• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 14:49:01 följande:
    Jeaninne skrev 2014-08-15 17:18:52 följande:
    Fast du, jag tror inte att våra väljare kommer att gråta om det inte blir några fler muslimer här... Obestämd

Det vet jag inte. Men om jag får försvara SD´s väljare lite så tror jag ju att det finns rätt många som inser problemen med det du föreslår.

Att negativt särbehandla människor enbart på grund av religion, att förvägra dem inträde på grund av att de är muslimer, strider inte bara mot svensk lag utan även mot internationella överenskommelser.

Jag tror ju att det finns en del som funderar på att rösta på SD samtidigt är medvetna om riskerna med att bygga ett samhälle där vi värderar människor efter religion?

Tror du på allvar att det inte är en del av SD´s möjliga väljare är tillräckligt insatta i historia för att minnas vad för samhällen som har spats när man har behandlat människor på detta sätt?

Finns det enligt dig inga möjliga SD-väljare som är kritiska mot samhällen där myndigheter och tull blir tvingade att bryta mot FN´s definition av rasism?

Det finns inga möjliga SD-väljare som vet hur svårt det är att veta vem som är muslim, som tycker det är fel att döma alla muslimer för några människors brott? Inga SD-väljare som ifrågasätter hur många "icke muslimer" som ska få straffas för att de verkar "muslimska"?

En sista fråga? Varför tror du i så fall att Åkesson & Co (enligt dig) döljer detta, om väljarna egentligen ä för det?
    Vad är spats?

Är du medveten om att religionsfred i Europa byggde på att man inte kunde enas genom militära medel? Det var alltså inte så att man inte ville krossa motståndaren.

Vi värderar idag människor enligt religion, bara det att barnens religion inte kallas religion.

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-17 22:53:16 följande:
    Det är också fullt normalt att en pappa vill vara delaktig i sina barns liv.
    Javisst, men det är också precis lika normalt att en familj beslutar att mamman tar hand om barnen medan pappan drar in degen.

Denna senare normalitet accepteras emellertid inte av feministerna, vilka ju ogillar människors fria val, så länge de inte går i linje med deras ideologi.
  • Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-08-18 14:59:38 följande:
    Vad är spats?

Är du medveten om att religionsfred i Europa byggde på att man inte kunde enas genom militära medel? Det var alltså inte så att man inte ville krossa motståndaren.

Vi värderar idag människor enligt religion, bara det att barnens religion inte kallas religion.
    Skapats! :)

Förklara gärna lite mer vad du syftar på. Hänger inte med.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-17 23:02:06 följande:
    Du föreslår en politik som ska låsa kvinnor ute från arbetsmarknaden, göra dem beroende av en mans försörjning och skicka dem till livslång fattigdom och ifrågasätter min kvinnosyn!?

Partipolitik bygger på att skapa det samhälle man anser bäst. Det samhälle jag anser vara bäst är det där människor kan göra sina livsval oberoende av kön.

Jag tror inte på förlängd tid hemma med föräldrar. Vi ser, även i PISA, att barn som gått länge i förskolan når bättre kunskaper. Det finns också privatekonomiska och värdegrundsmässiga fördelar med en jämnare fördelad föräldraledighet.
    "Livsval oberoende av kön"?

Men kan män välja att barnet föds eller göra abort då?

Är det då inte så, i det här fallet, att livsvalet determineras av könet relativt den lagstiftning som omfattar denna fråga?

Vadå "livsval oberoende av kön"?

Könet är ju en del av människan, som präglar varenda cell i människans kropp; hur skulle det kunna vara någonting oberoende?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-08-18 15:01:26 följande:
    Javisst, men det är också precis lika normalt att en familj beslutar att mamman tar hand om barnen medan pappan drar in degen.

Denna senare normalitet accepteras emellertid inte av feministerna, vilka ju ogillar människors fria val, så länge de inte går i linje med deras ideologi.
    Nja.

Som sagt det är mycket tack vare feminister vi har den internationellt sett stora valfrihet vi har idag

Det är mycket tack vare feminister som familjer över huvud taget kan välja.

På vilket sätt var det mer accepterande och valfritt när enbart mamman fick ta ut ledighet, vilket fortfarande är fallet i många länder?
  • overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:07:02 följande:
    Skapats! :)

Förklara gärna lite mer vad du syftar på. Hänger inte med.
    Jag vet, men det är så att fred i Europa inte byggde på förståelse, utan vetskap om att man inte kunde segra.

Jag vet inte var du är, men du kan kanske förstå att man tänker att ni är utrotningsmänniskor.

Jag har själv sprutat på, utan att admins här har reagerat alldeles väldigt - orsaken till det är mycket uppenbar.

De behöver något som är annorlunda, utan att det kan klassas som ondska.

Vi går idag inför problem som vi inte har mött på länge.

Jag känner vrede - och menar att de flesta som du, inte alls skapar ett bra samhälle.

Det är det jag vill peka på. varför säger ni er göra gott?

Men rent allmänt, Sverige är uppenbarligen på väg åt helvete - hur skall vi stoppa det?

• Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-08-18 15:32:23 följande:
    Jag vet, men det är så att fred i Europa inte byggde på förståelse, utan vetskap om att man inte kunde segra.
    Hur vet du detta?

Du tror inte man efter två världskrig var rätt trött på krig?

• realist14
    Digestive skrev 2014-08-17 21:25:38 följande:
    Man märker uppsåt via beteende - polis, säkerhetstjänst, livakter med mera använder samtliga denna metod för att kunna ligga så nära steget före de överhuvudtaget kan - och vi har idag möjligheten att använda teknik som avslöjar mänskligt uppsåt avsevärt enklare än någonting annat. Säkerhetspersonal som går runt med ett primärt fokus på nidebilder ska ha sparken, omgående, för de missar mer än lovligt mycket för sin tjänsteroll med ett sådant tunnelseende.
    Ok, då tycker jag du ska titta på de klipp från säkerhetskontrollen som ligger ute på nätet när 9/11 killarna checkar in. Återkom sedan med den bild du får. De ser ut som, agerar som och är klädda som- vilka affärsmän som helst.
  • overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:36:30 följande:
    Hur vet du detta?

Du tror inte man efter två världskrig var rätt trött på krig?
    Jo, det var man, men frederna efter religionskrigen byggde på samma tanke. Den moderna förståelsen har sin grund i att man inte kunde vinna.

Titta på religionskrigen, att det blev fred var en effekt av kompromiss,

Världskrigen var en annan sorts krig.

• Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-08-18 15:44:08 följande:
    Jo, det var man, men frederna efter religionskrigen byggde på samma tanke. Den moderna förståelsen har sin grund i att man inte kunde vinna.

Titta på religionskrigen, att det blev fred var en effekt av kompromiss,

Världskrigen var en annan sorts krig.
    Vilka religionskrig syftar du på?

Hur är detta relevant nu?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?