• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-08-14 07:48:25 följande:
    Exakt vad betyder detta?

Gäller det även kritik mot andra partier, eller bara SD?

Finns ju rätt många exempel då sammanstämda expertpaneler har dömt ut andra partier. Är det alltid fel? 
    Det gäller alla partier. 

Att sakligt redogöra för vad som gjorts och sagts = helt okej.
    Att ägna huvuddelen av rapporteringen åt att låta antagonister hamra in i de stackars tittarna att nu har det verkligen skett något totalt oförlåtligt = larvigt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-08-14 07:45:45 följande:
    Ja, det är lite konstigt att ett parti som så ofta har hävdat att det är odemokratiskt att utelämna något part, nu medvetet väljer att inte medverka på flera ställen.

Under kulturkalaset i Göteborg som nu pågår, har man satsat på något man kallar ett demokratitorg. Där representanter från partierna debatterar mot varandra och möter folk.

MEN SD har som enda riksdagsparti frivilligt valt att inte vara med.

Man blir ju nyfiken om det är en medveten strategi för att försöka underblåsa bilden av utanförskap? Eller har de inte lyckats hitta folk som vill/kan vara med?
    Ett lysande exempel på vad jag menar. Din sista mening är en typisk tankegång som troligen föds hos många när de får nys om SD:s havanden och göranden i det aktuella fallet. Man behöver inte experter och andra som tuggar materialet åt en, det klarar man fint själv.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Tuggande. Det var, när jag tänker efter, en rätt passande liknelse. Man kan se det som att jag, när jag går på restaurang, hellre tuggar min mat själv än låter restaurangpersonalen göra det åt mig. Does that make sense?

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-14 10:21:54 följande:
    Har diu förresten lärt dig att det skrivs komplicerat och inte komplicerat som du har för vana att göraSkrattande

Så blir det ibland, i hastigheten, för oss som inte använder autokorrigering.
    FDFMGA skrev 2014-08-14 10:21:54 följande:
    Men vad du är oggig nuförtiden.

Nihkas förklaring är korrekt enligt Nationalencyklopedin.
    Men du, då föreslår jag att du skriver till Svenska akademien och ber dem ersätta sin definition av glosan i sin ordlista, med en som du och nihka författar.

Dock, i NE står det tydligen:

"pennalism, systematiskt kamratförtryck, främst vid högre utbildningsanstalter, som utmärks av att äldre eller starkare elever skadar eller kränker yngre genom fysiskt våld eller hot om våld och av att de starkare tilltvingar sig fördelar."

Jag förstår inte hur "pennalism" skulle kunna användas som synonym för "aga", i de fall detta ord avser att föräldrarna använder milt våld i uppfostranssyfte.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 11:06:30 följande:
    Du påminner rätt mycket om Alexej i klippet:
    Menar du kanske att han hanterar en "kvalifiserad" psykopatSkrattande

Trist med Arne Hegerfors - jag såg någon rubrik om att han har svårt att hitta hem numer. 

Jag kan väl ge dig rätt iofs att aga inte är pennalism. För mig är dock inte det viktiga  vad man kallar aga utan att man inte förordar att aga ska tillåtas igen som du gör.

Som alltid hakar du upp dig på detaljer i stället för att se det väsentliga. I detta fall att du anser att man ska få uppfostra barn med aga.

Ynkligt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-14 12:37:42 följande:
    Jag kan väl ge dig rätt iofs att aga inte är pennalism.
    Och ändå gav du dig på att hävda att nihka hade rätt och jag fel. När det uppenbarligen var tvärtom.

Varför det, frågar sig naturligtvis den normalfuntade personen.
     I detta fall att du anser att man ska få uppfostra barn med aga.
    Ja, det gör jag. Jag ser ingen anledning till att det ska vara förbjudet med en dask i baken, en metod som ju är tillåten på de flesta håll i världen, för övrigt.

• Vitrysk hockeyhjälte

På vilket sätt blir någon en bättre människa av en dask i baken?

• Agneta76

För att SD talar sanningen till skillnad från andra partier som fjäskar och försöker vara politiks korrekta. Man blir så trött på dubbelspel och hyckleri!! 

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 13:36:37 följande:
    Och ändå gav du dig på att hävda att nihka hade rätt och jag fel. När det uppenbarligen var tvärtom.

Varför det, frågar sig naturligtvis den normalfuntade personen.
     I detta fall att du anser att man ska få uppfostra barn med aga.
    Ja, det gör jag. Jag ser ingen anledning till att det ska vara förbjudet med en dask i baken, en metod som ju är tillåten på de flesta håll i världen, för övrigt.

Visst, jag har inga problem med att erkänna att jag inte hade satt mig in i diskussionen mellan dig och Nihka och att aga inte är detsamma som pennalism.

Men för mig är det oändligt mycket mer pinsamt att en vuxen person anser att aga ska tillåtas än att man kallar aga pennalism.
  • Jeaninne

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19364085.ab

Vad säger vi om det här då? "Svenskar" ansluter sig till ISS. Det står genomgående "svenskar" i artikeln. Inte ens en antydan om något mer exotiskt ursprung... Och PK-media mörkar inte alls verkligheten..? Obestämd

As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?