• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MuppinCowboy
    Oboy skrev 2014-08-02 18:03:54 följande:

De är hatiska mot oss som röstar på SD för att de är hjärntvättade av media. Journalister sympatiserar med vänstern och det påverkar deras rapportering. Hade media rapporterat mer objektivt om SD hade bilden av partiet varit väldigt annorlunda. Människor är lättmanipulerade helt enkelt.

och vissa människor sväljer allt med hull och hår och tror på konspirationsteorier Drömmer lättmanipulerade var ordet ja..
  • MuppinCowboy
    FDFMGA skrev 2014-08-02 17:56:09 följande:
    Det är bara att du tycker det är jättehemskt och jättefel, en god början iallafall.

En bra fortsättning för fortsättningen är att du lär dig vad begreppet hyresrätt innebär, du är inte den första sverigedemokrat som jag sett skriva om hyresrätter i termer av skänka bort.

Man äger inte en hyresrätt, det är fastighetsägaren som äger lägenheten. Däremot äger man i viss mån en bostadsrätt eller en villa.

Man kan alltså inte skänka bort en hyresrätt.
    Tack för dina välförklarande inlägg då vissa inte förstår hur saker fungerar

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Wajwajwa skrev 2014-08-01 11:14:16 följande:
    Varför gnälls det bara när det gäller brott som utlandsfödda begått?
    Jag har inte sett någon som beklagar sig över att media inte skrivit att dagispedofilen i Högsby är svensk exempelvis.
    Tack för att du påpekar ett beteende som vissa inte vill låtsas om finns

Ja när det framkommer att det är svenskar då är ursprunget inte så viktigt men tvärtom ja då tar det hus i h-e och ska påpekas.
  • Oboy
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:09:05 följande:
    och vissa människor sväljer allt med hull och hår och tror på konspirationsteorier Drömmer lättmanipulerade var ordet ja..
    Nej det är bla forskning från Göteborgs universitet som jag pratar om. Här bla: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

Att du tror dig känna till så mycket om mig att du påstår att jag tror på konspirationsteorier tar jag mest med en axelryckning.
  • MuppinCowboy
    Oboy skrev 2014-08-02 18:21:55 följande:
    Nej det är bla forskning från Göteborgs universitet som jag pratar om. Här bla: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

Att du tror dig känna till så mycket om mig att du påstår att jag tror på konspirationsteorier tar jag mest med en axelryckning.
    Ja lite ungefär som du påstår att dom som är hatiska ska vara hjärntvättade då eller?
    Eller påstår du att du känner till så mycket om var och en av dom personerna?

Förstår du nu?
    Det går inte att både ha kakan och äta den
  • MuppinCowboy
    Oboy skrev 2014-08-02 18:21:55 följande:

Jag finner dessutom skrämmande när man börjar kartlägga människor, vad blir nästa steg? Ta reda på deras religion? Deras sexualitet?

Om människor missköter sina yrkesroller(oavsett om det är journalister eller läkare mm)  ja då ska man ta upp frågan att kartlägga stora grupper det är lite unken Hitler-doft över det hela och obehagligt, vill du att någon kartlägger dig? oavsett om du anser att du har något att dölja eller inte är det verkligen ok att man kartlägger människors åsikter?

Enkelt svar NEJ
    Om däremot en journalist inte är objektiv eller en läkare vägrar behandla tex en invandrare ja då i de fallen då får man ta tag i det och åtgärda problemet och faktiskt avlägsna dessa människor.

Sen att trapporten du hänvisar till även avslutas med orden:
    " Folkpartiet är överrepresenterat både i journalistkåren i sin helhet och bland journa-lister med stort inflytande. Socialdemokraterna är däremot underrepresenterat både ijournalistkåren i sin helhet och bland journalister med stort inflytande."
    Det är något du inte nämner med ett ord, du kanske inte läste igenom rapporten tillslutet utan stannade där det passade din åsikt?
  • Oboy
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:27:18 följande:
    Ja lite ungefär som du påstår att dom som är hatiska ska vara hjärntvättade då eller?
    Eller påstår du att du känner till så mycket om var och en av dom personerna?

Förstår du nu?
    Det går inte att både ha kakan och äta den
    Mina påståenden är källbelagda med forskning och berör en statistisk population. Ditt påstående handlar om mig och saknar fullständigt grunder.

Här är en källa på att människor påverkas av medias vinklade rapportering/stigmatisering av SD: www.dn.se/valet-2014/darfor-valjer-kvinnor-bort-sd/
  • Oboy
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:36:55 följande:
    Jag finner dessutom skrämmande när man börjar kartlägga människor, vad blir nästa steg? Ta reda på deras religion? Deras sexualitet?

Om människor missköter sina yrkesroller(oavsett om det är journalister eller läkare mm)  ja då ska man ta upp frågan att kartlägga stora grupper det är lite unken Hitler-doft över det hela och obehagligt, vill du att någon kartlägger dig? oavsett om du anser att du har något att dölja eller inte är det verkligen ok att man kartlägger människors åsikter?

Enkelt svar NEJ
    Om däremot en journalist inte är objektiv eller en läkare vägrar behandla tex en invandrare ja då i de fallen då får man ta tag i det och åtgärda problemet och faktiskt avlägsna dessa människor.

Sen att trapporten du hänvisar till även avslutas med orden:
    " Folkpartiet är överrepresenterat både i journalistkåren i sin helhet och bland journa-lister med stort inflytande. Socialdemokraterna är däremot underrepresenterat både ijournalistkåren i sin helhet och bland journalister med stort inflytande."
    Det är något du inte nämner med ett ord, du kanske inte läste igenom rapporten tillslutet utan stannade där det passade din åsikt?
    Undersökningen är gjord av Göteborgs universitet i samarbete med journalistfacken. Det har inte gjorts någon kartläggning. Alla deltagande har naturligtvis varit anonyma. Däremot håller jag med om att kartläggning av personer begrundad på politiska åsikter är obehagligt, men det är inte vad denna undersökning handlar om.
  • realist14
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:17:34 följande:
    Tack för att du påpekar ett beteende som vissa inte vill låtsas om finns

Ja när det framkommer att det är svenskar då är ursprunget inte så viktigt men tvärtom ja då tar det hus i h-e och ska påpekas.
    Ingen gillar när brott begås givetvis,  den reaktion du beskriver handlar om andra saker.
  • MuppinCowboy
    realist14 skrev 2014-08-02 18:44:37 följande:
    Ingen gillar när brott begås givetvis,  den reaktion du beskriver handlar om andra saker.
    Håll med om att det talas väldigt tyst angående urpsrunget bland vissa sk invandrarkritiska när det gäller svenska gärningsmän, annars är man väldigt pigg på att framföra just ursprung.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?