• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    enånittitre skrev 2014-08-14 20:01:36 följande:

Att ge sig in i politiken som en offentlig SD-politiker 2010 krävde ett stort mod. Jag kan mycket väl förstå om det skett många avhopp med tanke på den mobbing som dessa människor fått utstå.

Du skall inte oroa dig "Kunigunda", det är andra tider nu. Sverigedemokraterna är ett av de partier som haft den största tillväxten de senaste åren och det finns fullt av människor som är villiga att ta över de tomma stolarna.

Jag skulle ju inte rösta på SD ens under pistolhot, men det är ju en viktig parameter att väga in om man inte tycker som jag.
  • Digestive
    enånittitre skrev 2014-08-14 20:01:36 följande:

Att ge sig in i politiken som en offentlig SD-politiker 2010 krävde ett stort mod. Jag kan mycket väl förstå om det skett många avhopp med tanke på den mobbing som dessa människor fått utstå.

Du skall inte oroa dig "Kunigunda", det är andra tider nu. Sverigedemokraterna är ett av de partier som haft den största tillväxten de senaste åren och det finns fullt av människor som är villiga att ta över de tomma stolarna.

Artikeln visar upp en helt annan sanning. Hade människor velat fylla dessa stolar så hade det givetvis både märkts av och synts. Tror du förväxlar väljarstödet med det aktiva arbetet inom ett parti - det är inte en och samma parameter det där. Uppenbarligen saknar Sverigedemokraterna människor som vill arbeta för/inom partiet.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-14 00:11:30 följande:
    Inte tala tyst om det, nej. Men lämna mer utrymme åt att låta folk tycka och tänka själva. Och sluta hänga fram offerkoftor.
    Det är inte alls svårt att tycka och tänka själv samtidigt som någon annan gör det. Jag gör det hela dagarna.

• FDFMGA

Jag tror inte attt SD egentligen saknar folk som är villiga att satsa politiskt - men de saknar folk som är tillräckligt smarta för att klara av att ha en politiskt korrekt fasad utåt och en annan i kompisgänget.

Egentligen är det väl bara Jimmie Åkesson som har den kapaciteten. De flesta andra är väl ungefär som den där mannen från Filipstad som folk brukade skratta åt för något år sedan. Ska se om jag hittar honomSkrattande

• nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-14 10:21:54 följande:
    Nihkas förklaring är korrekt enligt Nationalencyklopedin.
    Det handlar också om inställning.

För den som tycker att en "dask i baken" är en uppfostringsmetod som tillför något positivt är det förstås längre till att se den typen av kränkande handling som pennalism. Den som däremot ser daskar i baken som en systematisk förnedring utförd av en person i ett fysiskt och psykiskt överläge mot någon i ett dito underläge har lättare att se kopplingen.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-14 13:40:58 följande:

På vilket sätt blir någon en bättre människa av en dask i baken?

Om nån blir en bättre människa av en dask i baken vet jag inte, men man kan ju å andra sidan vända på frågan: På vilket sätt blir nån en sämre människa av en dask i baken?

Vi kan väl knappast förbjuda alla uppfostringsmetoder som inte innebär att barnen blir bättre människor. Vad det nu innebär att bli en "bättre människa" f.ö.

Och sen, hur är det då med den s.k. "fria uppfostran"? Gör den barnen till bättre människor?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-08-14 21:34:10 följande:
    Det handlar också om inställning.

För den som tycker att en "dask i baken" är en uppfostringsmetod som tillför något positivt är det förstås längre till att se den typen av kränkande handling som pennalism. Den som däremot ser daskar i baken som en systematisk förnedring utförd av en person i ett fysiskt och psykiskt överläge mot någon i ett dito underläge har lättare att se kopplingen.
    Ja, jag förstår egentligen inte.

Som förälder har man ofta känslan av att man ofta inte riktigt orkar vara som man egentligen alltid skulle vilja vara.

Men att förespråka smärta som uppfostringsmetod - att kliva över den gräns som innebär att man sviker en person som är i fullständig beroendeställning.

Avskyvärt, helt avskyvärt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-14 21:57:22 följande:
    Men att förespråka smärta som uppfostringsmetod - att kliva över den gräns som innebär att man sviker en person som är i fullständig beroendeställning.

Avskyvärt, helt avskyvärt.
    Jag vet inte vaarför jag fortsätter att svara när du ju hela tiden gör ditt bästa för att totalt missförstå.

Jag har inte FÖRESPRÅKAT "smärta som uppfostringsmetod". För mig får väl folk använda sig av de uppfostringsmetoder bäst de gitter.

Det är ju DU som påstår dig veta vilka metoder som är bäst; det är ju DU som förespråkar.

Däremot menar jag att det är absurt att aga är förbjuden. Det är en väsentlig skillnad, men jag hyser inget hopp om att du ska förstå den skillnaden.
  • nihka

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-14 16:26:32 följande:
    Vadå? Menar du att det inte är Svenne Medelsvensson och Nisse i Hökarängen som åker ner och strider för IS?
    Nej, det är givetvis nästan uteslutande människor med stark koppling till landet i fråga som frivilligt åker och strider med någon av sidorna med risk för att dö. Det är tämligen överflödigt att poängtera.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?