• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-14 22:55:26 följande:
    ...och hur galet är det på en skala..? Att man inte kan utvisa dem, menar jag. Detta är ytterligare ett bevis på att vi delar ut medborgarskap alldeles för snabbt och kravlöst. Känner man fortfarande ett så här starkt engagemang för sitt hemland, så är man inte mogen att bli medborgare i Sverige...
    Vi kan utvisa människor som begår grova brott även om de fått svenskt medborgarskap. Om det går att verkställa beror på om ursprungslandet tar emot dem.

Alldeles oavsett människor som ansluter sig terroristnäverk kan människor givetvis känna stark tillhörighet med fler länder än ett. Det är inget konstigt med det alls. 
  • Digestive

Skulle godtyckligt vilja räkna ut promillen utav svenska muslimer som åker iväg och krigar med terrornätverk. 80 stycken om cirka 500 000 ger 0,00016% eller då 1,6 promille.

Låt oss anta att mörkertalet är proportioneligt gigantiskt mot det uppskattade underlaget, låt oss säga att mörkertalet är 500 gånger (!!) större - och vi skulle inte ens komma upp i 1% utav sveriges muslimer.

Snacka om att göra hönor utav fjädrar. Givetvis är det förfärligt i sig men Sverigedemokrater verkar ha problem med att anpassa retorik och tanke efter verkligheten, man kan säga att de inte hanterar mängdlära så väl..

I det här fallet som såväl i flera, vill Sverigedemokraterna köra med någon slags kollektiv bestraffning via vår politik som medel. Vad löjligt få gör ska hela "gruppen" (Sverigedemokrater verkar bara ha råd med en kategori utav muslimer, muslimer) straffas för. Det är tydligen så som svensk rättvisa ska fungera, demonstrerar otaliga sverigedemokrater via praktik och retorik.

Tycker själv att det är ett äckligt vis att hantera människor på men kan man verkligen inte bättre så kan man inte.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-14 22:13:55 följande:
    Jag vet inte vaarför jag fortsätter att svara när du ju hela tiden gör ditt bästa för att totalt missförstå.

Jag har inte FÖRESPRÅKAT "smärta som uppfostringsmetod". För mig får väl folk använda sig av de uppfostringsmetoder bäst de gitter.

Det är ju DU som påstår dig veta vilka metoder som är bäst; det är ju DU som förespråkar.

Däremot menar jag att det är absurt att aga är förbjuden. Det är en väsentlig skillnad, men jag hyser inget hopp om att du ska förstå den skillnaden.
    Nej, jag missförstår inte. Ett faktum som du kommer att stöta på om du studerar domar mot personer som skadat barn allvarligt genom avsiktligt våld är att dessa de dömda inte sällan påstår att det bara handlade om en liten dask i stjärten.

Du vill sanktionera våld mot barn genom att ta bort lagstiftningen mot barnaga.

För övrigt tycker jag att intresset för att smiska barnstjärtar ibland har ett osunt drag av pedofili eller sadism.
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-14 22:57:32 följande:
    Tillägg till detta: det borde även vara möjligt att riva upp medborgarskapen, för personer som begått riktigt grova brott (dit det här ska räknas naturligtvis).

Jag retar mig något enormt på, att dessa individer så uppenbart inte integrerat sig i Sverige, inte identifierar sig som svenskar... utan har sina lojaliteter någon annanstans. Samtidigt som de använder oss som ett skyddsnät. De räknar kallt med att UD och svenska advokater ska komma och rädda dem om de åker fat...
    Håller fullständigt med. Håller man på med sånt här ska man ut ur landet omedelbart! Det är inte acceptabelt.
  • Bejje
    Digestive skrev 2014-08-15 00:25:18 följande:

Skulle godtyckligt vilja räkna ut promillen utav svenska muslimer som åker iväg och krigar med terrornätverk. 80 stycken om cirka 500 000 ger 0,00016% eller då 1,6 promille.

Låt oss anta att mörkertalet är proportioneligt gigantiskt mot det uppskattade underlaget, låt oss säga att mörkertalet är 500 gånger (!!) större - och vi skulle inte ens komma upp i 1% utav sveriges muslimer.

Snacka om att göra hönor utav fjädrar. Givetvis är det förfärligt i sig men Sverigedemokrater verkar ha problem med att anpassa retorik och tanke efter verkligheten, man kan säga att de inte hanterar mängdlära så väl..

I det här fallet som såväl i flera, vill Sverigedemokraterna köra med någon slags kollektiv bestraffning via vår politik som medel. Vad löjligt få gör ska hela "gruppen" (Sverigedemokrater verkar bara ha råd med en kategori utav muslimer, muslimer) straffas för. Det är tydligen så som svensk rättvisa ska fungera, demonstrerar otaliga sverigedemokrater via praktik och retorik.

Tycker själv att det är ett äckligt vis att hantera människor på men kan man verkligen inte bättre så kan man inte.

Om landet tar emot dom eller inte borde inte vara något som spelar in, man bör dumpa dom där oavsett. Sen om landet blir sur på grund av det så får dom bli det. Därav också det viktiga att ha ett bra försvar i Sverige som vi inte har haft sedan början på 90-talet.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-15 00:30:28 följande:
    Nej, jag missförstår inte. Ett faktum som du kommer att stöta på om du studerar domar mot personer som skadat barn allvarligt genom avsiktligt våld är att dessa de dömda inte sällan påstår att det bara handlade om en liten dask i stjärten.

Du vill sanktionera våld mot barn genom att ta bort lagstiftningen mot barnaga.

För övrigt tycker jag att intresset för att smiska barnstjärtar ibland har ett osunt drag av pedofili eller sadism.
    Om det är 80st eller 8000st spelar ingen roll i hur illa det är av den enskilde personen. Åker man iväg och stöder terrorism och Sverige vet om det så ska det inte daltas utan man bör i första hand försöka utvisa dom och om det misslyckas av olika skäl bör de hamna på livstid fängelse. 
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-15 00:55:28 följande:
    Om det är 80st eller 8000st spelar ingen roll i hur illa det är av den enskilde personen. Åker man iväg och stöder terrorism och Sverige vet om det så ska det inte daltas utan man bör i första hand försöka utvisa dom och om det misslyckas av olika skäl bör de hamna på livstid fängelse. 
    Jag tror att fixeringen vid Isis bland sverigedemokrater börjar anta episka proportioner.

Mitt inlägg handlade om barnaga i Sverige,  inte om fanatiska galningar i Irak.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-15 01:12:57 följande:
    Jag tror att fixeringen vid Isis bland sverigedemokrater börjar anta episka proportioner.

Mitt inlägg handlade om barnaga i Sverige,  inte om fanatiska galningar i Irak.
    Ja det är just IS jag menar (dom kallar sig inte ISIS längre)
    Eller för att förtydliga det - Islamska staten.

Dom vill kontrollerar just nu allt och alla i stora områden och den som inte följer Sharialagar till punkt och pricka blir antingen mördad, eller om man har tur, bara kastat i fängelse och blir piskad osv. Detta gäller småsaker som t.ex. att man haft alkohol i sitt hem eller att ens fru inte täckt sig själv tillräckligt ute i samhället.

Den som tycker att det är normalt är en extrem muslim som stöder IS. Ingen annan normal person skulle tycka att detta är OK.
  • Kunigunda
    Bejje skrev 2014-08-15 00:55:28 följande:

De svenska nazister som åkte till Ukraina och "hjälpte till" i våras, då? Hur ska vi hantera dem?
  • realist14
    nihka skrev 2014-08-13 21:39:31 följande:
    Då är det mer illa att människor föreställer sig att vad människor är kapabla till för vidrigheter har med härkomst att göra.
    Har inte ett dugg med det att göra men jag förstår att du VILL att det ska vara så, eftersom du jagar rasism som en patoligisk svartsjuk letar otrohetsbevis.
    Men sorry- du hittar inga sådana i min text.

Det har givetvis att göra med de omständigheter omgivning och kultur man kommer ifrån. Inget annat.
    En svensk i samma sits blir givetvis likadan. Trodde det var självklart..i min värld är det självklart iallafall. Men nu vet även du.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?