du tycker att Sd ska vara välkomna till skolorna.

Själv tycker jag emellertid att politiska partier inte hör hemma på skolor öht.
    Hm, och ännu har jag inte fått något svar på min fråga om hur du tog emot budskapet om att jag anser att partier utom SD borde vara välkomna i skolan.

Min gissning är att du tog emot strålning när du fick den uppenbarelsen - men du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel, lille prinsenFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:50:52 följande:
    Håll med om att det talas väldigt tyst angående urpsrunget bland vissa sk invandrarkritiska när det gäller svenska gärningsmän, annars är man väldigt pigg på att framföra just ursprung.
    Men det hänger ihop.
    Brottslighet har vi givetvis alltid haft som alla andra länder, MEN, i så små mängder att det varit väldigt hanterbart och inte påverkar oss såå mycket. Vi har ändå haft ett lugnt och fridfullt land och man har kunnat leva utan rädsla. Detta har varit rätt unikt.
    Om detta sedan ändras, och då tillägger jag- OAVSETT  av vilket skäl det har ändrats, så är det väl inte så konstigt att människor reagerar ???

Förstår inte det där...ska vi rycka på axlarna åt det, är det så man blir en riktigt tolerant människa??? Isåfall ställs det inhumana krav på oss, och lyckas man med det då har man nog inte riktigt insett hur stora förändringar vi fått på den punkten.Eller så anser man sig själv och omgivningen inte tillräckligt "bra" för att vara värd att behålla det. Något sjukt ärdet iallafall, när folk inte kan slå näven i bordet och prata öppet om detta och erkänna problemen.

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-02 19:01:35 följande:
    Alltså, om PK-media visade gärningsmannens ansikte och namn, så fanns det ju inget att avpixla. Eller..?
    Nej precis, det är väl så de jobbar. Så inget konstigt i det.
  • realist14
    iGetalife skrev 2014-08-02 23:39:06 följande:

Jag hatar SD för att de är rasister! Förutom det är de en hop bitterfittor med väldigt mkt betalningsanmärkningar!

Källa på det. Det kommer man inte undan med vet du. Och återkommer man inte med det så är det samma sak som att erkänna att man skrivit något man inte hade belägg för.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 23:26:33 följande:
    Hm, missade din senaste tankevurpa.

Nej, jag har vare sig påstått att SD ska vara välkomna eller inte vara välkomna i skolan. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?